Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-04-22, 17:43
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Boende i Parikia

Hej!
Sitter och funderar lite på var vi ska börja årets resa.
En tanke är att göra första stoppet på Paros. Vi har ju bott i Naoussa en gång men är inte riktigt imponerade av stället så vi vill gärna testa nånting annat.
Jag hittade en gammal tråd (min egen) om Alyki, det verkar ju mysigt men vår treåring vill helst ha en pool, jag hittar inget vettigt hotell med pool i Alyki så det ligger lite i skymundan i planeringen ännu.
Så har vi funderat lite på Parikia. Då man kommer med färjan så bor man ju vanligen en bra bit mot vänster från hamnen, jag vet att där långt borta finns några vettiga hotell men det är en bra bit att gå till stan på kvällen, två barn på barnvagnen är inte alltid så lätt att hantera, speciellt inte om båda lyckas somna.
Då man står vid hamnen och tittar mot land så går det ju en väg till höger också, flera bra matställen där vill jag minnas. Längre bort vet jag att det finns en strand. Är det någon som har bott hitåt? Vad finns det att bo i här?

Mvh Janérik
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-04-22, 20:00
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Boende i Parikia

Ja, det finns gott om ställen att bo i både åt "höger" och inne i själva Parikia. Inte så många hotell dock, utan mest enkla "Rooms". Även "rakt fram" finns både hotell och "Rooms" nära hamnen. Kommer tyvärr inte ihåg några namn...

/kimmen
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-04-22, 21:08
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Boende i Parikia

Vi har alltså krav att det ska vara pool.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-04-22, 23:18
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Boende i Parikia

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Vi har alltså krav att det ska vara pool.
Då känner jag definitivt inte till något ställe, för pool har jag aldrig varit intresserad av...

/kimmen
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-04-23, 11:30
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Boende i Parikia

Vi bodde i Alyki ett år, men då utan pool. En bit bort på stranden,till höger, ligger Galatis hotel (Googla!). Där hade de pool, som vår dotter absolut ville bada i. Hotellet verkade trevligt och personalen var tillmötesgående. Jag kan även tillägga att ölen vid poolbaren var isande kall och välsmakande.

/Netwolf
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-04-23, 12:42
aerobicias avatar
aerobicia aerobicia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 5
Standard Sv: Boende i Parikia

Hej!

Vi var på Paros förra året och då bodde vi på Villa Katerina, som är ett av alternativen på boende på Parossidan här på Kalimera. Jag tror det ligger åt det hållet som du menar (sånt har jag lite dålig koll på )?! Och det fanns en pool och framför allt var de som ägde och drev stället supertrevliga och mycket hjälpsamma! Billigt var det med.

Jag vill minnas att det inte tog så många minuter att gå till restaurangerna härifrån.

/C
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-04-23, 13:27
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Boende i Parikia

Jag bodde där för två år sen.Trivdes bra men det ligger som det står i beskrivningen centralt ej till höger.Snarare lite grann till vänster.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-04-24, 11:36
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Boende i Parikia

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler Visa inlägg
Jag bodde där för två år sen.Trivdes bra men det ligger som det står i beskrivningen centralt ej till höger.Snarare lite grann till vänster.
Hmm, tittade lite på Villa Katerinas hemsida, ser ganska intressant ut om vi bara kan bestämma oss för var det finns. Enligt karta på hemsidan så kan man tänka sej att det är mot höger då man kommer från båten. Tänk er alltså att ni står på kajen och tittar på väderkvarnen mitt i rondellen. Ska man då gå till höger eller till vänster?

Mvh Janérik
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-04-24, 11:38
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Boende i Parikia

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Vi bodde i Alyki ett år, men då utan pool. En bit bort på stranden,till höger, ligger Galatis hotel (Googla!). Där hade de pool, som vår dotter absolut ville bada i. Hotellet verkade trevligt och personalen var tillmötesgående. Jag kan även tillägga att ölen vid poolbaren var isande kall och välsmakande.

/Netwolf
Ser bra ut vid första anblicken men det verkar som att de har bara rum utan kök. Jag har försökt maila hotellet och fråga men inte fått svar ännu.
Hur långt kan det tänkas vara till strandpromenaden från detta hotell?

Mvh Janérik
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-04-24, 15:01
Nash Nash är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Floda
Inlägg: 33
Standard Sv: Boende i Parikia

Vi har bott några gånger på Frangiscos inn. Det är några hundra meter "åt vänster" om man har ryggen åt vattnet. De har pool, tar kort och enligt mig så är de anspråkslösa restaurangerna ytterligare "åt vänster" bättre än dom på strandpromenaden. Testa Cavo d'Oro, bra service, enorm meny och bra mat till helt ok priser. Du kan maila till en dam som heter Alexandrine. Maila till mig så får du adressen. / Hans
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-04-24, 15:05
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Boende i Parikia

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Hur långt kan det tänkas vara till strandpromenaden från detta hotell?
Inte långt alls. Vi gick bara en bit bort (med sulkykärra) och vad jag kommer ihåg var det upplyst på kvällen.

/Netwolf
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT