Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2017-05-06, 11:49
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Kykladernas finaste Chora

Trodde det var Amorgos chora du hade som etta, så det var ju nära. Men både den och Ios är ju fantastiskt vackra på bild. Deras skönhet i verkligheten återstår ännu för mig att uppleva.

Masse
Svara med citat
  #42  
Gammal 2017-05-07, 18:24
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Kykladernas finaste Chora

Spännande tråd. Av beskrivningarna undrar jag om jag inte skulle tycka bäst om Chora på Kimolos. Vi har besökt Chora på Amorgos, Andros, Serifos och Folegandros.

Jag måste erkänna att jag inte är någon riktig Chora-dyrkare. Amorgos Chora var dallrande het efter vandring från Katapola. Vi fick en underbar lunch med köttig korv, men när man har barn med sig sitter man inte i skuggan på ett kafé och läser bok i timmar... Det blev ett ganska kort besök.

Andros Chora fick jag inte någon riktig känsla för, gillade Batsi där vi bodde bättre.

Serifos Chora bjöd på en fantastisk utsikt från Livadia och en lika fantastisk utsikt uppifrån! Vi har fikat på det fina torget med turkosa stolar och jag har en bild på det. Lika tom som de flesta andra bilder jag sett publicerade. Är det alltid lika folktomt?

Folegandros är den Chora som ligger vackrast av dem jag besökt. Och den är precis så vacker som alla säger och fantastisk solnedgång från kyrkan på berget, men tror vi stannade lite för länge på Folegandros, nästan en vecka. Jag får lite ont i ögonen av det vackra och pittoreska. Behöver skrota lite i en järnhandel, som exempelvis i Katapola, där allsköns prylar och pinaler samsas från golv till tak!

Aina
Svara med citat
  #43  
Gammal 2017-05-08, 19:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Kykladernas finaste Chora

Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg
Lika tom som de flesta andra bilder jag sett publicerade. Är det alltid lika folktomt?
Om du åker upp på kvällen är det garanterat mer folk. Håller annars med dig, det ser alltid öde ut på bild.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT