Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-12-19, 22:44
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Hotellval i Paleochora

Hej!
Några som har koll på Apollos hotell Libyan princess och Poseidon i Paleochora. Vilket av dessa 2 hotell skulle ni välja?
Mvh ElisabethK
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-12-20, 06:38
Inger Inger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Bjursås Falun
Inlägg: 378
Standard Sv: Hotellval i Paleochora

Hej. Har bara koll på Poseidon för där har jag bott. Nyrenoverade lägenheter vid sandstranden, bara väg emellan. I mitt tycke ett bra val.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-12-25, 11:37
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Hotellval i Paleochora

Visst är Libyan Princess en bit utanför byn? Nästan så det är i en annan by.
Men jag är inte helt säker, har aldrig sett hotellet.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-12-25, 13:51
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Hotellval i Paleochora

Libyan princess är ett nybyggt komplex på infarten i Paleochora, vid det gamla gula Libyan hotellet, upp mot bussterminalen. Inte så långt bort, nära till pebblesstranden. Har aldrig bott där, bara gått vid det, på annat ställe kanske, men i denna by ser det lite konstigt ut. Det är dock säkert jättefint med hög klass.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-12-25, 15:29
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Hotellval i Paleochora

Jag föreslår Poseidon.

Libyan Princess ligger vid infarten till Paleochora, just ovanför busshållplatsen. Enligt vårt tycke och smak ser det lite "glassigt" ut, men det är nog fint.

Poseidon har vi ännu inte kollat, men vi hör av oss här från Paleochora när vi tittat närmare. Stället verkar ligga närmare sandy beach än Libyan. Men allt är närma här i byn.

Birgitta.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-12-26, 15:35
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotellval i Paleochora

Smaken er v e l d i g forskjellig, elisabethk, så det er vanskelig å gi råd

Vi har bodd på "Libyan Princess" et hotell/ type hotell vi ikke ville valgt selv! - veldig fint er det, og eierfamilien var veldig serviceminded og trivelige - men det er ikke slik v i ønsker å bo i Hellas!

Vi hadde faktisk planlagt å bo på Poseidon da det dukket opp et "special - offer" fra "Libyan Princess" på Booking.com.(samme pris som Poseidon)
Siden vi reiste vi sammen med vår sønn og hans samboer e n uke av vår ferie, lot vi de unge velge bosted i Paleochora
- og "Libyan Princess" var helt i deres smak
Frokosten sto ikke i forhold til resten av hotellet, den var enkel, man forventer mer på et er det 4 eller 5 *s hotell!
- den kan jo være bra nå, kanskje de syntes vi bodde så billig at de reduserte den
God tur til Paleochora
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-01-08, 14:59
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Hotellval i Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Några som har koll på Apollos hotell Libyan princess och Poseidon i Paleochora. Vilket av dessa 2 hotell skulle ni välja?
Jag tycker att Apollos översikt, bilder och karta är bra material. Båda hotellen ser fräscha ut och i Paleochora kan man nästan inte bo ”fel”, så därför är det nog bara du själv som vet om du vill ha:

- Hotellrum med frukost på hotellet eller studio med möjlighet att laga egen frukost

- En mindre pool och gym eller närheten till havet och sandstranden och solnedgången över havet från några av rummen och från närbelägna tavernor och strand

- Läge på huvudgatan där den mesta trafik till och från orten passerar hotellet (inkl. bussen 4-5 gånger pr. dag) eller läge vid den andra huvudvägen, även den med en del trafik

Alla aktiviteter som tavernor, caféer, affärer, sand- eller stenstrand, hamnen med de få färjorna osv. ligger inom gångavstånd var man än bor i Paleochora.

Jag har inte bott på något av ställena men har sett några av lägenheterna på Poseidon, de var nya, rymliga och fina.

Nu frågar du ju vilket av hotellen vi skulle välja. OK, jag skulle personligen välja Poseidon – men vad du skal välja kan bara du själv svara bäst på. Jag är säker på att du får en fin semester i Paleochora vad du än väljer!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-02-26, 14:36
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 892
Standard Sv: Hotellval i Paleochora

Försöker febrilt komma igång med att boka en Greklandsresa till maj månad. Paleochora hänger med som en möjlighet.

Är det någon som har bott på LITO i Paleochora? Det är charter jag tänker på i detta sammanhang och det finns inga andra alternativ kvar än Lito och Libyan Princess (som jag inte tycker är så intressant för vår del).

/ Anne
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-02-26, 19:23
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 602
Standard Sv: Hotellval i Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Försöker febrilt komma igång med att boka en Greklandsresa till maj månad. Paleochora hänger med som en möjlighet.

Är det någon som har bott på LITO i Paleochora? Det är charter jag tänker på i detta sammanhang och det finns inga andra alternativ kvar än Lito och Libyan Princess (som jag inte tycker är så intressant för vår del).

/ Anne
Jag har varit i byn ganska ofta de sista åren.
Vilket är ert stressmoment?
I maj kan man normalt välja allt till de absolut bästa priserna.

Ta det lugnt nu, det är ju flera veckor fram tills ni skall ner.

Det finns "tusen möjligheter", allt är som bäst i maj, ni har alla möjligheter.

Berätta vad ni söker, mer exakt!

Paul
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-02-26, 19:31
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 892
Standard Sv: Hotellval i Paleochora

Ja hej Paul, tack för ditt svar. Problemet är egentligen inte hotellet utan flyget. Där har vi inte så mycket att välja på och antalet dagar vi kan resa på är limiterade. Därför frågar jag specifikt om "Lito". Inte för att vi är för noga. Har läst mycket positivt om Paleochora och har nog den känslan att det skulle kunna passa oss oavsett var vi bor.

/ Anne
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-02-26, 22:33
PA PA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 3 127
Standard Sv: Hotellval i Paleochora

Hej Anne

Som vanligt försöker jag att få folk att ö-luffa, nu är det ju bara en ö, men utan att bestämma boende i förväg, blir det lite luff över det hela.

Jag föreslår Norwegian Air från Helsingfors cirka 7 500 sek direktflyg för två personer och två veckor. Ta buss eller bil till Paleochora. Väl framme kan ni välja boende på ort och ställe!

//PA
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-02-27, 00:32
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Hotellval i Paleochora

Håller med PA till 100 procent !!!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-02-27, 14:33
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 892
Standard Sv: Hotellval i Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av PA Visa inlägg
Hej Anne

Som vanligt försöker jag att få folk att ö-luffa, nu är det ju bara en ö, men utan att bestämma boende i förväg, blir det lite luff över det hela.

Jag föreslår Norwegian Air från Helsingfors cirka 7 500 sek direktflyg för två personer och två veckor. Ta buss eller bil till Paleochora. Väl framme kan ni välja boende på ort och ställe!

//PA
Norwegian hängde med som en möjlighet hela tiden, men vi funderade på charter också så därför frågade jag om LITO.

Men nu har vi faktiskt bokat Norwegian Hfors-Chania.
Nu vet jag sen inte om vi skall överhuvudtaget till Paleochora. Men hur som helst så vill vi nog boka boendet i förväg.

/ Anne
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT