Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-14, 14:47
Meidell Meidell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 63
Standard Blue Star Ibiscos Garden

Da var årets ferie bestillt.. Rethymnon og Blue Star Ibiscos Garden!!

Så nå er vi veldig nysgjerrig på hva dere kan si om stedet og hotellet.. Hvordan er anlegget? Rommene? Fin langgrunn sandstrand i nærheten av hotellet? Noe man må oppleve?

Har tidligere feriert på Chania-kysten (Chryssi Akti og Agia Marina) og er derfor litt spent på hvordan Rethymnon er i forhold.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-14, 15:10
Ypsilon Ypsilon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 168
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Rethymnon är bättre!
Ypsilon
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-14, 15:59
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

även att jag tillbringar mesta tiden i närheten av Chania tycker jag att Rethynon är mycket trelig.
Åk gärna en eftermiddag & kväll till Panormo, liten badort med mycket bra fisktavernor (även bar kött). Många greker åker dit.

/NIco
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-15, 11:10
tonetamara tonetamara är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 95
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Hej hopp!!
När ska ni åka dit? E ni en familj? Vi åket till samma hotell som er 22/5. Två barn 12 och 7 år(8 en vecka efter vi kommit hem).
Spennande. De blir första gången i grekland för barnen.
Har bara hör gott om hotellet, tydligeen suuuper sängar. Nackdelen vad ja har läst så e de att man måste korsa en mycket trafikerad gata.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-01-15, 12:19
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Visst jättebra sängar,åtminstone dubbelsängen som vi låg i,ungarnas sängar hade kanske inte riktigt samma klass,För att komma fram till havet så är det först en VÄLDIGT trafikerad väg,sen en väg till med ganska livlig trafik som ska korsas.Öm ni sen ska in till staden så är det ju en fin strandpromenad hela vägen.Åker ner 29 maj....
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-01-15, 13:19
Meidell Meidell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 63
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Vi reiser 7. august og skal være der 14 dager. Er 6 stykker som reiser - jeg, min samboer Kathrine, vår sønn Theo som da er 1,5 år, mine svigerforeldre Rita og Frank, og deres yngste sønn som er 14 år.

Har lest om disse berømte sengene jeg også.. Bare å få oppleve dem er jo nesten verdt hele turen!

Når det gjelder disse veiene som alle skriver om - er det virkelig så ille at man risikerer livet hver gang man skal krysse den?? Vi har jo feriert 2 år i Chryssi Akti (Theo`s village) rett utenfor Chania og har der bodd like ved et kryss på "feil" side av vegen som går fra Chania til Platania. Var jo litt engstelig de første gangene man skulle krysse med barnevogn, men gikk jo bra når man bare tok seg tid og kommuniserte litt med sjåførene.

Hvordan er stranden her i forhold til det man finner langs Chania-kysten? Synes det er veldig behagelig når det er sand både på land og på havbunnen.. Er også greit med langgrunnt for småen sin del..
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-01-15, 13:33
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Stranden har varierat sig mycket under de år jag varit i Rethymno,Vissa år har det varit kånggrundt och sandbotten,eller som förra året lite stenigt och djupt till en början.Sen ca 10 m ut sand igen.Vägen nedanför hotellet är väldigt trafikerad men sitter trafiksignaler där(de funkade inte förra året)Poolområdet är trevligt för barn,,,och vuxna också om man gillar pooler.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-01-15, 13:45
Meidell Meidell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 63
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Alltid greit med fint poolområde når man reiser med en liten.. Han var ikke så glad i å bade i sjøen i fjor fordi han hele tiden fikk salt i øyne og munn.

Er det rikelig med solsenger rundt bassengene eller må man reise opp midt på natten og okkupere senger om man skal sikre seg en plass? Kan ofte være litt problem med "håndklemafiaen" når man bor på sånne familiehoteller..
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-01-15, 14:00
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Kan inte svara på hur det var ,,,vi låg aldrig vid poolen,,,men såg ut att vara rätt många stolar.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-01-15, 14:05
Meidell Meidell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 63
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Supert!!
Noe man absolutt må få med seg når man besøker Rethymnon da?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-01-15, 14:14
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Ett besök på den gamla fästningen Fortezza och Arkeologiska museet alldeles bredvid är ju värt ett besök,Varje torsdag är det marknad vid piren nere i hamnen,där säljs allt mellan himmel o jord....Även stadsparken med vackra träd o blommor är mysig att vandra i...

Senast redigerad av Athanasia den 2008-01-15 klockan 14:16. Anledning: Glömde
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-01-15, 18:17
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Visst är det ganska många solstolar men inte så det räcker till alla som vill ha...Det är precis som på alla andra stora familjehotell, det är handduksrace senast kl.8. De närmast barnpoolerna blir paxade först förstås.

Malin
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-01-16, 10:11
Meidell Meidell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 63
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Tenkte meg det.. Får satse på at småen trives på stranden da så slipper man å ligge ved bassenget.
Hvilke erfaringer har dere med maten på hotellet da? Vi har for første gang bestillt frokostbuffe sammen med reisen, men er jo litt usikker på hva en slik frokostbuffe innebærer.. Mye å velge i? God mat? Varm mat eller bare brødmat?
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-01-20, 09:33
Meidell Meidell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 63
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Hmm.. Ingen som kan si noe om maten..?
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-02-15, 18:55
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Hej o grattis till valet av Rethymno. Bärldens bästa ställe, tycker jag som bott och arbetetat där ett antal år. Ibiscos är ett fint och fräscht hotell men med mycket barnfamiljer, i synnerhet under Juli-Augusti. Jag har haft vänner som bott där och rummen är jättefin och de var även nöjda med frukosten.Buffen bestod av det mesta man kan önska på ett frikostbord, varmt som kallt! Poolområdet trevligt men kan kännas lite trångt när hotellet är fullbelagt. Genom att korsa ett par ganska hårt trafikerade gator är man nere på stranden. Det är ganska långgrunt men ju längre ut på strandpromenaden, det vill säga bort från centrum, blir det bättre och renare vatten! Vill man ha de riktigt fina stränderan ska man hyra bil och åka över till Sydsidan, underbart vatten och mysiga stränder och så får man se lite av den underbara naturen på Kreta!

Trevlig ferie!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-02-15, 18:55
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Hej o grattis till valet av Rethymno. Bärldens bästa ställe, tycker jag som bott och arbetetat där ett antal år. Ibiscos är ett fint och fräscht hotell men med mycket barnfamiljer, i synnerhet under Juli-Augusti. Jag har haft vänner som bott där och rummen är jättefin och de var även nöjda med frukosten.Buffen bestod av det mesta man kan önska på ett frikostbord, varmt som kallt! Poolområdet trevligt men kan kännas lite trångt när hotellet är fullbelagt. Genom att korsa ett par ganska hårt trafikerade gator är man nere på stranden. Det är ganska långgrunt men ju längre ut på strandpromenaden, det vill säga bort från centrum, blir det bättre och renare vatten! Vill man ha de riktigt fina stränderan ska man hyra bil och åka över till Sydsidan, underbart vatten och mysiga stränder och så får man se lite av den underbara naturen på Kreta!

Trevlig ferie!
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-02-15, 18:56
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Hej o grattis till valet av Rethymno. Världens bästa ställe, tycker jag som bott och arbetetat där ett antal år. Ibiscos är ett fint och fräscht hotell men med mycket barnfamiljer, i synnerhet under Juli-Augusti. Jag har haft vänner som bott där och rummen är jättefin och de var även nöjda med frukosten.Buffen bestod av det mesta man kan önska på ett frukostbord, varmt som kallt! Poolområdet trevligt men kan kännas lite trångt när hotellet är fullbelagt. Genom att korsa ett par ganska hårt trafikerade gator är man nere på stranden. Det är ganska långgrunt men ju längre ut på strandpromenaden, det vill säga bort från centrum, blir det bättre och renare vatten! Vill man ha de riktigt fina stränderan ska man hyra bil och åka över till Sydsidan, underbart vatten och mysiga stränder och så får man se lite av den underbara naturen på Kreta!

Trevlig ferie!
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-02-15, 18:57
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Hej o grattis till valet av Rethymno. Världens bästa ställe, tycker jag som bott och arbetetat där ett antal år. Ibiscos är ett fint och fräscht hotell men med mycket barnfamiljer, i synnerhet under Juli-Augusti. Jag har haft vänner som bott där och rummen är jättefin och de var även nöjda med frukosten.Buffen bestod av det mesta man kan önska på ett frukostbord, varmt som kallt! Poolområdet trevligt men kan kännas lite trångt när hotellet är fullbelagt. Genom att korsa ett par ganska hårt trafikerade gator är man nere på stranden. Det är ganska långgrunt men ju längre ut på strandpromenaden, det vill säga bort från centrum, man kommer blir det bättre och renare vatten! Vill man ha de riktigt fina stränderan ska man hyra bil och åka över till Sydsidan, underbart vatten och mysiga stränder och så får man se lite av den underbara naturen på Kreta!

Trevlig ferie!
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-02-15, 19:37
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Nån som vet hur man ska slippa att få sitt inlägg publicerat mer än en gång??
Jag klickar "posta snabbsvar" och varje gång kommer en dialogruta upp som säger att ngt är fel och att man ska vänta 15 sek och försöka igen, men det verkar som att alla försök publiceras, därav alla mina svar...
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-02-15, 19:37
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Blue Star Ibiscos Garden

Nån som vet hur man ska slippa att få sitt inlägg publicerat mer än en gång??
Jag klickar "posta snabbsvar" och varje gång kommer en dialogruta upp som säger att ngt är fel och att man ska vänta 15 sek och försöka igen, men det verkar som att alla försök publiceras, därav alla mina svar...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT