Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-08-09, 00:13
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard 2016

Halloj!

Pga div strul med hemsidan har jag inte kunnat skriva så mycket.

Var till Parga i maj samt Poros och Hydra nu i juli. Vilka toppenhärliga resor!!! Parga var ett kärt återbesök efter drygt 20 år, så mysigt och trevliga vandringar och utflykter därifrån. Poros var mysigt och trevligt, men Hydra var helt fantastiskt!!! Det blev en favorit från första stund!

Helena S -
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-08-09, 00:24
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: 2016

Härligt! Hydra är en ö som ligger högt på min lista, men som jag ännu inte besökt.

/NW
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-08-09, 00:40
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: 2016

Ja du Netwolf! Du som tillbringat så mycket tid i Grekland och har missat denna pärla?! Sätt Hydra högre upp på listan, du lär inte bli besviken! Vi var där 5 nätter nu, men nästa gång blir det längre och förmodligen när det är lågsäsong

Helena S -
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-08-09, 01:08
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: 2016

Tänk att så många tror att jag varit "överallt", men jag har många öar kvar att besöka.

Räknade nu och kom upp i 35. Visserligen många, men då har jag inte räknat in ställen på fastlandet samt ett flertal olika ställen på Kreta.

Vissa öar har jag bara besökt över dan, medans andra har jag övernattat på. Sen är ju det den eviga frågan. När har man varit på en ö? T ex Tinos. Vi kom jättetidigt på morgonen. Käka frukost, gick i trappan (kröp inte) var i kyrkan, lokalbuss till strand, åt lunch och sen middag i Tinos stad. Sen kvällsbåt därifrån, så ngn övernattning blev det ej.
Ett annat exempel är Syros. Anlände jättesent och vi tog en gyros vid ett torg i Ermopoulis. Sov en natt och åkte sen jättetidigt därifrån. Så jag känner mer att jag varit på Tinos än Syros, trots att jag inte övernattade på den första. Sen finns det ju öar som man inte kan övernatta på, t ex Delos. Kan man räkna den?

Sen finns det ställen som man varit på väg till ett otal ggr, men planerna har ändrats i sista stund. Och då har man varit jättepåläst på resmålet, så att man sen i efterhand funderat på om man verkligen varit där eller inte. T ex Parga & Keafalonia.

/Netwolf
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-08-09, 09:26
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: 2016

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
. När har man varit på en ö? T ex Tinos. Vi kom jättetidigt på morgonen. Käka frukost, gick i trappan (kröp inte) var i kyrkan, lokalbuss till strand, åt lunch och sen middag i Tinos stad. Sen kvällsbåt därifrån, så ngn övernattning blev det ej.
Ett annat exempel är Syros. Anlände jättesent och vi tog en gyros vid ett torg i Ermopoulis. Sov en natt och åkte sen jättetidigt därifrån. Så jag känner mer att jag varit på Tinos än Syros, trots att jag inte övernattade på den första.
/Netwolf
Bara dessa två tillsammans är värda minst en vecka var! Men du HAR ju i alla fall fått en liten glimt....och kanske en känsla för om Du vill tillbaks igen...

Själv får jag njuta 19 dygn på Tinos och 3 dygn på Syros i höst ;-)

..och Helena S. Jag var på ett dagsbesök på Hydra år 2000 och det var så fint. Men det var i juli och SÅ mycket turister så det gills knappt med de futtiga 5 timmarna... Måste nog ta mig tillbaks på lågsäsong.

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-08-10, 12:14
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: 2016

Citat:
Ursprungligen postat av Helena S Visa inlägg
men Hydra var helt fantastiskt!!! Det blev en favorit från första stund!
Jag förstår precis vad du menar.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-08-10, 13:42
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: 2016

Citat:
Ursprungligen postat av Helena S Visa inlägg
Ja du Netwolf! Du som tillbringat så mycket tid i Grekland och har missat denna pärla?! Sätt Hydra högre upp på listan, du lär inte bli besviken! Vi var där 5 nätter nu, men nästa gång blir det längre och förmodligen när det är lågsäsong

Helena S -
Ja, vi er nok mange som har Hydra høyt på lista
Å reise dit (og de fleste steder) i lavsesong anbefaler jeg
På Hydra har vi vært to ganger, begge i april
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-08-10, 22:23
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: 2016

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Tänk att så många tror att jag varit "överallt", men jag har många öar kvar att besöka.

Räknade nu och kom upp i 35. Visserligen många, men då har jag inte räknat in ställen på fastlandet samt ett flertal olika ställen på Kreta.

/Netwolf
Det är ändå ungefär dubbelt fler än jag har besökt hittills. Håller med om att det inte är lätt hur man ska räkna, har t ex varit på Kos 3 gånger men aldrig bott där. Förra året hann jag tillbringa många timmar i Kos stad och i Mastichari innan jag skulle flyga hem vid 05-tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg

..och Helena S. Jag var på ett dagsbesök på Hydra år 2000 och det var så fint. Men det var i juli och SÅ mycket turister så det gills knappt med de futtiga 5 timmarna... Måste nog ta mig tillbaks på lågsäsong.

Lissi
Det var mycket turister i hamnen mitt på dagen, men på kvällarna var det helt otroligt mysigt!

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Ja, vi er nok mange som har Hydra høyt på lista
Å reise dit (og de fleste steder) i lavsesong anbefaler jeg
På Hydra har vi vært to ganger, begge i april
Ja, lågsäsong är bra, men det är inte alltid det funkar med jobbet tyvärr. Jag vet däremot att jag kommer att återkomma till Hydra, förhoppningsvis inom ett par år iallafall! Absolut på topp 3 på min lista
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT