Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resebrev

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-11-14, 18:17
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Fotoresebrev från Mirtos, Plaka och Heraklion på Kreta

Blir mer och mer säker på att jag MÅSTE se Kreta igen. Det var en vecka 1965, så det börjar vara dags...nu när jag kan prata med folk och känner till en del om landet borde det ge mycket mer än den där augustiveckan då jag var fullständigt pank dessutom.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-11-14, 18:22
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Fotoresebrev från Mirtos, Plaka och Heraklion på Kreta

Monica, vi jämtar väntar på dig! Välkommen / Jannis
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-11-15, 06:52
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Fotoresebrev från Mirtos, Plaka och Heraklion på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Birgitta, jag har med undantag från ett par Kretaresor och en Tilosresa alltid gjort fotobrev på Kalimera, så jag har gjort mitt med råge. Jag undrar bara varför Inte åtminstne 100 till gör det. Det är ju otroligt många som reser!

Lissi- som mellanlandat 20 min på Adonis. Nu vidare.
Jag håller med dig. Fler borde skriva resebrev. Dom är så otroligt trevliga att läsa och att se bilder. Och informativa! Jag brukar gå tillbaka till andras brev hur många gånger som helst och ibland många år tillbaka för att få info.

Dom ger också inspiration. Ett exempel är Thiras 2 brev från Peloponessos under året. Många här har inspirerats av henne tillsammans med Sunnys och Jannes rapporter.
FB tycker jag är föränderligt men Kalimeras Resebrev finns kvar på ett bra sätt.

Så förstår jag inte Ramses riktigt. Det är ju vi på forumet som ska göra aktiviteten. Under detta år har det lagts ut 21 Resebrev. Ramses har inte kommenterat EN ENDA! På vår "blogg" har vi skickat dagliga rapporter från 6 resor varav 4 är från Grekland. Vi har fått en hel del kommentarer. Från Ramses då? Jo, EN kommentar, den 14 april, då Ramses kritiserade oss för att vi skrivit fel väderstreck när vi skulle köra från Paleochora till Elafonissi. Så hur är det med aktiviteten, Ramses?

Birgitta, som uppskattar resebrev och vet att dom tar tid.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-11-15, 08:06
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Fotoresebrev från Mirtos, Plaka och Heraklion på Kreta

Åh tack Birgitta, jag blir jätteglad om jag varit med och inspirerat att resa till Peloponessos. Särskilt som detta fantastiska hörn av Grekland har så mycket att ge varje besökare som reser dit. Och eftersom det ännu, till stora delar, är okänt för så många.

Ramses, jag tror att väldigt många läser resebreven utan att kommentera dem.
Kan föreställa mig att många söker efetr just sitt resmål här på Kalimera alldeles innan de ska åka, för att få extra inspiration eller om de tvekar mellan två grekiska resmål så vill de veta lite mer innan de bestämmer sig.Och att man, långt ifrån alltid, läser dem så fort de läggs upp. Dvs, jag tror resebreven gör mer nytta än vad vi kanske alltid vet om. Och när vi skriver så gör vi det ju främst för att inspirera till Greklandsresor (eller åtminstone jag) snarare än att återge vårt egna äventyr och få cred för dem. Vi gör det för Grekland, helt enkelt.
Så jag kan lova dig att betydligt fler läser än vad som syns i kommentarsfältet i forumet. Vi ska minnas att forumet har betydligt fler "inaktiva" läsare och medlemmar än oss, den (i sammanhanget) lilla klicken "stammisar" som tjattrar på i tid och otid
Tack för fint resebrev f.ö.
//E

Senast redigerad av Thira den 2015-11-15 klockan 08:33.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-11-15, 10:34
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Fotoresebrev från Mirtos, Plaka och Heraklion på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Så förstår jag inte Ramses riktigt. Det är ju vi på forumet som ska göra aktiviteten.

Birgitta, som uppskattar resebrev och vet att dom tar tid.
Precis så tycker jag också. Det är vi som skall vara aktiva och vara det på ett positivt sätt. Jag förstår att många saknar kommentarer efter att ha gjort fina resebrev eller direktrapporter. Men man kan ju utrycka det på ett positivt sätt och säga att man blir glad över kommentarer i stället för att sända ut negativa vibbar som nog bara skrämmer bort folk! Det kan vara ett stort steg för någon att skicka sin första kommentar.

Jag tillhör dem som blir väldigt inspirerad av att läsa direktrapporter eller resebrev och hoppas verkligen att alla ni som hittills har gjort det kommer att fortsätta med det och att även många andra skall inspireras till att göra samma sak.

Eftersom jag i dagsläget inte har möjlighet till att resa så mycket så är jag så glad över att Kalimera finns (och det är ju synd om Janne inte har möjlighet till att modernisera sajten) och hoppas att det skall fortsätta ännu länge.

För om det är en sak som jag har lärt mig på Kalimera så är det det att man verkligen kan glädjas över andras resor också!

So stort tack till alla som medverkar här och kom med ni andra också!

/ Anne
Svara med citat
  #26  
Gammal 2015-11-15, 11:39
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Fotoresebrev från Mirtos, Plaka och Heraklion på Kreta

Tack för ditt resebrev, ramses.
Fick sådan längtan till Kreta när jag såg dina bilder och läste ditt resebrev.
Tänk att ni besökte Spinalonga ännu en gång. Måste vara en helt speciell upplevelse att gå där.
Hoppas du fortsätter skriva, det är alltid lika givande att läsa om andras upplevelser, även om man själv kanske är i en situation då man inte hinner (eller vad det nu är) följa med i alla detaljer som beskrivs på Kalimera. (Själv har jag bara hunnit titta på de första 20 bilderna i fototävlingen, men ser fram emot att njuta av längtan när jag får tid att titta på resten!!!)
Härlig avkoppling att gå in på Kalimera och koppla av med fina bilder och trevlig läsning! Tack, tack till alla!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2015-11-15, 12:17
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Fotoresebrev från Mirtos, Plaka och Heraklion på Kreta

Jag vill ge dig en stor kram Ann (Alala)! Det är precis så jag tänker/tycker också.
Och du är en (av flera) som ger oss positiv respons till att tycka att det är roligt att fortsätta med våra dagliga rapporter.
Birgitta.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2015-11-15, 19:24
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Fotoresebrev från Mirtos, Plaka och Heraklion på Kreta

Men om man inte har något konto på FB! Får man inte se några bilder då?!

Jag har lite dåligt samvete för att det har svårt att bli av med resebrev, men några album har jag gjort, och det går ju att kommentera bilderna med information.

Hoppas inte alla tröttnar.

Abi
Svara med citat
  #29  
Gammal 2015-11-15, 19:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fotoresebrev från Mirtos, Plaka och Heraklion på Kreta

Abi, från Aten kommer jag nog att göra ett bildinlägg under Aten. Om jag får tid innan jul.Men Tinos gőr jag inget ifrån. Det har jag gjort så många och jag var ju bara på samma ställen .
Jag tycker att det tar sån himla tid att få in bilderna.
Tyvärr kommer det nog att bli mer och mer FB där de flesta som brukar läsa och kommentera breven även finns där som vänner...Tidens utveckling....sen får man tycka vad man vill om det. Jag har ju skrivit timmavis nu om min resa dagligen sen 27 oktober... tänk om man fått lägga in bilderna samtidigt direkt, så mycket roligare det varit.... Nu känns det som att börja om en gång till

Snälla Ramses födrlåt för utläggning I Din tråd...ville bara svara Abi...
Lissi
Svara med citat
  #30  
Gammal 2015-11-16, 10:08
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Fotoresebrev från Mirtos, Plaka och Heraklion på Kreta

Tack Birgitta!

Och ha en bra dag alla!

/ Anne
Svara med citat
  #31  
Gammal 2015-11-16, 19:06
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Fotoresebrev från Mirtos, Plaka och Heraklion på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
För om det är en sak som jag har lärt mig på Kalimera så är det det att man verkligen kan glädjas över andras resor också!

So stort tack till alla som medverkar här och kom med ni andra också!

/ Anne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT