Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-23, 11:49
Leena Leena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Falun
Inlägg: 127
Standard Övernattning innan hemresan

Kommer till Rhodos lördag kväll (18/9) från Tilos och ska hem med en flight kl 07 söndag morron. Behöver förslag på boende. Gör inget om det är billigt. Hoppas på hjälp!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-06, 12:35
Wiippola Wiippola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 8
Standard Sv: Övernattning innan hemresan

Det finns ett hotell i Rhodos stad som heter Pearl, dar har de rum for 10 euro per natt om man fragar efter dem.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-06, 14:31
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 255
Standard Sv: Övernattning innan hemresan

Håller med Wiippola ... Pearl är ett enkelt, men bra hotell - centralt beläget. Du får gärna skriva/tipsa lite om Tilos - ska dit några dagar i september och vet ingenting om ön.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-08-07, 20:56
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Övernattning innan hemresan

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Du får gärna skriva/tipsa lite om Tilos - ska dit några dagar i september och vet ingenting om ön.
Sök och läs om Tilos på Forumet. Jag och många andra har skrivit spaltmeter om denna fantastiska ö. "Några dagar"? Har du tid och möjlighet kommer du att stanna minst en vecka... Det går liksom inte att åka därifrån förrän man måste för att inte missa flyget hem....
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-08-08, 00:03
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 255
Standard Sv: Övernattning innan hemresan

Peter! Jag vet att jag kan titta på forumet ... och jag har förstått att det är en fantastisk ö. Eftersom vi ska bo tre veckor på Rhodos, har jag gott om tid.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-08-13, 02:39
Kajsa Kavat Kajsa Kavat är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 24
Standard Sv: Övernattning innan hemresan

Citat:
Ursprungligen postat av Leena Visa inlägg
Kommer till Rhodos lördag kväll (18/9) från Tilos och ska hem med en flight kl 07 söndag morron. Behöver förslag på boende. Gör inget om det är billigt. Hoppas på hjälp!
När jag var på Rhodos och skulle hem med en flight vid 5 tiden på morgonen så var jag nån dag innan hemresan till byn Paradissi som ligger vid flygplatsen och hyrde ett rum för en natt. Betalade i förskott.
Rummet hade fläkt och kylskåp och det var promenadavstånd till flygplatsen, Lägenhetshotellet Villa Helena har nämnts här men det ligger bra mycket längre bort i byn Paradissi (från Flygplatsen ) och är dyrare och ofta fullbokat långt innan eventuell av resa.

I byn Paradissi finns även många restauranger ( bla vid byns torg ) och även en del affärer samt ett stort supermarket som är öppet till kl 21.00 på kvällarna ( ej söndag ).

Bussen till flygplatsen från Rhodos kör genom byn efter att den släppt av folk på flygplatsen .

Sista dagen på Rhodos när jag bodde i Paradissi så tog jag bussen till byn innan flygplatsen ( Kremasti ) och promenerade till stranden och badade.

Paradissi ligger inte heller så långt bort från Fjärilsdalen.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT