Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-01, 16:22
KerstinL KerstinL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3
Standard Samos i slutet av september?

Jag och min kompis funderar på att åka till Samos, närmare bestämt till Kokkari i slutet av september. Vi har tittar på hotell Blue Sea. Jag har hört att det kan vara blåsigt på Samos, är det extra blåsigt sent på sösongen? Passar någon annan ö bättre?
Det jag har lyckats hitta här på forumet om hottel Blue sea verkar possivit men jag skulle gärna vilja veta lite mer om det. Ni som har erfarenhet av hotellet, både bra och dåliga, skriv gärna en rad.
tack på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-01, 17:26
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 333
Standard Sv: Samos i slutet av september?

Samos kan aldrig vara fel att fara till!
Kokkari har vi aldrig bott i men om du läser under Samos
så finns det många tips på det ena och det andra

Trevlig resa//Pia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-12, 11:38
Inass avatar
Inas Inas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Växjö
Inlägg: 54
Standard Sv: Samos i slutet av september?

Jag var på Samos i mitten av sept förra året (pythagorion). Det var helt perfekt väder! Runt 25-30 grader på dagarna. Visst var det lite båsigt på kvällarna, man fick ha en kofta på sig, men jag tyckte mest det var skönt!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-08-12, 14:45
Mannas avatar
Manna Manna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 66
Standard Sv: Samos i slutet av september?

Åker alltid till Samos i september. I år den 11-18/9. Har varit där en vecka senare också. Det blåser ju alltid i Kokkari. I slytet av september kan kvällarna bli lite svala och vädret något mer opålitligt men absolut skönt.
Har bott på Blue Sea och var mycket nöjd. Bodde i lägenhet ovanpå baren och ut mot gatan men man blir inte störd. Poolen lugn och trevlig om det blåser på stranden.
Många intressant fotbollsmatcher på storbildsTV i baren men inget stök.

Manna
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-08-13, 22:38
KerstinL KerstinL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3
Standard Sv: Samos i slutet av september?

låter bra! särskilt med tanke på att vi nu har bokat. Den 25 september bär det av! Känns väldigt bra att ha sparat en semestervecka för underbara grekland.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-08-14, 06:52
AkeP AkeP är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 21
Standard Sv: Samos i slutet av september?

För några år sedan tillbringade vi den sista veckan i september på Samos med bas i Pythagorio. Vi hyrde cyklar med vars hjälp vi tog oss upp till omgivande byar, 2 timmar upp och 15 minuter tillbaka! Perfekt väder hela veckan med soliga dagar och ljumma kvällar. I eftermiddag återvänder vi till Samos för ännu en vecka i Grekland. Se upp med Samos, man blir lätt beroende av ön.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-08-15, 19:28
Peterkjs avatar
Peterkj Peterkj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Åkersberga
Inlägg: 65
Standard Sv: Samos i slutet av september?

Hej
Vi tänkte oss några nya öar i år. Vi flyger till Samos den 18/9, men jag har ett helsicke att hitta färjor till Kos/Kalymnos. Hittar bara en som går på lördagarna och då kommer vi inte därifrån på våra 2 veckor. Någon som vet bättre???
Peter
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-08-15, 21:05
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Samos i slutet av september?

Peter, jag antar att du menar stora Diagoras, den går en gång i veckan sommartid längs flera öar på ostsidan.

Du har då inte upptäckt Nisse, alltså Nisos Kalymnos, en medelstor båt som går från Kalymnos kl.7.00 till Samos måndag, onsdag , fredag och söndag, och går in till dessa öar på vägen: Leros-Lipsi-Patmos- Agathonisi-Arki
Den går till Pythagorion på Samos och vänder där omedelbart kl 14.30, åter till Kalymnos 21.05

Den fick nya motorer i fjol och rustades genomgående och kan rekommenderas på alla sätt.

Monica P
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-08-15, 22:03
Peterkjs avatar
Peterkj Peterkj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Åkersberga
Inlägg: 65
Standard Sv: Samos i slutet av september?

Tack Monica
Då finns det hopp att vi inte blir strandsatta på Samos för vi vill gärna se några andra öar också.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT