Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-01-20, 12:32
Souzana Souzana är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 9
Standard 1 månads boende i Athen

Hej alla Kalimeror

Jag funderar på att åka till Athen och läsa grekiska en månad nu i mars eller april. Skolan jag ska gå på ligger på Archimidous 48, Mets, alltså stadsdelen Pagkrati efter vad jag kan se på en nät-karta. Skolans boende är fullbokat och jag har sökt på nätet efter boende men hittar bara dyra hotel alternativt hostel i flerbäddsrum och det känner jag inte riktigt för i en hel månad.
Är det någon Kalimerit som kan tipsa mig om billigt och bra boende i eller i närheten av stadsdelen Pagkrati.

Vänligen
Souzana
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-01-21, 16:54
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: 1 månads boende i Athen

Jorå i Byronas som är nära Pagrati, har vi ett hus med bla en lägenhet på 1 rum m kök, så skriv till min inkorg behöver isåfall veta när!

Camilla
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-04-08, 18:01
fridafrank fridafrank är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 4
Standard Sv: 1 månads boende i Athen

Hej! tänkte bara höra om du hittat boende än? skolan du ska gå på ligger i Metz i närheten av pagrati det är ett lungt område och skolan e jätte bra har själv läst grekiska där i tretton veckor...hoppas du hittat boende än och att du får en bra vistelse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-04-16, 16:00
meleagros meleagros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Botkyrka
Inlägg: 15
Standard Sv: 1 månads boende i Athen

Hej

Har också gått på den skolan i sammanlagt elva veckor. Bra skola, trivsamma kvarter. Men bodde tyvärr i Kypseli sista gången och det blev lite långt att åka.... speciellt när det var sommar.
Trots det funderar jag på att åka i sommar igen, är så sugen på det.

Jag hoppas att du hittade ett boende!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-11-09, 10:56
Zante Zante är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Gräsmyr utanför Umeå
Inlägg: 28
Standard Sv: 1 månads boende i Athen

Hej!
Jag sitter i samma sits. Ska ner och läsa i tre veckor i februari månad. jag har varit i kontakt med SI språkresor och de kan erbjuda studio för ca 5400 sek/3v. Lite för mycket, eftersom jag reser ensam och hyran ska ju även betalas hemma. Har du fått napp någonstans?
Hälsningar
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-11-10, 21:14
Angelina Angelina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Haninge
Inlägg: 10
Standard Sv: 1 månads boende i Athen

Hej!
Jag åkte själv ner till Aten i våras, i februari, och tog boende via SI för en månad. Det blev lite väl dyrt.. Medans jag var där gick jag runt till de olika instituten och kollade efter lappar som folk satt upp, som sökte rumskompisar. Hade jag vetat om det här innan jag åkte hade jag nog bara tagit in på vandrarhem i ett par dagar, eller också bott på Svenska Institutet och sedan letat boende väl på plats. Så mitt tips är nog att ringa till Svenska Institutet först för att kolla hur mycket det kostar. Det kanske blir billigare i längden om ni bara ska stanna där i tre veckor.. Annars har jag också hört att Finska Institutet har fina rum och jag känner folk som har bott där och varit nöjda. Så skicka gärna medd till mig här på forumet så kan jag leta upp telefonnummer åt er!

Hoppas att det ordnar sig för er!

Hälsningar Angelina
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-11-10, 22:59
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: 1 månads boende i Athen

Norska och svenska instituten hyr ut rum till stipendiater med anknytning till respektive länder. Eventuella tips om boende kan kanske fås via deras kontor. Min dotter hyrde via anställda på det norska institutet en liten lägenhet med rimlig hyra och bra läge. Hon har en norsk anknytning vilket kanske underlättade kontakterna och gjorde att hon under en period kunde bo i ett av institutets rum.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT