Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-07-11, 14:10
sophie sophie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 6
Standard Tillbaka från Rhodos....

Kom tillbaka från Rhodos igår. Jag var där tillsammans med min son som är 18, min väninna och hennes dotter som är 16. Vi tog 1 vecka ospec. och hamnade i byn Tholos. Den ligger ca 10 minuter från flygplatsen med buss. Vi bodde på ett hotell som hette Meliton (17 år gammalt). Det ligger lite avsides men är ett mysigt familjehotell. Det finns tavernor och Supermarkets ca en halvtimmes promenad från hotellet. Ganska stor pool med massor av fina växter och blommor. Bakom finns en citronlund där jag lyckades tigga till mig några citroner som vi gjorde jättegott citronvatten av. Det var verkligen ingen hålligång (förutom när jag och min väninna var uppe och sjöng karaoke som jag har sagt att jag aldrig ska göra. Min son skämdes men det blev ett kul minne) men det var skönt. Bussen in till Rhodos stad tog ca 50 minuter. Där var vi en kväll och åt mat i mysiga Gamla Stan. Det bästa med Tholos var att det är första säsongen som svenska turister bor där så ingen grek kunde prata svenska (ännu). Kan rekommendera Tholos till de som vill ha en lugn semester......Hälsningar Sophie
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT