Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-10-18, 20:01
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Dött på Parosforum

Citat:
Vill du se lite fler bilder från fina stränder på Paros, så kika under Bildgåta 858 - jag skulle ha lagt in dem här, men det blev inte så, och nu vill jag göra annat...
Inte någon fara alls, Marianne! Jätte fina bilder, och jätte fina stränder. Vi får se hur det blir i sommar, men det ser minst sagt lockande ut.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-12-07, 13:12
tonm tonm är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 27
Standard Sv: Dött på Parosforum

Etter mange turer til Hellas, er Paros fremdeles min favorittøy. Denne sommeren bestemte vi oss for å prøve noe annet enn kykladene, og reiste derfor til Kreta. Familien var samstemte etter turen: Vi liker oss best på kykladene, og aller best på Paros.
Paros er en ganske liten øy, noe som betyr at man kan ha "alt" innenfor gangavstand. Parikia syns jeg har fått et ufortjent dårlig rykte. Byen er riktignok ganske så full av turister, men det betyr ikke at den ikke er vakker. (Ingen i vår familie har stillhet som et viktig kriterium for en god ferie) Etter mange sommerbesøk på Paros og i Parikia syns jeg fremdeles at byen er fin. Spesiellt er den gamle kirken verdt et besøk. Dessuten kan man bo i byen og på stranden samtidig. Om man vil dra til andre strender enn de som ligger i byen, så kan man ta badebåt eller buss. Rommene er også billigere i Parikia enn andre steder vi har vært.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-12-12, 15:35
Nash Nash är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Floda
Inlägg: 33
Standard Sv: Dött på Parosforum

Citat:
Ursprungligen postat av tonm Visa inlägg
Etter mange turer til Hellas, er Paros fremdeles min favorittøy. Denne sommeren bestemte vi oss for å prøve noe annet enn kykladene, og reiste derfor til Kreta. Familien var samstemte etter turen: Vi liker oss best på kykladene, og aller best på Paros.
Paros er en ganske liten øy, noe som betyr at man kan ha "alt" innenfor gangavstand. Parikia syns jeg har fått et ufortjent dårlig rykte. Byen er riktignok ganske så full av turister, men det betyr ikke at den ikke er vakker. (Ingen i vår familie har stillhet som et viktig kriterium for en god ferie) Etter mange sommerbesøk på Paros og i Parikia syns jeg fremdeles at byen er fin. Spesiellt er den gamle kirken verdt et besøk. Dessuten kan man bo i byen og på stranden samtidig. Om man vil dra til andre strender enn de som ligger i byen, så kan man ta badebåt eller buss. Rommene er også billigere i Parikia enn andre steder vi har vært.
Jag håller med dig om allt. Parikia har oförtjänt dåligt rykte. Visst, hamnen är kaotisk när man kommer av båten men man behöver ju bara gå 50 meter för att komma bort från rumsraggarna. Vi har inte heller lugn och ro som främsta kriterium. Prisnivån på bilar, boende och mat var som på Naxos eller lägre. Ååååh vad jag längtar nu bara för det. Vi är inne i mörkaste veckan på året och det är svårt att hitta billigt flyg till nästa sommar. Ja ja framåt vårkanten dyker det nog upp några billiga flygbiljetter. //Hans
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-01-15, 21:48
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Dött på Parosforum

Min eviga kärlek till Grekland började med att jag såg bilder på Paros i en resekatalog, åkte dit och var fast för evigt Barnen vill fortfarande titta på videofilmen från vår resa dit titt som tätt trots att det var 5 år sedan. Det har blivit många resor till Grekland sedan dess men Paros har sin givna plats i våra hjärtan. Vi bodde i Naoussa, åkte till Kolymbitres för att bada och strosade runt i Parikia. Tyvärr var barnen små(2 resp. 3 år) och jag åkte ensam med de så det var inte lätt att besöka fler ställen på ön än så med tvillingbarnvagn och så men när barnen är lite större kommer vi allt att åka till Paros igen.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2009-01-16, 09:31
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Dött på Parosforum

Jag vill ha lugn och ro men gillar Paros ändå. Fin ö på många sätt och vis. Kolymbitres är en av mina favoritstränder.

Eva
Svara med citat
  #26  
Gammal 2009-01-22, 01:24
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Dött på Parosforum

Citat:
Ursprungligen postat av sahar Visa inlägg
Min eviga kärlek till Grekland började med att jag såg bilder på Paros i en resekatalog, åkte dit och var fast för evigt Barnen vill fortfarande titta på videofilmen från vår resa dit titt som tätt trots att det var 5 år sedan. Det har blivit många resor till Grekland sedan dess men Paros har sin givna plats i våra hjärtan. Vi bodde i Naoussa, åkte till Kolymbitres för att bada och strosade runt i Parikia. Tyvärr var barnen små(2 resp. 3 år) och jag åkte ensam med de så det var inte lätt att besöka fler ställen på ön än så med tvillingbarnvagn och så men när barnen är lite större kommer vi allt att åka till Paros igen.
Glömde säga att vi blev så förtjusta i Naoussa att vi döpte vår undulatunge till Naoussa sedan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT