Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-22, 22:39
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Hej igen

Efter 2 veckor på fastlandet har vi åter intagit svensk mark och försöker nu även landa mentalt och acklimatisering till blötare väderlek

Två veckor går fort, men när jag nu tittar i backspegeln ser jag att vi hunnit med otroligt mycket den här tiden. IKEA i Thessaloniki fick sig ett rejält besök och på flaket på en gammal Datsun transporterades sedan bl a en bäddsoffa och en vanlig säng tillbaka till byn för vidare montering och iordningställande. Ett storslaget bröllop i dagarna två hanns också med och även en dagstur i centrala Halkidiki. Den gamle vise Aristoteles fick sig där också ett besök i födelsestaden Stagira samt en härlig kaffepaus hos vänner i bergsbyn Vrastama

Innan det var dags att ställa kosan tillbaka mot Sverige hann vi även med två dagars vistelse i Aten med omnejd och fredagskvällen avslutades med en ouzomezé på en utetaverna i Monastiraki och därefter tog vi Metron tillbaka till området Xolargos där vi bodde hos goda vänner. Dagen efter åkte vi till Sounio och på kvällen var det dags med ytterligare besök hos vänner, denna gången i Elefsina.

Vädret i norra Grekland har varit väldigt ostadigt med både blåst, kyla och regn och jacka och kofta var en nödvändighet varenda kväll där. Vädret i Aten var bättre och också mycket varmare så det blev ändå en riktigt skön avslutning på resan.

Kan inte låta bli att göra reklam för fastlandet som har så mycket att erbjuda i form av både kultur, natur och vad man nu vill ska ingå i en avkopplande och trevlig semester.

//Zanét
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-22, 22:44
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Hej igen

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét
Kan inte låta bli att göra reklam för fastlandet som har så mycket att erbjuda i form av både kultur
Ja precis, inte minst Eurovision



Välkommen hit igen
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-22, 22:49
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Hej igen

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Ja precis, inte minst Eurovision

Xaxa, Eurovision glömde jag ju alldeles bort Vi kom tillbaka till vårt boende precis lagom till omröstningen och det blev många aaah, oooh, det-kan-inte-vara-sant etc när Finland drog ifrån med rekordfart. När finalen sedan var avklarad blev det ett rejält smällande som vi efter en stund förstod kom från Eurovision och fyrverkeriet

//Zanét
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-22, 22:51
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Hej igen

Hur gick det med dansen?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-22, 22:52
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Hej igen

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Hur gick det med dansen?
Just det - kalamatianos! Jag gissar att den satt som en smäck, efter ett par ouzo
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-05-22, 23:00
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Hej igen

Dansen var väl ett kapitel för sig men några danser fixade jag nog allt, dock inte kalamatiano. Det var mest avancerad pontiaka för hela slanten eftersom där fanns några pontier i sällskapet. På söndagen, som var den riktiga bröllopsdagen, fanns det inte en chans att dansa eftersom dylika övningar försiggicks på ett upphöjt scengolv som definitivt inte lämpade sig för min balansförmåga Inte så lätt att röra sig obehindrat bland 700 - 800 bröllopsgäster

//Zanét
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-05-23, 17:05
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Hej igen

Välkommen hem, Zanét.
Vilken massa aktivitet ni har hunnit med.
Härligt med några varma och sköna dagar i Aten också!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-05-23, 20:48
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Hej igen

Välkommen hem Var ni bara borta två veckor
Kändes som mins en månad

Riitta
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-05-23, 21:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hej igen

Välkomna hem!
Jag tycker också det verkar som ni varit borta länge.... är Du säker på att det bara är 2 veckor??

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-05-23, 22:33
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Hej igen

Lustigt! Jag tänkte också när jag läste i inlägget igår att "två veckor går fort": Har de verkligen bara varit borta i två veckor? Konstigt, det brukar ju alltid kännas tvärtom annars...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-05-24, 10:24
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Hej igen

Kul att vara Kalimera-hemma igen Visst är det märkligt att ens egen tidsuppfattning och den faktiska tiden inte riktigt går ihop, men exakt två veckor var vi iväg men rent mentalt är jag fortfarande på resande fot

//Zanét
Svara med citat
  #12  
Gammal 2006-05-25, 16:10
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Hej igen

Välkomna hem bägge två! Med respektive. Nu är ordningen på Forumet återställd...

Peter
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT