Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #81  
Gammal 2012-09-29, 16:22
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 885
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Det är alltid så roligt att läsa om vad du håller på med, du är ingen vanlig semesterfirare, du. Du fixar och grejar på och hjälper till med mycket, det uppskattas säkert. God fortsättning!

/ Anne
Svara med citat
  #82  
Gammal 2012-09-30, 15:00
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Hej Anne och takk for snaella ord!! Igar sa firade vi bl.a Markku fran Jakobstad, som fyllde ar och fick en tarta med ljus pa Pelagos,det var kul!! Det bidde inget Saria for mej i dag heller, for det bidde sa sent igar..... Men jag har hort att det visst gar en bat oxo pa onsdagar.......
Idag har jag varit uppe hos Manoli och Irini Panaretos och hjaelpt deras yngste son Dimitri, han som serverar pa Pelagos, med att saetta upp ett motorcykelgarage....Det var lite pyssel med ror och skruvar, men naer vi fatt ihop sjaelva skelettet, sa borrade vi fast det i cementunderlaget och efter det klaedde vi pa sjaelva duken.Det blev bra och Dimitris blev nojd,men visst gjorde vi fel nagra ganger, men naer man aer tva som grejar, sa kan man alltid diskutera och gora om. Dimitris har en fin KTM 640 cc som han aer raedd om. Han har en kamera ovanfor garaget och ska oxo saetta dit en stark halogenlampa, som taends naer nan ror sej nedanfor den.....och naer vi var klara sa fick vi en god lunch av mamma Irini....
Nu aer jag pa Zephyros, och Andreas och jag ska saetta upp nagra torkstaellningar, som man skruvar fast i vaeggen och sen drar ut naer man vill torka klaeder,handdukar,etc.....
Det aer ca 30 grader och ganska lite vind....Pigadia aer ganska tom just nu och hotellet aer helt overgivet for tillfaellet......
Svara med citat
  #83  
Gammal 2012-10-01, 17:11
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Mandag 31 sep.
Idag ska jag till tandlaekarn, men hade glomt vikken tid.....Sa ja gick upp vid 8 och pep ivaeg.....Daer fick jag reda pa att det var kl 11.....Sa jag stack till Andreas och haemtade fem liter linolja, for jag var inte faerdig med pergolan pa Garden Villa. Sen fick jag vaenta en timme innan jag kom in till Dimtrios Spanos, som raskt konstaterade att en molar var sprucken, och vips, hade han gett mej en spruta och sen slipade han och lagade och i april naesta ar sa saetter han en krona pa tanden....
Sen for jag hem till GV och lagade mat, samt oljade klart pergolan och ytterligare stolar,bord,etc. Det aer fantastiskt vad linolja funkar bra...pa sten,trae och oxo jaern.....
Imorrn far jag fint besok pa GV, da kommer jaerngaenget fran Jakobstad och da ska dom minsann fa smaka Lofbergs Lilas hardast rostade kaffe, Crescendo.....och om dom aer snaella, kanske en liten bit Kvibille lagrad praest....
Imorrn ska jag borja med Pelagos nya skylt,det ska bli intressant att se om jag hinner klart, eller sa gor jag faerdigt i april naesta ar.....
Jag doppade mej idag for andra gangen pa hela denna vistelse,det var kallt i poolen och varmt i luften, termometern visade 30 grader......
Svara med citat
  #84  
Gammal 2012-10-01, 17:59
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 410
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Mandag 31 sep.
Se upp så du inte kommer en dag försent till flygplatsen...... :-)


/Pnyx
som e hyfsat säker på att det är måndagen den 1 oktober och j-ligt höstligt i Stockholm......
Svara med citat
  #85  
Gammal 2012-10-02, 16:14
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

...haha....mkt bra,pnyx..... Upptaeckte att det inte finns nan 31 september alltfor sent...
Ok, tisd 2 oktober for tusan boevlar....
Idag gick jag upp (relativt) tidigt,for scootern startade inte fran Pelagos igar quell (laes morgon) Trodde de va soppatorsk, men alls icke....Den startade sa fint sa fint.... hm, gatfullt.
Na, sen ivaeg och vattna pa Florida Studios, det tog nagra timmar, sen till Pelagos och haemta plywoodplattan, som (forhoppningsvis) ska bli Pelagos nya skylt naesta saesong...korde den med scootern till Roysakis snickeri, till hoger om Avis och 7/11.

Daer hjaepte mej Yannis att fa till aegg-formen, men vi sagar imorrn. Sen till Mimis affaer och lana en gitarr, for kl 2 skulle jag fa fint,finskt besok av Jakobstadsgaenget. Sen hem och plocka undan litegrann, ingen helrengorning, utan bara det vaersta. Kl 2 kom dom knallandes, och eftersom det var varmt, sa gick vi till Garden Villas pool, och kylde av oss. Jag hade stoppat in min kamera i en undervattensplastpase, och det blev nagra roliga kort....
Sen kaffe me kaka och lite spela....Dom bidde kvar i ca 3 timmar. Nu pa Zephyros for att kika pa unga froken Sophias cykel, som skas ses over och justeras....
Dagen avslutas med lite kompletterande vattning pa Florida Studios och kvaellen avslutas pa Pelagos, for tva av Jakobstassingarna aker hem imorrn, sa ikvaell aer sista stunden med Karpathos-ligan....
Svara med citat
  #86  
Gammal 2012-10-03, 15:25
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Onsdag em 3:e okt.
Idag sagade vi fram aegg-formen pa skylten,sen fraeste vi kanten rund och sa slipade jag den (relativt) jaemn....Sen tog jag en fyrkantig spanplatta och skruvade i fyra skruv i varje horn, for att ha under "aegget" medans jag grundmalar den,sa att jag slipper ha den liggande direkt pa underlaget. Sen lastade jag alltihop pa scootern och puttrade fran Roysakis snickeri upp till Garden Villa, daer jag grundmalade en sida.Den andra tar jag (kanske) i kvaell....
Idag foll det faktiskt nagra vattendroppar fran himlen, men det bidde inget regn....Just nu har vi en del moln och icke fullt sa vaermt....
Nu pa Zephyros och muligens blir det kanske uppsaettning av torkstaellning(ar).....om vi kan enas om VAR dom ska sitta... Har laemnat tillbaka de bocker jag lanat av English Jon ( Jonathan Preece) och traeffade hans schweiziska saerbo Ursula pa vaegen till deras hus.Ska hora om han har lite olja over som jag kan kopa, det ser ut att bli en bra olivskord i ar....
Svara med citat
  #87  
Gammal 2012-10-04, 12:32
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Torsdag 4 okt.
Idag aer det molnigt men fortfarande varmt....Malade skylten ett varv till med grundfaerg, och tog sen den lanade gitarren och for till Mimis affaer och lamnade tillbaka den.Sen vidare till faergaffaeren och kopte de olika faergerna till skylten plus nagra mindre penslar...
Nu pa Zephyros och det svartnar alltmer over Othos,sa kanske blir det regn,det verkar sa....Luftfuktigheten aer hog och klaederna klibbar pa kroppen. Jag ska fa besok vid tretiden av Britt och Oysten fra Oslo, men blir det regn sa tror jag att dom inte kommer....\
Andreas svaermor Sophia undrade om jag kunde klippa grenar pa palmen norr om huvudbyggnaden pa Garden Villa, och det kan jag visst, bara jag far tag i en lang stang och en sag.....Sen has det bytts ut diverse treplank vid det gamla stavlon, och det avviker kraftigt i faerg mot det andra traet, sa om man blandar i lite pigment i oljan, sa kan man fa ungefaer samma nyans......
Oj, nu borjade det regna kraftigt!! Sophia och jag lyckades (naestan) fa in alla stolsdynor under tak.......jag tog tid peau regnet och det blev 13 minuter denna gang,men det rensade luften och dammet aer borta.....Kanske blir det mer, for det aer mer stora moln i faggorna over Othos och bergen bortom.....

Senast redigerad av Mikke den 2012-10-04 klockan 13:05.
Svara med citat
  #88  
Gammal 2012-10-05, 00:39
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 410
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Kul att följa dig! Livfullt, annorlunda och välskrivet.

/Pnyx
Svara med citat
  #89  
Gammal 2012-10-05, 17:59
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Fredag 5 okt.
Takk for dette,Pnyx!!
Idag kom jag ur slafen forhallandevis tidigt, och tur var vael det, for naer jag satt och mumsade pa aegg och mackor med marmelad och fika, sa kom Britt fra Oslo knallandes, samt hojtandes om nan var vaken, haha.....Det stod tvenne jeepar utanfor grinden,ety Britt,hennes make Oysten samt hollaendska paret Jan och Ina skulle upp till Menetes for att bese hogtidligheterna i samband med 5 okt, d.v.s frihetsdagen 1944. Trevligt att bli tillfragad, men jag avbojde artigt,ety frukosten var icke aennu helt intagen och Pelagos skylt lag i pergolan bredvid och pockade pa malning.....Men jag foljde med Britt till bilarna och haelsade pa foljet....
Sen malade jag sista ytstrykningen pa ena sidan, och stack sen till tandlaekarn,for hans sekreterare hade lovat mej en flaska av hennes vin, men ingen var daer.....suck....Navael, det kommer fler dagar, men jag var daer tre ggr idag utan vin. Hon bor i Othos och hade fatt ihop ca 700 liter rodvin,som jag aer spaend pa att testa......Kanske hon vill ha en tecknad etikett, manne??
Hursomhelst, klockan drog mot elva, och da bensinen borjade tryta i moppen/scootern, beslot jag mej for att dra ivaeg till Menetes iallafall och tanka pa hemvaegen.Det blaste friskt, och friskare bidde vinden ju hogre upp jag kom akandes....Parkerade i byn och knallade upp till stora kyrkan, som var full med folk,och en del kaende jag igen,bade greker och andra....Stod med ett tag under sjaelva gudstjaensten och det var intressant att hora och se att den skiljer sej markant mot den jag har vaext upp med, d.v.s den lutherska.
Efter gudstjaensten gick alla ner till monumentet med statyn, och jag hade fatt reda pa att Andreas dotter Sophia skulle gora ett lite framtraedande,sa jag korde ocksa ner dit. Det blaste naestan storm, och jag hittade Sophia, som holl en stor krans i famnen.Det var kanske 100 pers, militaerer,praester,etc....Jag fick nagra bilder pa henne naer hon knallade fram med kransen, sen hade hon tillsammans med nagra andra skolkamrater ett litet framforande, som tyvaerr helt blaste bort, men alla kringstaende appladerade entusiastiskt.
Sen blaste jag nerover och tankade, samt skaffade lite mer sma penslar for sjaelva bildmalandet och sen var det lunch hos Neena, som har en liten taverna mittemot Constantinos Palace. Hon aer en charmig ensamstaende mamma, sa det aer kul att kaeka hos henne, och jag brukar slipa hennes knivar,for hon sliter hart pa dom.....
Sen for jag hem till Garden Villa och oljade pergolor och stolar och bord av hjaertans lust, tills jag fick nog och nu sitter jag hos Nimo och Andreas pa Zephyros medans skymningen saenker sej. Nimo aer en liten hund och igar blev han overkord av en bil, men kom undan med blotta forskraeckelsen, trots att han har ett lysande halsband, som jag skickat efter pa Ebay.co.uk......Han var klart skakad hela kvaellen igar, och forhoppningsvis aer han forsiktigare naer husse Andreas aer pa Pelagos naesta gang, och vi ska byta batterier i halsbandet sa fort vi kan......
Nu har jag borjat kika efter biljett hem, och det aer ca 10 ggr dyrare aen i maj, da jag kom till Orebro fran Rhodos for 298 SEK.....Den billigaste biljetten som jag hittills sett ligger pa ca 2300 SEK med mellanlandning i Wien.....Men aen aer det nagra dar kvar, sa det blir nokk bra i slutaenden.....
Svara med citat
  #90  
Gammal 2012-10-06, 12:51
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Lordag 6 okt.
Idag har jag ritat ut repet som ska ga runt skylten,men den bruna faergen som jag hittade pa Pelagos funkade inte, sa jag fick dra in till stan o kopa nytt. Innan dess sa oljade jag lite pergola, men nu behover jag en stege av nat slag.Det ligger en bra tva-delad trappstege pa Florida Studios, och kanske kan jag fa Andreas att haemta den......
Igar hittade jag en biljett fran Rhodos 11 oktober via Rom och sen Arlanda for ca 1900 SEK. Rimliga tider, avg fr Rhodos 06.50, vilket innebaer en natt till pa trabank, haha.....Tur att man aer tranad for detta harda underlag.....
Taenkte kika nan timme idag efter biljetter, och om mojligt komma till skott idag.....
Vaedret aer fint och hunden Nimo verkar ha haemtat sej efter att blivit overkord av en bil.Forhoppningsvis kommer han att koppla ihop den otacka upplevelsen med bilar, och bli forsiktig i framtiden. Jag fick tag i nya batterier till hans lysande led-halsband,sa da syns han fint......
Svara med citat
  #91  
Gammal 2012-10-07, 16:22
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

...igar fann jag en biljett fran Heraklion den 11 oktober, och Prevelis gar fran Karpathos den 9 ganska sent pa kvaellen og kommer fram vid 5-6-tiden pa morron, sa da behover jag bara en overnattning, men idag sa gick jag runt med scootern, naer jag vek av till hoger efter bron vid gamla Hatzansonis affaer....Det aer ett stort,runt hal i vaegen, och boink, sa lag jag daer.....Kanade ca fem meter och skrapade mej raett sa ordentligt. Scootern klarade sej fint, sa jag gick till AutoMotoCenter och tvaettade av gruset i saren, och sen for jag till abbeteket (farmakion) och kopte lite grejer. Efter det till sjukhuset, daer dom gjorde rent ordentligt,sen fick jag ett recept och for igen till abbeteket och tillbaka till sjukhuset, daer jag fick en tetanus/stelkrampsspruta och sa la dom om saren.....Nu har jag varit hemma och malat lite pa Pelagos-skylten, och skrivit ordet PELAGOS med gul faerg. Jag lyckades fa ta tag i en white board penna, sa den har jag anvaent for att rita fram texten, och naer texten aer torr kan jag ta bort whiteboardpennans text med en blot trasa.....I mitt fall en medford Wettex-duk... Lite har man ju laert sej over aren vad som aer bra att ha med.....Nu ska jag kolla ifall Heralkionbiljetten finns kvar, annars stannar jag nagra dar till och gor klart skylten, for det aer ju inga garantier att jag kommer hit i april, och ifall den inte aer klar, maste nan annan gora det och det aer ju inte kul for nan.....
I vikke fall mar jag bra, aeven om skrapsaren ser otaecka ut, men det gick ju bra i alla fall.....
Svara med citat
  #92  
Gammal 2012-10-07, 17:15
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Men snälla nån då Sån tur att det inte blev värre! Jobbigt nog med massa skrapsår Bra att du gick till sjukhuset för omplåstring!!

Lycka till med biljetten!

Riitta
Svara med citat
  #93  
Gammal 2012-10-08, 10:37
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Mandag 8 okt.
Tja, natten var inte sa bra, och knaet gor ont,sa det ser ut som om jag far skippa Heraklionbiljetten....om det inte sker nat under,haha.....
Hursomhelst, sa har jag ringt jobbet och det aer inga problem om jag kommer hem lite senare......Chefen skulle kolla vad som gaeller vid sjukskrivning utomlands.

Nu har jag varit hos Thanasis pa MotoCarpathos och har kikat kikat pa skadorna pa scootern, och dom uppgick till ca 30 Euro,vilket aer mkt rimligt.
Nu ska jag tillbaka till Garden Villa och se om jag inte kan dra nagra streck, eller borja med havet pa skylten........
Svara med citat
  #94  
Gammal 2012-10-08, 12:26
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Stackarn Det var nog inte lätt och sova med en så öm kropp Hoppas du kan stanna tills det börjar kännas bättre! Inte lätt och bära grejer och resa heller när man är mörbultad

Riitta
Svara med citat
  #95  
Gammal 2012-10-08, 13:31
Astris avatar
Astri Astri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 223
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

God bedring, Mikke!
Astri
Svara med citat
  #96  
Gammal 2012-10-09, 10:23
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Tisdag 9 okt.
I natt sov jag baettre, och skylten aer klar.....jag glomde skriva texten: music tavern och Pigadia, Karpathos, men det gjorde jag igar kvaell efter att jag varit nere pa Pelagos och sagt hej deau, for det var den sista kvaellen. Som tur aer sa har jag alltid med mej diverse ficklampor, och pannlampan aer utmaerkt naer man ska mala....
I morse hade jag taenkt dra over skylten med klarlack, men den var lixxom gulaktig, sa den tog jag bort direkt. Antingen far det vara som der aer, eller sa fixar jag en klarare lack till naesta ar.
Vad betraeffar Heraklion-biljetten,sa visade det sig att den gaellde Chania.... Hursomhelst sa var den kvar idag och nu aer den min for 503 SEK..... Tar faerjan Prevelis 21.30 ikvaell och ankommer Heraklion ca 06.00. Sen tar jag bussen till Chania och ringer min plast-kusin Maria, som bott daer i ca 25 ar med sin make Michailis Kotsifakis ( Mikael Koltrasten) Det ska bli kul att (eventuellt) fa traeffa dom, om dom aer hemma.......
Det var ca 14 ar sen jag var daer och kanske tar jag en promenix till To Doloma, om knaet tillater. Det var daer jag gjorde min forsta teckning och enligt ryktet haer pa Kalimera, sa finns staellet kvar.....
Nu ska jag ta och borja packa......
Svara med citat
  #97  
Gammal 2012-10-09, 11:42
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Då kommer du till Landvetter på torsdag då
Bra att du kunde sova bättre i natt Ha en fin båtresa till Kreta!

Riitta
Svara med citat
  #98  
Gammal 2012-10-09, 13:01
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Takk Riitta...!! Nu har jag tjakkat pillaetten pa faerjan, och fastaen resan Pigadia-Heraklion aer bra mykke lengre aen Rhodos-Karpathos, sa kostar den forstnaemnda bara 15 Euro, jaemfort med den andra, 20 Euro....eller oxo har den gatt upp till 22. Nu forsoker jag ( och andra) leta reda pa min plastkusins telefonnummer i Chania, men vi har aen sa lange misslyckats. Dock misstrostar jag icke, ety naer jag kommer fram, sa hittar jag det nog......
Svara med citat
  #99  
Gammal 2012-10-09, 17:37
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Hei Mikke

Da ønsker jeg deg en trivelig tur, via Chania, hjem
- og fortsatt god bedring
Håper vi treffes en annen gang
Svara med citat
  #100  
Gammal 2012-10-11, 21:34
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

....Torsdag 11 okt,UddevallaQ
Om jag fortsätter där jag slutade, så kom färjan Prevelis ivaeg relativt ok, och sjon var platt.(det aer fortfarande laettare att skriva som om jag var kvar peau Karp.. Jag tog rulltrappan upp och sen en halvtrappa ner, for daer finns det oxo en stor sal med flygplansfatoljer....Sen redde jag mej ett litet bo och lade mej for att laesa.....Mina grannar lade sej direkt och somnade fort.Det var kolsvart ute, sa ingen idé att sta vid relingen. Efter nan timme sa meddelades det att vi skulle angora Kassos, sa da fick jag vael ta och linka ut for att kika pa den imponerande kajanlaeggningen.....Sen var det frid och frojd och jag lyckades t.o.m sova nan timme, tack vare oronpropparna....Prevelis skakar ganska mycket, sa jag undrar om propelleraxlarna aer lite krokta.....
Framat sextiden kommo vi alla fram till Heraklion, medans blixt och dunder ackompanjerade anlaeggningen....Jag lyckades kraenga peau mej den ohemult tunga ryggan genom att etappvis baxa upp den fran golvet,forst till sitsen,sen armstodet och slutligen axeln....Sen var det den lilla ryggan och mandolan.
Jag sporde hamnpolisen hvor busscentralen lag, och den lag icke alls langt bort,ca 200 meter kanske, vikken tur! Vid intraedet daerstaedes, sa kom en anfadd chaffis och fragade om vi skulle till Chania, och det skulle iallafall jag samt flera.....Det kostade 13 Euro, ifall nan nu vill veta det, och bussen var naesten full sa jag hamnade bredvid en vacker flicka vid namn Xenia, som studerade filosofi vid universitetet i Rhetymnon och som delvis finansierade studierna genom att dansa grekiska folkdanser pa hotell. Hon var fran Rhodos och gruppen heter Rhodian Dancers och ska finnas pa Youtube....
Vi sprakade friskt aenda till Rhetymnon, sen forsokte jag sova lite och det borjade ljusna naer vi kom till Chania.....
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT