Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-09-07, 10:14
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är uppkopplad nu
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 271
Standard Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Jag har aldrig haft en säng där det funnits bäddmadrass i Grekland
Enda stället jag varit på där det finns bäddmadrasser (svenska sådana dessutom) är på Kristinas rum på Rhodos. Där sover man som en kung, eller prinsessa.

Citat:
Ibland tränar vi några dagar hemma innan vi skall åka, vi sover på golvet, sängarna i Grekland upplevs då genast som mjuka och sköna
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-09-07, 10:23
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare tortyr

Strandmadrass åker alltid ner i packningen . Sova på samt perfekt när man drar ner till stranden . Har ganska stora resväskor vet du
Birgitta
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-09-08, 16:31
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare tortyr

Jag har också ryggproblem och har provat olika lösningar under mina Greklandsresor. Ibland har jag använt dubbelvikta filtar/täcken - det fungerar sådär, bättre än inget. Ibland har jag fått en skumgummimadrass från en extrasäng att använda som bäddmadrass, funkar bra men kan vara svårt i högsäsong då alla sängar är upptagna. Jag har några gånger köpt ett liggunderlag (som man använder i tält) på plats i Grekland, det funkar ungefär som att använda filtar/täcken.

Numera har jag alltid med min perfekta lösning när jag reser till Grekland, Indien eller andra ställen med hårda sängar - ett uppblåsbart liggunderlag som väger mindre än ett halvkilo och som inte blir större än en enlitersflaska när man rullar ihop det. Thermarest Neoair heter det, det finns i flera tjocklekar, bredder och längder. Jag har det bredaste och tjockaste och blåser upp det så att det blir precis så mjukt/hårt som passar min rygg. Det är så litet och lätt att jag kan ha det i handbagaget! Satsa på detta, alla som har ryggproblem!
Våga
Svara med citat
  #24  
Gammal 2012-09-09, 19:58
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Aldrig nånsin har vi haft bäddmadrass vi heller, men jag sover gott ändå! Gillar ganska hårda sängar, så det är helt OK
Undrans om nån vet vilken typ av säng det finns på annas på Tilos

Lissi
Jo det beror väl oxå på vilka sängar man är van vid. Min säng hemma sjunker jag djupt ner i
Svara med citat
  #25  
Gammal 2012-09-09, 20:03
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Kroppen verker fælt på de greske madrassene, mange søvnløse netter. Som å ligge på betong noen ganger. Har aldri vært kreativ nok til å spørre etter ekstra madrass - supert tips.

Likevel, ved neste reise skal et selvoppblåsbart liggeunderlag testes, som 'overmadrass'. Helgardering . Underlaget veier ca 1 kg, er 7 cm høyt og ca 65 cm bredt. Datteren min sover på et sånt ute i naturen, på fjellet og ved havet, liggekomforten skal være veldig bra. Prisen er rundt 1500 NoK.
Har heller aldrig tänkt på att fråga efter en extra madrass. Denna gången gjorde jag det, men lite försent....men till nästa gång vet jag bättre
Ja kanske skulle man köpa något att ta med sig, för att vara på säkra sidan..inte så kul att ha ont i ryggen på sin semester
Svara med citat
  #26  
Gammal 2012-09-09, 20:16
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr

Citat:
Ursprungligen postat av Ayelet Visa inlägg
Stackare, du har mina sympatier! Själv kör jag med Alvedon och ser till att jag är rejält trött för att klara av att sova på "betongen"! Har aldrig läs ALDRIG haft en mjuk säng i Grekland, inte ens de få gånger jag bott lite lyxigt! Kan inte fatta varför man inte har bäddmadrasser i Grekland?? En del gånger har jag lyckats få låna nån gammal unken madrass annars blir det alla filtar som finns under lakanet. Hoppas att du sover gott inatt hälsar Prinsessan på ärten
Tack!! Första natten sov jag mest dålig för att dörrarna stod o slog hela tiden, så natten efter stoppade vi reklamlappar från Apollo, i dörrposten innan vi stängde dörren. Så då blev det tyst den natten. Tog även en sömntablett för att kunna sova. Och det gjorde jag, antagligen för hårt och rörde nog inte på mej så mycket, så det var nog där jag fick ont i ryggen.

Jag har heller aldrig sovit i en mjuk säng i Grekland. Hade jag bett om en bäddmadrass redan dag ett, hade jag nog sovit bättre. Dom lite mjukare sängarna kanske kostar för mycket.....Men som sagt, bäddmadrass borde ju finnas iaf..Hur som helst så sov jag inte gott resten av tiden, och har fortfarande ont Men hotellet Spiros gillar jag annars!! Ska ju jobba imon, men får nog stanna hemma o ligga raklång i min mjuka säng
Svara med citat
  #27  
Gammal 2012-09-09, 20:21
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Vår städerska på Skopelos vek tjocka, fräscha vintertäcken dubbla och la under lakanet så det blev nästan som en bäddmadrass. Kan vara svårt för hotellen att ha bäddmadrasser till alla om de efterfrågas av många. Jag har haft bäddmadrass och ganska skön säng någonstans i Grekland men minns inte var. Kanske var det på Folegandros. Jag har inga ryggproblem men andra ledproblem samt är ganska liten och lätt så bara tanken på deras hårda sängar kan få mig att avstå en Greklandsresa.

Eva
Låter skönt!! Jo precis, dom har kanske inte bäddmadrasser till alla. Jag har egentligen inga ryggproblem heller, det visar sig bara när jag är i grekland Men som sagt, jag får be om en bäddmadrass första dagen, eller ta med mej nåt eget.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2012-09-09, 20:31
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare tortyr

Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta63 Visa inlägg
Strandmadrass åker alltid ner i packningen . Sova på samt perfekt när man drar ner till stranden . Har ganska stora resväskor vet du
Birgitta
Hade med mej en strandmadrass, jag tom vek den dubbel, så jag sov bara på "tre delar" det blev lite mjukare...
Svara med citat
  #29  
Gammal 2012-09-09, 20:41
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare tortyr

Citat:
Ursprungligen postat av våga Visa inlägg
Jag har också ryggproblem och har provat olika lösningar under mina Greklandsresor. Ibland har jag använt dubbelvikta filtar/täcken - det fungerar sådär, bättre än inget. Ibland har jag fått en skumgummimadrass från en extrasäng att använda som bäddmadrass, funkar bra men kan vara svårt i högsäsong då alla sängar är upptagna. Jag har några gånger köpt ett liggunderlag (som man använder i tält) på plats i Grekland, det funkar ungefär som att använda filtar/täcken.

Numera har jag alltid med min perfekta lösning när jag reser till Grekland, Indien eller andra ställen med hårda sängar - ett uppblåsbart liggunderlag som väger mindre än ett halvkilo och som inte blir större än en enlitersflaska när man rullar ihop det. Thermarest Neoair heter det, det finns i flera tjocklekar, bredder och längder. Jag har det bredaste och tjockaste och blåser upp det så att det blir precis så mjukt/hårt som passar min rygg. Det är så litet och lätt att jag kan ha det i handbagaget! Satsa på detta, alla som har ryggproblem!
Våga
Ja man gör vad man kan, och man tar nästan vad som helst för att kunna ligga mjukt. Va lustigt, vi pratade just om uppblåsbara liggunderlag, och tänkte då på dom som finns på jysk Dom är ju inte lite stora Och omöjliga att ta med sig Fast det är ju egentligen uppblåsbara extra sängar.. Men ditt tips ska jag absolut kolla upp, låter ju perfekt!!! Ska googla på det pronto!!
Svara med citat
  #30  
Gammal 2013-01-20, 23:10
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare tortyr

Citat:
Ursprungligen postat av våga Visa inlägg
Numera har jag alltid med min perfekta lösning när jag reser till Grekland, Indien eller andra ställen med hårda sängar - ett uppblåsbart liggunderlag som väger mindre än ett halvkilo och som inte blir större än en enlitersflaska när man rullar ihop det. Thermarest Neoair heter det, det finns i flera tjocklekar, bredder och längder. Jag har det bredaste och tjockaste och blåser upp det så att det blir precis så mjukt/hårt som passar min rygg. Det är så litet och lätt att jag kan ha det i handbagaget! Satsa på detta, alla som har ryggproblem!
Våga
Hej igen. Resan är bokad och imon är det jag som åker till affären och kollar på ett sånt liggunderlag som du tipsade om. Får kosta vad det vill, det är det värt
Svara med citat
  #31  
Gammal 2013-01-21, 14:06
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare tortyr

Hej!

Såg att någon tipsade att be om en "extra" bäddmadrass!?
Jag har aldrig sett en bäddmadrass i Grekland oavsett hotelklass.
De bäddar ju direkt på resårmadrassen.

Jag vill ge dig ett tips som kommer att förändra din sovkvalitet framöver!

Googla på Resemadrass och välj något som du tror passar din kropp och börs så är problemet förhoppningsvis löst
Svara med citat
  #32  
Gammal 2013-02-03, 20:30
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare tortyr

Tack för tips. Gick av en slump in på Team Sportia, och såg en sån tjock uppblåsbar madrass, tänkte att den måste väga fläsk, men den vägde bara 1,7 kg. Så den får sambon ta i sin resväska. Kommer sova som en prinsessa
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT