Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-12-30, 23:57
dionysoss avatar
dionysos dionysos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 36
Standard Rhodos i April-Maj

Nån som varit på Rhodos slutet på april eller början på maj och kan berätta lite om väder osv.
Vi har funderingar på att åka till västra sidan, Ixia hotell Dionysos. Någon som har erfarenhet av hotellet? Antar att det fortfarande är lite kallt att bada i havet. Det ska också blåsa mycket på västra sidan, nån som vet?

Tacksam för svar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-12-31, 06:03
Marcos avatar
Marco Marco är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Vänersborg
Inlägg: 211
Standard Sv: Rhodos i April-Maj

Vi har varit på Rhodos tre gånger i slutet på april och början på maj. Har varit perfekt väder alla gångerna och naturen är otroligt vacker vid denna tiden när allt har blommat ut. Nån gång har det mulnat på fram på eftermiddagen och en gång hade vi en kort regnskur på eftermiddagen. Annars har det bara varit sol och runt 25 grader, men kanske lite väl kallt i vattnet för att det ska vara behagligt. Nu har vi bott på östsidan varje gång, så hur det är på västsidan vet jag inget om.
/Marco
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-06, 14:59
Stusses avatar
Stusse Stusse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Tyringe
Inlägg: 199
Standard Sv: Rhodos i April-Maj

Jag, min man och vår då 13-åriga son bodde 2000 på Dionyssos. Vi tyckte att det var ett mycket bra hotell. Rent och snyggt, jättefin pool och trevlig personal. Man störs inte av trafiken eftersom det ligger en bit från huvudgatan. Lätt att ta sig in till Rhodos stad med buss.
Vi åker varje år i mitten av maj och i augusti/september. Alla gånger utom i fjol i maj har vi haft klarblå himmel hela veckan men denna gång råkade vi ut för några mulna dagar och rejäl storm en dag.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-21, 15:13
djmicke djmicke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 1
Standard Sv: Rhodos i April-Maj

Hej, har varit där både 06 och 07, du kan nog räkna med c:a 24-27 grader om det är klart, Och hotellet är super. Så rent snyggt och glöm inte äta en dionyssos pizza den är supergod . om du ska åka till en strand på östra sidan så kan jag rekomedera Tsambika beach , hyr en bil det tar 30-40 minuter att åka sen har du bara en bit till Lindos efter badet. Kolla sen in gästboken som ligger på receptions disken på hotellet där finns lite mer info om tsambika beach i den och ett önskemål från min sida kolla in datum 29/5-07 - 6/6-07
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-01-21, 15:42
*Nicki* *Nicki* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 66
Standard Sv: Rhodos i April-Maj

Jag har varit på Rhodos en gång i månadsskiftet april/maj och visst var det fint väder, dvs sol hela dagarna. Det var dock inte mer än ca 17-20 grader på dagen och nattetid gick temperaturen ner till ca 10-12 grader. Nu är jag en badkruka, men inte ens mitt X som "alltid" badar doppade hela kroppen det året. Sola kunde vi göra men det var ju inte den där varma känslan som jag personligen gillar.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-02-01, 11:32
met met är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Växjö
Inlägg: 81
Standard Sv: Rhodos i April-Maj

Kan bara instämma med övriga om att hotellet är super!! Lugnt och skönt, störs inte av trafik också lite vindskyddat inne på området. Var på Kreta månadsskiftet april/maj förra året och hade det jätte skönt p dagarna med svalare kvällar. En skön tid att åka men räkna inte med någon jättevärme, blir det riktigt varmt, se det som en härlig bonus
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-02-05, 10:55
nettus53 nettus53 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 6
Standard Sv: Rhodos i April-Maj

Citat:
Ursprungligen postat av dionysos Visa inlägg
Nån som varit på Rhodos slutet på april eller början på maj och kan berätta lite om väder osv.
Vi har funderingar på att åka till västra sidan, Ixia hotell Dionysos. Någon som har erfarenhet av hotellet? Antar att det fortfarande är lite kallt att bada i havet. Det ska också blåsa mycket på västra sidan, nån som vet?

Tacksam för svar
Jo då det kan vara lite sisådär med vädret,men var är det inte det.Var där 07 maj då var det inte regn men det blåste mycket så stranden var inget att räkna med.Har varit där i 20 år 2ggr dåligt väder.Men det finns ju så mycket mer än bara bad och sol.Hoppas du får det gott,kommer själv första veckan i juni.Kalimera
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-02-17, 09:24
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Rhodos i April-Maj

Var en gång i Pefkos den första veckan i maj. Inget att klaga på vädret, varmt på dagarna, över 30 grader men lite svalt på kvällarna o. nätterna. Vattnet i havet är lite svalt förstås, men var på stranden också.
Nu ska vi till Pefkos igen den 3 maj..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT