Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-09-05, 15:13
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Tillbaka igen från Lesbos

Då var man tyvärr hemma igen...en vecka går så fort, jag hade velat stanna minst en vecka till.
Lesbos tog lite tid för mej att tycka om, men för varje dag som gick så fastnade jag mer och mer för ön, eller Molyvos där jag bodde. Jag höll mej i närheten av Molyvos hela veckan, åkte tåget till Anaxos och Petra ett par gånger, men fastnade rejält för Molyvos.


Jag ska försöka få till ett resebrev inom en snar framtid om min resa, som jag även denna gång åkte ensam på. Jag har börjat gilla att åka ensam, man möter så mycket nya bekantskaper....jag fick vänner både greker och svenskar även på denna ensam resa jag har märkt att jag är mera öppen och spontan när jag reser ensam så kanske därför jag får så många nya vänner varje gång. Om jag vinner på lotto så tar jag en resa ner igen innan säsongen är slut drömma kan man ju


Lite tråkig information fick jag även från några greker som äger små hotell i Eftalou, eftersom alla flyktingar kommer iland där så har många turister bokat av sina resor till just Eftalou, vilket har resulterat till att några Hotell har varit tvungna att slå igen för säsongen redan nu...det gjorde ont i hjärtat att höra deras historia

Senast redigerad av theresa den 2015-09-05 klockan 15:28.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-09-06, 08:19
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 888
Standard Sv: Tillbaka igen från Lesbos

Stämmer bra det att en vecka är alldeles för lite, man hinner bara komma igång och sen måste man hem igen. Men roligt att du gillade Lesbos och Molyvos, det gjorde jag också och skulle gärna resa tillbaka!

/ Anne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-09-06, 15:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Tillbaka igen från Lesbos

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Lesbos tog lite tid för mej att tycka om, men för varje dag som gick så fastnade jag mer och mer för ön, eller Molyvos där jag bodde. Jag höll mej i närheten av Molyvos hela veckan, åkte tåget till Anaxos och Petra ett par gånger, men fastnade rejält för Molyvos.
Det är lätt att fastna för Molyvos, och hela Lesbos för den delen. Om du åker tillbaka någon gång har du mycket kvar att upptäcka.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT