Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna > Egina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-09-10, 15:41
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Turistökning

Citat:
Ursprungligen postat av mamma mu Visa inlägg
Har inte hört talas om någon svensk som bor här. Sprang dock på ett par som kommit hit i 25 år, några gånger varje år. Dom hyr på hotellet ovanför Nikos eller Akroagali. Dom är från Norrland dock, så jag ska höra med nästa gång jag träffar på dom.
Jag tror inte att Lappen skulle bo där permanent. Tror att han ännu är i aktiv ålder och ämnade ha huset som ett semesterställe. Han skrev och lade upp bilder under Eginas intressegrupp.

Masse
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-09-10, 17:31
mamma mus avatar
mamma mu mamma mu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Visby
Inlägg: 99
Standard Sv: Turistökning

Lappen heter Anders enl hans Kalimera sida. Då letar jag vidare.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-09-10, 21:44
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Turistökning

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
En medlem som kallar sig Lappen o heter Anders var aktiv i forumet en kort tid, men slutade helt att skriva o har inte varit inne på ett par år.
Masse

"Lappen heter Anders enl hans Kalimera sida. Då letar jag vidare."


Jo just det, det var ju så jag skrev. Bra att du letar vidare. Mona, hur länge är du kvar på Egina?


Masse
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-09-11, 08:16
mamma mus avatar
mamma mu mamma mu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Visby
Inlägg: 99
Standard Sv: Turistökning

Ha ha ha, vad hjärnan hittar på ibland. Lasse fick jag för mig att du skrev. Tyvärr så lämnar jag ön och landet sent i morgon kväll, lördag.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-09-11, 10:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Turistökning

Citat:
Ursprungligen postat av mamma mu Visa inlägg
Har inte hört talas om någon svensk som bor här.
Ett svenskt par som heter Jan-Olof och Lisbeth bor i Vagia där det har ett pensionat som heter Blue Dolphin.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2015-09-11, 13:22
mamma mus avatar
mamma mu mamma mu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Visby
Inlägg: 99
Standard Sv: Turistökning

Dom har jag varit och hälsat på ett par gånger. Förra året berättade dom att dom ville sälja pga Per hade problem med hjärtat. Läkaren hade sagt att han borde varva ner. Det har gått bra för dom de här åren. Men när jag körde förbi häromdagen så fanns det en skylt med Rooms to let, men restaurangen var stängd och jag såg ingen där. Någon som vill ta över kanske?

Min sista dag på Egina för denna gång, sitter och äter lunch på Akroagali och värmen ska man inte klaga på.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2015-09-12, 15:24
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Turistökning

Citat:
Ursprungligen postat av mamma mu Visa inlägg


Min sista dag på Egina för denna gång, sitter och äter lunch på Akroagali och värmen ska man inte klaga på.
Då gör vi ju vaktavlösning här på Egina du och jag! Vi kom hit med Alexandros med eftermiddagsturen igår. Skulle egentligen åkt till Karpathos för en dryg vecka sedan, men sjukdom gjorde att det fick avbokas. Så nu blev det hit istället.

Väldigt smidigt med Alexandros. Åkte med den ifjol också. Var lite tomt några år när Elvira slutade. När man har 14 timmar från dörr till dörr så är det ju skönt att på resdagen slippa åka via Egina stad och sen buss eller taxi.

Värmen är det heller inget fel på här. 36 i luften och 28 i vattnet. Mycket folk på stranden och grekerna är i majoritet.

Masse
Svara med citat
  #28  
Gammal 2015-09-12, 18:09
mamma mus avatar
mamma mu mamma mu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Visby
Inlägg: 99
Standard Sv: Turistökning

Men så synd, då missade vi varandra precis. Det hade varit riktigt kul att få träffas, men kanske en annan gång. Jag åkte med Alexandros idag kl 14. Sitter nu på flygplatsen och väntar. Mina vänner Gittan och Janne är kvar några dagar till. Dom håller för det mesta till borta på The office som Vasilis kallar sin uthyrning av stolar och båtar alldra längst bort på stranden. Vasilis är morbror till Pablo som har Akroagali nere på stranden. Då önskar jag er några riktigt sköna dagar på ön. Vart bor ni?
Svara med citat
  #29  
Gammal 2015-09-12, 18:54
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Turistökning

Jo det hade varit kul att träffas. Vi får tajma det bättre nästa gång. Nu blev det ju lite hastigt. Skulle ju egentligen varit på Karpathos.

Vi bor på Barbara II, längst upp i gränden mellan Café Marina och Hotel Karras. Vår vistelse har börjat lysande. 36 grader i luften och 28 i vattnet passar oss förträffligt.

Ha en fin hemresa!
Masse
Svara med citat
  #30  
Gammal 2015-09-12, 20:37
mamma mus avatar
mamma mu mamma mu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Visby
Inlägg: 99
Standard Sv: Turistökning

Svara med citat
  #31  
Gammal 2015-09-13, 07:41
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Turistökning

Men oj, det gick ju snabbt! Tråkigt med sjukdom förstås, men om den är avklarad och alternativet var Egina så borde det ju passa er perfekt. Och Massevärme har ni också!

Ha det jätteskönt!

Hoppas du hinner rapportera lite.

/ Anne
som gärna skulle sitta med tårna i sanden på någon av strandtavernorna i Agia Marina.....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT