Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Halkidiki

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-05-19, 09:41
Getty Getty är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 400
Standard Höstresa med familjen

Hejsan! Vi ska åka med våra barn och deras familjer ner till Halkidiki (kassandra) två veckor i höst. Nu undrar jag hur det fungerar med hyrbilar? Vi har tänkt att hyra en bil under hela vistelsen men skulle vilja ha tre förare på den, hur funkar det? Har aldrig hyrt bil på våra resor tidigare men vad jag förstår så brukar det väl endast vara en förare per bil.

Har även kollat lite om båtförbindelser till öar i närheten men kan inte hitta något varken från Halkidiki eller Thessaloniki i slutet på September. Kan det verkligen vara så att all båttrafik till öarna slutar gå i Augusti? Snälla hjälp mig gärna med det eftersom jag inte riktigt vet var jag ska söka.

Tacksam även för tips och sevärdheter i närheten och tackar på förhand

//Ingela
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-05-19, 10:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är uppkopplad nu
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 273
Standard Sv: Höstresa med familjen

Citat:
Ursprungligen postat av Getty Visa inlägg
Vi har tänkt att hyra en bil under hela vistelsen men skulle vilja ha tre förare på den, hur funkar det? Har aldrig hyrt bil på våra resor tidigare men vad jag förstår så brukar det väl endast vara en förare per bil.
Vi har hyrt med två förare och då har det kostat extra. Har antagligen med försäkringen att göra.

Citat:
Har även kollat lite om båtförbindelser till öar i närheten men kan inte hitta något varken från Halkidiki eller Thessaloniki i slutet på September. Kan det verkligen vara så att all båttrafik till öarna slutar gå i Augusti?
Kan inte svara på den frågan eftersom jag aldrig åkt båt där, men om det går båtar i augusti vore det konstigt om det inte gick i september också.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-05-20, 12:07
Getty Getty är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 400
Standard Sv: Höstresa med familjen

Ok, tack! Ser ut som jag får söka svaren på plats.

//Ingela
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT