Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-02-12, 21:13
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Adonis, törs jag...

Ja, törs jag påbörja en tråd där Adonis figuerar igen?

Fick mail från Adonis idag. De vill ha 92€ per natt, för våra två nätter i Juli.
Det kändes lite mycket...

Finns det någon som har tips på ett alternativ? Alltså någon sam bott dels på Adonis dels någon annastans och som kan jämföra? Ungeför lika centralt.

Lefteris
chansar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-02-13, 09:08
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Adonis, törs jag...

Priset på Adonis har stigit med 3 euro från förra sommaren kan jag förstå. Då var det 89 för en natt, men 85 om man bodde minst 3 nätter, dvs. det bör vara ca 88 i år om man bor mer än två nätter. Dessa priser brukar gälla 1/5-31/10.

Vi har bott på Adams (enkelt), Kristina (lite väl långt att gå från Plaka, ca 20 min.), Athens Gate (dyrare, men trivdes inte med ”läskig” balkong) och en enkel natt på Jason Inn, men aldrig valt något av dem två gånger.
Vi har bott femton gånger på Adonis, där vi tycker att vi får bäst ”value for money”. Detta är vår personliga mening, bland annat för att vi tycker hotellet ligger perfekt till oss. Får man rum mot gården kan det kännas mörkt och tråkigt, men läget är fortfarande bra och den enkla frukosten serveras med härlig utsikt.

Det finns många hotell som ligger centralt och bra i Plaka.

Förutom Adonis kan jag nämna Adrian, Plaka, Byron, Phaedra, Nefeli, Amazon, Central, Omiros och Akropolis View (som dock ligger på den andra sidan Akropolis, alltså inte själva Plaka) samt Attalos som ligger på Athinas-gatan. Men detta är bara ett urval, det finns hur många hotell som helst i Aten och även centralt beliggande i och omkring Plaka. Du kan ju kolla om något av dessa alternativ har bättre priser. Några är nyrenoverade och har bättre/större rum och på Amazon har de fina badrum om det är det man vill ha, men jag tror att de flesta av dessa är dyrare.

Ska det vara billigare så finns Students and Travellers Inn, som ligger mycket centralt på självaste Kidathinaion-gatan i Plaka. Eller Tempi som också är ett enklare hotell. Båda dessa är enklare ställen.

Jag tror många hotell i Aten kommer upp på minst det priset du nämner. Men prova gärna Phaedra, priset kan vara ca 10 euro lägre där, och speciellt om du väljer rum med badrum utanför rummet och väljer bort frukosten, så kan du kanske komma ner på ca 60. Men frukost vill man ju ha (även om den är enkel) och det blir oftast dyrare att äta på stan. Standarden kan uppfattas som enkel och lite gammaldags på Phaedra, men väljer du med badrum på rummet (större än på Adonis) och frukost till ca 80 (tror jag) så tycker jag det är OK och kan jämföras med Adonis. Frukosten serveras i gatuplan helt utan utsikt, men hotellet ligger öppet, centralt och trevligt bredvid det danska institutet. Många rum (kanske alla eller de flesta?) har balkong och flera med titt mot Akropolisberget, men jag vet inte riktigt hur mycket man ser.

Berätta gärna vad du tycker om du hittar något som är acceptabelt.

Storstadshotell är ju inte att jämföra med ö-hotell, men det vet du ju.

Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-02-13, 09:33
kath72s avatar
kath72 kath72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 74
Standard Sv: Adonis, törs jag...

Tack Marianne, för alla tips!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-02-13, 11:39
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Adonis, törs jag...

Tack också från mig Marianne.

Nu är jag uppe i tre alternativ att granska närmare.

Lefteris
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-11-03, 22:02
majsan57 majsan57 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 8
Standard Sv: Adonis, törs jag...

Jag vill bara tacka för tipset om Adonis. Vi bodde där en vecka i början av oktober och är jättenöjda. Vi visste att rummen var små, att standarden inte var hög och att frukosten inte var speciellt bra, men vi är ändå jättenöjda.

Läget är ju helt perfekt! Nära till allting ! Vi fick rum 301 och från vår balkong såg vi delar av Acropolis. Vi hade många mysiga kvällar på den balkongen. Det fanns ingen anledning att klaga på sägen heller. M a o ett jättebra hotell till det priset.

Tack för alla andra värdefulla tips på det här forumet.

Maj-Lis & Tobbe
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-11-03, 23:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Adonis, törs jag...

Citat:
Ursprungligen postat av majsan57 Visa inlägg
Läget är ju helt perfekt! Nära till allting ! Vi fick rum 301 och från vår balkong såg vi delar av Acropolis. Vi hade många mysiga kvällar på den balkongen. Det fanns ingen anledning att klaga på sägen heller. M a o ett jättebra hotell till det priset.
Maj-Lis & Tobbe
JA vi är också så nöjda med det hotellet..och SÄNGARNA är JÄTTTEBRA för våra kroppar i alla fall
Kul att ni trivdes.

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT