Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-07-28, 19:46
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Hej hopp i värmen!!
Fick mail idag av Tommy i Malmö, som berättade att han skulle anlända till Karpathos sjunde september, och att han dessutom tipsade mej om en 498 kronors enkelbiljett Landvetter-Rhodos samma dag......Läste hans mail på jobbet, men pep iväg hemöver efter bankdosan, ivrigt hoppandes att billätten skulle va kvar neja kom tibax....Och det var den och nu eren min !!
De eju ba fem vecker kvar, så nu får jag ta och fundera på när båtn ska upp, för veckorna ramlar bara iväg hur fort som helst....
Mikke
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-07-28, 20:05
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Såg att nu på torsdag kan man flyga till Karpathos från Landvetter 2 veckor för 698kr Man kanske skulle passa på


Riitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-07-28, 20:18
larstommy larstommy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 504
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Gött att du fick fatt i pilletten Mikke, ska bli skoj att stråla samman på Karpathos igen, det är ju två år sen sist !!!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-07-28, 23:11
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Såg att nu på torsdag kan man flyga till Karpathos från Landvetter 2 veckor för 698kr Man kanske skulle passa på


Riitta
....jo,det är ju billigt som busen, men då kan vinte träffa däg,ju ....Kan dunte lugna rej nåra vekker å komma ner när vi ä där??
Mikke
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-07-29, 08:12
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Jag bara skojade, skall inte åka


Riitta
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-07-30, 21:17
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

....jorå,klart du/ni ska åka, men kanske lite senare....??
Du brukar väl hitta bra biljätter framåt höstkanten,Riitta....
Jag har beställt lite slipgrejer till Pelagos köksknivar och Nenas dito på sin lilla taverna, hoppas nu bara att sakerna kommer till Sverige innan jag sticker....
Det är alltid lite spännande, och ibland beställer jag till Karpathos för säkerhets skull...
Mikke
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-08-01, 00:32
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

....nu gäller det att inte åka på nån övervikt,( 9kg=720SEK) som jag gjorde senast jag flög hem från Rhodos....På TUI gäller visst handbagage + incheckat 20 kg tillsammans.........
Hämtade upp stora ryggan och prövade om fiolfodralet gick ner, och plats fick det, men höjden var nog precis vad som gick att få locket över..... Kanske har jag ett mindre ,ngt tunnare fodral som skulle kunna funka, för ryggan har alu-lister på baksidan, så den böjer sej ( nog ) inte, eller kanske vore det en annan variant att ta felan i handbagaget....hm....men felan är 57 cm lång och yttermåttet för handbagaget är 55 cm om jag inte missminner mej....
Det här med bagaget kommer att bli intressant....
Mikke
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-08-20, 14:29
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

...dagarna går och Karpathosresan rycker allt närmare....
Bilens kylfläkt slutade funka, men så småningom kom jag på att det var givaren, som nu är bytt....
Sen gick gräsklipparn sönder ( igen ). Inge kul när gräset måste klippas även när jag är borta.....Samma grej gick sönder som för en månad sen, men som det ser ut så blir det fixat nästa vecka.
En av motorcyklarna lyckades jag få igång efter diverse pyssel med de tvenne förgasarna, och t.o.m fått den besiktigad !!!
Nu kvarstår frågan om jag som gammel göbbe ska åka omkring på motesykkel, eller sälja.....
Hursomhelst så blir det förstås ingen försäljning nu, utan till våren.
Fick mail ifrån Andreas idag, jag blir nokk boandes på Florida Studios, antagligen i ensamt majestät, men det haver jag gjort förut. Lugnt och fint och så har jag ju en stor trädgård där.
Om det finns mygg, blir det olivolja i den stora, vattningstanken, som är nergrävd. Återkommer förstås med detaljerad rapport....
Mikke
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-08-20, 15:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Återkommer förstås med detaljerad rapport....
Mikke
Det ser jag fram emot.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2014-08-20, 18:19
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Låter bra Mikke! Om inte en massa prylar hade krånglat och gått sönder så att du hade något att pyssla med före avresan så hade du nog fått spader. Fixar-Mikke!!! Ska bli kul att läsa om din höstresa till kära Karpathos.

Masse
Svara med citat
  #11  
Gammal 2014-08-20, 21:15
larstommy larstommy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 504
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

17 dagar, 8 timmar, 10 minuter, x sekunder

Vi ses
Svara med citat
  #12  
Gammal 2014-08-22, 19:53
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

...appropå fixa, så idag klippte jag två ( hyreshus ) gräsmattor och tog den enda fungerande klipparn i skuffen på Golfen....Första gången jag gör det, och det gick helt ok. Nu är det kanske 4-500 meter mellan husen,förstås....
Sen tog jag en tur på motesykkeln och handlade.Den startade inte på knappen, utan jag fick igång den i backen....Antagligen dåligt batteri, sa Ove på Kawasaki.....

Man ( jag) handlar inte lika mykke när man åker hoj, för det finns inte så mykke plats....å vikken tur att jag bor vid en backe....mååånga hojar haver startats där...

Rolf Öfverström från Helsingfors ringde och berättade att han planerat att komma till Karpathos ungefär samma tid som jag, och det var ju trevligt att få reda på!!

Sen åkte jag ner till kanalen och tömde Finnjollen på vatten, backade ner Golfen och drog helt sonika upp den med en gammal plastpresenning som ( halkigt ) underlag. Har en liten kärra för jollen, och efter att ha baxat upp jollen ( 130 kg) på den, så band jag fast den i dragkroken och drog den uppför backen, och nu står den i trägårn och väntar på att bli tvättad...( imorrn...)
Så nu ere bara Hedvig kvar som ska upp, men hon får nog ligga i en vecka till eller så.....
Trevlig helg anbefalles Eder alla vänligt men bestämt....
Mikke
Svara med citat
  #13  
Gammal 2014-08-31, 22:54
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

....Idag lyckades jag få tag i Andreas Diakidis, som lät glad och inte alls stressad. Sönerna hjälper till på hotellet ( Zephyros) och även dotter Sophia är med.Var jag hamnar är väl som vanligt inte klart, men jag är inte bekymrad....
Ringde också Nena, som förstås var på sin taverna. Det hade varit mycket gäster, berättade hon och det ska bli kul att komma ner och träffa alla bekanta....

Härhemma has det tagits upp Finnjollen, och i eftermiddags tog jag Hedvig´s spristagsrigg på axeln och bar upp den till huset. Det blir nog inget mer seglande i år, men Hedvig får ligga i spat några dar till.........

Ringde också till Rhodos och språkade lite med Panayotis, som tillsammans med sin charmerande fru Caliope driver vandrarhemmet, som visst numera heter Rhodos Hostel. Har ännu inte riktigt bestämt om jag ska stanna nån/nåra dar på Rhodos, eller flyga över samma dag ( Söndag 7 sept.) som jag anländer......

Hursomhelst så finns det sängplats hos Panayotis ifall det kniper.....Han och frugan har blivit helt sålda på lagrad prästost, som jag brukar ha med mej ner......Kvibille eller Allerum....så jag brukar ta med en bit till dom.
Sen gäller det att packa lätt,inte helt lätt...
Mikke
Svara med citat
  #14  
Gammal 2014-09-02, 10:35
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

...apropå allt som inte) kan hända innan man far:
idag kom jag på att det kanske var idé att printa ut biljetten ( i tre ex)...
Ren tur att jag kom på det....(gulp)
Nu fasar jag för packandet....
Mikke
Svara med citat
  #15  
Gammal 2014-09-02, 10:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
idag kom jag på att det kanske var idé att printa ut biljetten
Kan vara bra att ha.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2014-09-02, 13:23
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

...håller med föregående Janne me flera hunnra posent,men var hundan la jag dom...???
Mikke
Svara med citat
  #17  
Gammal 2014-09-08, 13:47
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

mandag 8 sep.
Jag lyckades fa upp Hedvig med hjaelp av min trogna Golf....det var faktiskt forsta gangen jag drog upp henne sjaelv med bil....Det aer alltid lite trist att ta upp baten,sa jag taenkte gora det sjaelv, men sa kom tant Lisa med sin trehjuling,sa bidde det lite snack och service. Naer jag sen tog kaerran och for ner till tjaernet sa hade det redan borjat morkna....Lite pyssel att fa ner kaerran i vattnet pa rampen, utan att tappa den, men det gick, och sen var det inte sa svart att dra upp Hedvig, och nu star hon i traegarn med en presenning kastad over sej, sa att inte alla miljoner korsbaerslov ska hamna inuti henne....

Fick skjuts till stationen pa lordag av mina snaella blom-och postkollare. Sen var ju tagfaerdentill Goteborg trevlig och jag var ute pa Landvetter vid sextiden. Mitt plan till Rhodos skulle ga 06.30. Traeffade en del skojiga maennsker och hade bl.a mojlighet att hjaelpa ett aeldre par som blivit ranade i Malaga...Dom kom inte in i sin bil, men som tur var hittade jag en dold reservnyckel....
Packningen ja....jo, jag hade puttat in fiolfodralet i stora ryggan,sa det blev inte sa mycket plats kvar....lite fillingar,tva t-skjortor a lite batteriladdare,ec.... Resten fick stuvas ner i handbagaget,d.v.s lilla ryggan.... Alltsa gick det kanonfint med incheckningen och jag tror allt vaegde ca 18 kg....
Daeremot pa Rhodos, naer jag skulle flyga over till Karpathos, fick incheckningsdamen lite spader naer hon fattade att det var en fiol...jag fick skriva pa nat papper och hon klistrade stora,roda lappar med "FRAGILE" overallt....haha....
Snaella Manoli Panaretos haemtade mej och nu bor jag pa Florida Studios....
Mikke
Svara med citat
  #18  
Gammal 2014-09-08, 19:03
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Välkommen hem.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2014-09-08, 23:51
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

Hej Mikke,

Hoppas att du får det fint som vanligt på kära Karpathos!

Men du ............ den där kameran som du köpte, har du slängt den eller får den följa med på dina resor?????

Masse
Svara med citat
  #20  
Gammal 2014-09-09, 17:15
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

tisdag 9:e sept.
Jaha,var var jag....
Pa Pelagos igar (oxo) och Chroni sa att denna saesong hade gatt baettre aen nagon tidigare,vilket var vaeldigt kul att veta.....
Det var fullt igar, aeven om nagra var och kikade pa fotboll. Tommy,jag,Riitta och Leif var daer och en del andra skandinaver....
I morse, eller formiddag,sa ringde Rolf Ovferstrom som kommit till Karp. Han gav mej en halvtimmes respit, sen dok han opp pa Florida.... Jag fick forstas fixa lite gott,svenskt kaffe pa nat saett, dubbla Melittapapper med nervikt kant, traedda over ett plastglas funkade soeau daer... Sen satt vi pa balkongen och snakkade en stund, och sen for vi ner till stan, for jag ville gaerna se var Roffe bodde. Daerefter foro vi och at mat och till Nenas Taverna for lite kaffe....
Nu pa Zephyros, Andreas och sonerna kommer fran Athen vid 8-tiden.....
Imorrrn ska jag och Tommy sticka upp till Lefkos och sen simma over till Sokastro. Det aer en liten o som ligger kanske 30-40 meter fran Karpathos fastland. Enligt historien sa ska det varit en lagringsplats for invasionen av Kreta nan gang pa 300-talet och enligt English Jon sa finns det valvbyggda kaellare daer och brunnar,etc....
Ska bli intressant att se.....
Masse ! Jag fotar och vi laegger sen ut mina bilder framat hosten/vintern,da det kan kanske vara trevligt att se pa....
Mikke
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT