Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-10-25, 21:59
Max W Max W är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 33
Standard Pireus-Paros

Hej!

Vad kostar det cirkus att åka färja mellan Pireus o Paros månadsskiftet juni-juli för en familj på 4?

Max W
¨
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-10-25, 22:23
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Pireus-Paros

Hur gamla är barnen?
Vuxen kostade i år 29€ med Blue Star Ferries, 54 med high speed båtarna.
// Helén
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-10-25, 22:25
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Pireus-Paros

Tror på ca. 30 euro/person, enkel väg med Blur star ferries. Kommer inte riktigt ihåg vad det var när jag kollade olika båtavgångar i somras. Kolla www.greekferries.gr så hittar du rätt. Det är samma pris oavsett vilken tid på året ni åker.

Ni kan få billigare om ni får tag på Super economy-biljetter med de finns bara i et begränsat antal och ni måste beställa hemifrån ganska lång tid innan. För krångligt för att vi ska orka sätta oss in i hur det fungerar. Det får någon förklara om ni är intresserade. Drar mig till minnes att de biljetterna kostar 10 €.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-10-27, 07:55
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Pireus-Paros

Jag bokade SuperEconomy förra året. Halva priset mot ordinarie. Fungerade utmärkt. Betalade med kreditkort direkt vid bokningen och tog en print på bekräftelsen. Visade upp den vid Blue Stars kontor (typ husvagnstrailer) som stod uppställd i Pireus rakt över gatan när man kommer från T-banan. Klart, biljetterna i handen.
Inget att tveka över när man vet resdag och man vill ha ett bra pris. Vi betalde € 80.00 för 4 personer (1 barn), enkel resa Pireus-Paros 24juni.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-10-28, 10:36
Nash Nash är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Floda
Inlägg: 33
Standard Sv: Pireus-Paros

Vi bokade också Super Economy tickets eftersom vi visste vilken dag vi skulle åka. Mailade till Paleologos och betalade med mitt kreditkort. För 15€ skickade de hem biljetterna i brevlådan så det var det värt. Blue Star har 10€ per person och destination inom Kykladerna. Bluestar tar 1 timme längre från Piraeus till Paros jämfört med Hellenics snabbfärja.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-10-28, 10:37
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Pireus-Paros

När släpps dessa biljetter?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-10-28, 11:03
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Pireus-Paros

Jag mailade också, betalade 10 € per person alltså 40€ totalt för 4 st vuxenbiljetter. Avgiften för att få dem hemskickade var rätt så hög har jag för mig, det hade inte lönat sig om man bara var två, eller nästan inte varit värt det.
Jag tror jag köpte dem i mars/april. Väl i Piraeus dit vi ankom med tunnelbanan gick vi tvärs över gatan, inhandlade gyros och öl, fortsatte upp för rulltrappan och sedan var det inte många steg till Blue Star Naxos som tog oss till Paros, också den 24 juni, men SteffTee du åkte ju med Hellenic Seaway, eller ångrade du dig?
// Helén
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-10-28, 11:38
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Pireus-Paros

Tack! Gyrosstället hade jag alldeles glömt bort så det var tur att du påminnde mig!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-10-29, 18:29
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Pireus-Paros

Hej!
Vi köpte också Super Economy-biljetter förra åter av Paleologos. Fick dem hemskickade som rekommenderat brev några dagar senare.
Kostnaden per biljett o person var då 10€ för sträckan Pireus - Naxos. Vi betalade 100 € för 5 personer ToR till Naxos. Till detta kom en avgift för rekommenderat brev på 15€ oavsett hur många biljetter man köpte, så det tillägget gäller inte per person utan per försändelse.

Kan varmt rekommendera att köpa billiga biljetter på detta sätt.

Kicki
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-10-30, 14:57
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Pireus-Paros

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
men SteffTee du åkte ju med Hellenic Seaway, eller ångrade du dig?
// Helén
He, he här är det svårt att vara anonym. Visst åkte jag snabbbåten (alla båtresor går i varandra. Stora och små, blå och röda, snabba och mindre snabba) men en billig biljett var det och lätt att boka och lätt att hämta.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-01-13, 20:19
Athinas avatar
Athina Athina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Landskrona
Inlägg: 163
Standard Sv: Pireus-Paros

Var hittar man Super-Economy biljetterna?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT