Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-06, 07:31
Sara87- Sara87- är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2009
Ort: Åsa
Inlägg: 36
Standard Vi älskade Skopelos - Någon som har tips om vilken ö vi ska besöka nästa gång?

Jag och min man var på Skopeols och Skiathos den 7-21 juni.
Vi älskade Skopelos och tyckte att Skiathos var lite för turistexploaterat för våran del.

Någon som har förslag på öar som vi kan besöka nästa sommar?
Som är mysiga och lite lugnare så som Skopleos?

(Där det inte finns så mycket svenskar att inkastarna pratar svenska med dig....som vi upplevde på Skiathos)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-06, 08:24
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Vi älskade Skopelos - Någon som har tips om vilken ö vi ska besöka nästa gång?

Citat:
Ursprungligen postat av Sara87- Visa inlägg
Någon som har förslag på öar som vi kan besöka nästa sommar?
Som är mysiga och lite lugnare så som Skopleos?

(Där det inte finns så mycket svenskar att inkastarna pratar svenska med dig....som vi upplevde på Skiathos)
Hej Sara!
Vad härligt att ni hittat en ö ni tyckte riktigt om!!
Jag föredrar inga inkastare alls!! Det finns inga i Georgioupoli på Kreta!
Det finns så många här som kan ge dig tips om andra härliga platser!

Vi åker snart!

Hälsningar Lena
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-06, 10:13
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Vi älskade Skopelos - Någon som har tips om vilken ö vi ska besöka nästa gång?

Folegandros, Sifnos, Fourni, Amorgos eller Sikinos är öar som ni kanske ska titta närmare på. Lite olika men underbara var och en på sitt sätt.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-06, 11:03
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Vi älskade Skopelos - Någon som har tips om vilken ö vi ska besöka nästa gång?

Läs Jannes resebrev från Andros ett antal dagar tillbaks från nu och se om den genuina ön passar.....Så finns Tinos en dryg timme därifrån....Tinos är efter alla år i arkipelagen och ca 25 öar min absoluta favorit!!!

Resebrev finns flera stycken både från Andros (tror jag) och Tinos (vet jag)

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-07-06, 12:28
Maria26 Maria26 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Inlägg: 30
Standard Sv: Vi älskade Skopelos - Någon som har tips om vilken ö vi ska besöka nästa gång?

Jag kan varmt rekommendera Thassos. Mycket grön och kuperad ö med fina stränder. När vi var där så var det mest greker som semestrade där.

Även Parga på fastlandet kan rekommenderas. Det är förvisso ingen ö, men det känns faktiskt som att man är på en ö. Väldigt mysigt, staden ligger som en amfiteater i en bukt, nära till en av mina favoritstränder i grekland, valtos beach.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-07-06, 22:49
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Vi älskade Skopelos - Någon som har tips om vilken ö vi ska besöka nästa gång?

Lite otippat kan jag rekommendera Kreta. Dock inte nordkusten, men väl syd- och västkusten. Inga inkastare... men väl god mat, välkomnande byar och fantastiska bad.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-07-07, 15:10
amandapersson amandapersson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: jönköping
Inlägg: 3
Standard Sv: Vi älskade Skopelos - Någon som har tips om vilken ö vi ska besöka nästa gång?

jag skulle rekommendera lefkas !
En mycket fin ö med inte alls många turister !
Jag var där när jag var jätteliten , men jag kan solklart säga att det var min bästa semester !
Och jag skulle också rekommendera Parga , fast det är ju ingen ö ... men det är jättefint !
Med många musiga resturanger & en fin hamn '
när jag var där dansade jag på en resturang med en grek hela kvällen till grekisk live musik !
Ett minne jag aldrig kommer glömma!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-07-09, 11:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Vi älskade Skopelos - Någon som har tips om vilken ö vi ska besöka nästa gång?

Åker ni charter eller på egen hand?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-07-09, 15:48
Kermit Kermit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Helsingborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Vi älskade Skopelos - Någon som har tips om vilken ö vi ska besöka nästa gång?

Citat:
Ursprungligen postat av Nektaria Visa inlägg
Hej Sara!
Vad härligt att ni hittat en ö ni tyckte riktigt om!!
Jag föredrar inga inkastare alls!! Det finns inga i Georgioupoli på Kreta!
Vi åker snart!

Hälsningar Lena
Du nämnde Georgi..... vet att detta inte är rätt forum men... hur var stränderna där?? sten, sand, grus??? Hur fort blev det djupt??? hur var det när det blåste mycket badförbud då???????. Var i Agia Marina i år och trivdes med den standremsa vi bodde på men har hört så mycket om Geo... så jag skulle vilja testa det nästa år men stränderna är viktiga för mig och min familj.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-07-09, 17:15
Sara87- Sara87- är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2009
Ort: Åsa
Inlägg: 36
Standard Sv: Vi älskade Skopelos - Någon som har tips om vilken ö vi ska besöka nästa gång?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Åker ni charter eller på egen hand?
Nu i sommar var våran första Greklandsresa och det blev med Apollo.
Vi var då på Skopelos och Skiathos och vi upptäckte hur lätt det vara att ta sig mellan öarna. Hade jag inte åkt med charter så hade det nog blivit 10dagar Skoplos+4dagar Skiathos.

Nästa resa vi gör blir nog 2-3 veckor. Om det blir charter eller inte vet jag ej. Men om vi ska besöka mer än en ö så vill jag inte åka charter men det beror förstås på priset också...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-07-09, 20:57
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Vi älskade Skopelos - Någon som har tips om vilken ö vi ska besöka nästa gång?

Vi var på Skopelos 14-21 juni och hade det helt underbart. Förra sommaren var vi på Lesvos och hade det helt underbart. Vi gillade också Karpathos, Naxos, Paros etc. Varje gång vi kommer till Grekland känns det som att komma hem. På Lesvos hittade vi inga inkastare. Kanske är det ön ön för er.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-07-13, 13:15
Sara87- Sara87- är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2009
Ort: Åsa
Inlägg: 36
Standard Sv: Vi älskade Skopelos - Någon som har tips om vilken ö vi ska besöka nästa gång?

Tack för alla tips om tänkbara öar

Jag ska kolla runt och läsa på lite här på Kalimera så får vi se vart det bär av nästa sommar. Lutar åt att åka 2-3 veckor icke charter. Vill se 2-3 öar och själva kunna bestämma när vi ska åka vidare och hur många dagar vi ska stanna på varje ö...

Vill åka till mysiga öar med fina bad, goda restauranger, få eller inga inkastare och inte för mycket barnfamiljer...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT