Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-06-09, 12:59
retzinas avatar
retzina retzina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Södertälje
Inlägg: 121
Standard 8 år sen sist

Hej ,det var ett tag sen man var här .
Nu har man efter 8 år bokat en resa till underbara ön Karpathos. Har säkert förändrats mycket där borta, sen man var där sist. Ska bli så spännande . För denna gång har jag min dotter med mig. Och det är därför som jag inte har haft tid att resa dit ,blev med barn Det roliga är att jag träffade min dotters pappa just på Karpathos, men det är en annan historia
Sen år 2000 reste jag mycket till Karpathos så allt som allt har jag varit där
20 gånger.
Vet att det har hänt tråkiga saker också att Minas som jobbade på Mikes Place har gått bort. Så honom kommer man sakna när man går till det stället. Är det Manolis som jobbar där nu eller?
Har Seaside tavernan kommit tillbaka ??,Den vid Pigadia stranden, jag läste om det nånstans att den skulle det. Sist jag var där så byggdes det stora hotell också , där nära zephyros hotellet om jag minns rätt. Vi kommer att bo på hotell Vergina, det ska bli kul att se Maria igen hon som äger hotellet. Idag är det 47 dagar kvar tills vi flyger mot ön Karpathos
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-06-09, 17:29
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Sv: 8 år sen sist

Trevlig resa!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-06-09, 17:56
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: 8 år sen sist

Det är nog mycket sig likt på Karpathos, men förstås några förändringar också! Efter att Minas dog, så ville inte Manolis fortsätta utan honom, utan det är andra ägare där nu. Manolis jobbar i sin familjs taverna som heter Rina och ligger nära flygplatsen. Väldigt god mat där, som Manolis mamma lagar! Seaside finns nog kvar, men vet inte vem som äger den nuförtiden!


Riitta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT