Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-23, 15:20
Skrutten04 Skrutten04 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 1
Standard Boende på Adrina alt lite enklare i juni/juli?

Har aldrig varit på Skopelos men som så många andra härinne så fäll jag ordentligt för den vackra ön med underbart vatten. Jag och sambon ska åka slutet juni/början juli 1 vecka.

Har tittat på det lite dyrare Adrina (Panormos), någon som bott där? Även Selenunda i Loutraki verkar fint (enklare) men är rädd att det ligger lite väl "off". Tips någon?

Hur är vädret så här pass lång norrut i juni/juli, lika solsäkert som sydligare delar i Grekland eller bör man förbereda sig på en del regn?

Stort tack kloka råd och tips!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-23, 19:14
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: Boende på Adrina alt lite enklare i juni/juli?

Hvis der er tale om disse to hoteller, så ligger Adrina mere off end Selenunda. Selenunda ligger i Loutraki, som er en lille by med et pænt antal tavernaer, med byen Glossa lige ovenfor.

Adrina ligger i en flot natur og pæn strand, men forholdsvis isoleret med et stykke vej til Panormos.

Har hverken boet på Adrina eller Selenunda. Jeg ville nok vælge Loutraki - dog er stranden her ikke den største.

Mette
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-24, 10:03
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Boende på Adrina alt lite enklare i juni/juli?

Citat:
Ursprungligen postat av Skrutten04 Visa inlägg
Har tittat på det lite dyrare Adrina (Panormos), någon som bott där? Även Selenunda i Loutraki verkar fint (enklare) men är rädd att det ligger lite väl "off". Tips någon?
Jag skulle inte valt någon av orterna, de ligger för långt från Skopelos stad, som jag tycker är en av de största behållningarna med Skopelos. Kvällarna i Skopelos stad är ljuvliga!

Citat:
Hur är vädret så här pass lång norrut i juni/juli, lika solsäkert som sydligare delar i Grekland eller bör man förbereda sig på en del regn?
När vi var på Skopelos och Skiathos i juni förra året var det ömsom sol, ömsom regn. Men det är inte normalt för årstiden. Vad nu normalt väder är idag?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-24, 18:15
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 132
Standard Sv: Boende på Adrina alt lite enklare i juni/juli?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag skulle inte valt någon av orterna, de ligger för långt från Skopelos stad, som jag tycker är en av de största behållningarna med Skopelos. Kvällarna i Skopelos stad är ljuvliga!
Kan bara hålla med! Skopelos stad på kvällen är något av det mysigaste vi upplevt i Grekland. Några av tavernorna i gränderna ovanför hamnpromenaden hade suverän mat. Vi valde ofta att inta middagen där för att sedan gå ner till hamnen och ta en kopp kaffe (eller annan dryck) på något av de många kaféerna. Till Panormos, Milia och alla de fina stränderna är det enkelt att ta lokalbussen. Hoppas ni får en härlig resa till Skopelos!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT