Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-07-20, 12:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Äntligen hem

Men att kalla hela Kreta för "turistgetto" kan Du väl ändå inte mena...Har Du varit på västra Kreta mellan Chania och Platanias/Maleme enbart så är det ju väldigt mycket turister där men Kreta är en otroligt vacker och fin ö, med hur många byar som helst att vara tämligen ensamma i som turister. Även nära de turisttäta chartermålen kan man hitta fina orörda platser, det gäller bara att ta sig lite bortom de största stråken.

Lissi
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-07-23, 20:33
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Eckerö
Inlägg: 152
Standard Sv: Äntligen hem

Citat:
Ursprungligen postat av Soleil Visa inlägg
Jag har varit på lite över 40 öar, men Kreta gillar jag inte så mycket.
Turistghetton passar inte för mig, det vet jag.
Den värsta turistghetto jag har besökt är Rhodos stad (en gång för 2 år sedan i oktober, en sista minuten 200 euros resa). Vist finns det på andra ställen också men har lyckats undvika dem under de senaste 21 år som jag har tillbringat min sommar semester i Grekland.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2011-07-24, 21:33
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Äntligen hem

Citat:
Ursprungligen postat av Ålands Tapsa Visa inlägg
Den värsta turistghetto jag har besökt är Rhodos stad (en gång för 2 år sedan i oktober, en sista minuten 200 euros resa). Vist finns det på andra ställen också men har lyckats undvika dem under de senaste 21 år som jag har tillbringat min sommar semester i Grekland.
Jag har aldrig bott i Rodos town, inte på Platanias o. byar närä till. Har nog åkt genom alla små byar nära Hania. Man får nog välja vart man åker.
Om man vill ta en tur till Tilos, Symi, Kastelorizo är Rodos town det bästa alternativet att bo.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT