Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-09-11, 15:51
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Åter ifrån Rhodos

Då var man hemma efter två helt underbara veckor nere på Rhodos med många salta bad o underbara solen som lyser över ön.

Tyvärr så fick vi flera blåsiga dagar där i slutet av förra veckan och i söndags blåste det rejält o det gick höga vågor på västra sidan så man fick flytta o svika personen som man har hyrt stolar av i sex år för att ligga på Ellibeach. Hörde av min bästa väninna att det blåste där nere igår oxå men inte så mkt som i söndags.

Man saknar oxå den goda maten som man åt varje kväll på Yamas o de underbara människorna som jobbar där.. Michaellis ställer alltid upp o fixar så man kan få mindre portioner oxå om man inte orkar äta så mkt. Jag saknar verkligen deras mat o service endast efter att varit hemma två dgr ifrån Rhodos.

Var även på Tassosbeach o badade o det var helt underbart men tyvärr så var dom jätte snorkna på tavernan när dom inte kunde ringa o beställa en taxi för hemfärd till Rhodos stad. Men vi hade tur att det kom en taxi vid stora vägen o föraren var jätte trevlig så det blev en bra avslutningen på dagen.

O varje tisdag var man på karaoke på Cactus och det var jätte trevligt o det kommer man att sakna ikväll när man inte är där.

Men på återseende nästa år igen för tioende gången..
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-09-11, 16:35
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Åter ifrån Rhodos

Vad härligt det låter! Är inte alls avundsjuk....

När du var på Yamas, fick du se Michaellis nyförvärv? När vi var där i somras var hans fru bara en stor mage. Är så nyfiken på vad det blev nämnligen.

Nu längtar jag verkligen till juni då vi sätter oss på planet dit.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-09-12, 08:50
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 99
Standard Sv: Åter ifrån Rhodos

Hej
Det blev en pojke, som tyvärr har kolik. Det köptes blöjor och kolikmedicin på de sk "rasterna". Han var stolt som en tupp tyckte jag.
Hälsningar Inger
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-09-12, 10:50
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Åter ifrån Rhodos

Hej.

Jag fick bara se den lille killen på kort för dom får inte ta ut barnet förrän 40 dgr efter födelsen för skulle dom gå hem till någon barnet innan så bringar dom olycka i den familjen. O se skall dom gå med barnet till kyrkan där dom lägger pojken på golvet i sakristian där prästen går över barnet för att göra en man av honom.

Michaellis var jätte stolt över sin son o han var jätte ledsen att jag inte fick se lille Jannis när jag var där eftersom Michaellis o jag har känt varandra i tio år blev det i år. Jannis har en fruktansvärd kolik så dom får inte sova för han skricker framtill kl 3 på nätterna vad dom än gör.

Jag träffade Nicky år 2005 o jag förstår att hon har det jobbigt för hon går ju hemma med sonen hela tiden o Michaellis jobbar hela dagarna..Men han sussade hem två ggr för o hjälpa henne när vi var där.

Jag längtar oxå ner till Rhodos o Yamas goda mat o igår sa jag till sonen min vi ringer till Yamas o beställer mat så får dom skicka det med flyget hem på söndag.

Både fredag,lördag o söndag var det rent fullbokat folk fick komma tillbaka kl 21 om dom kom kl 19 för att äta.. Jag beställer alltid bord när jag är där så har man det fixat.

Oj vad jag blev sugen på deras Stifado nu mums..
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-09-12, 11:30
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Åter ifrån Rhodos

Ssstiiiiiifffffffffaaaaaaaaaaadooooooooooooååååååååh
Nu blev jag både hungrig och Rhodossugen ännu mer!

Stackars lilla pojk som har så ont i magen o stackars mamma o pappa som inte får en lugn stund.

Hoppas att allt har rättat till sig tills vi kommer ner nästa år. Då kanske till och med den lille tultar runt i restaurangen!

Hälsa dem om du hör av dem under året. Hälsa från Marie och Jan i från Växjö. Vi bodde i Lothiarika i år när vi var på ön, men vi tog en tur till Yamas ändå (tänk om de kunde börja med catering)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-09-12, 23:16
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Åter ifrån Rhodos

Då hade det kanske blivit dyrare än o äta nere på Yamas om dom skulle skicka hem maten till oss..

Ja deras Stifado var jätte god åt den tre gånger på två veckor o likaså deras snitzel o kycklingfile...Gud vad hungrig jag blev..

Jag skall maila ner dit i helgen så då kan jag hälsa ifrån er till Michaelis..

Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-09-13, 11:33
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Visby
Inlägg: 120
Standard Sv: Åter ifrån Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast Visa inlägg
Då hade det kanske blivit dyrare än o äta nere på Yamas om dom skulle skicka hem maten till oss..

Ja deras Stifado var jätte god åt den tre gånger på två veckor o likaså deras snitzel o kycklingfile...Gud vad hungrig jag blev..

Jag skall maila ner dit i helgen så då kan jag hälsa ifrån er till Michaelis..


Maila till dom att dom ger den lille gossen massage
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-11-01, 22:54
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Åter ifrån Rhodos

Jeia sas!
När jag läser rhodosfansatens inlägg i tillbaka från Rhodos så fattar jag först ingenting. Läser igen och ler. Själv kom jag hem i början av oktober efter två underbara veckor på Rhodos. Vi åt några kvällar på Jamas där väninnan kan få mindre portioner. Några dagar tillbringade vi på Thassos beach en liten mysig strand, tyvärr hade vi lite problem med att få dem att ringa efter taxi men vi gick upp till vägen och då kom den.
Och till sist var vi faktiskt som hastigast på cactus en kväll då det var caraoke.
Jag säger som rhodosfanasten, på återseende nästa år men inte för tionde gången utan för fjortonde .
Hälsningar från sjöborren.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-11-01, 23:04
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Åter ifrån Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av RhodosStad Visa inlägg
Maila till dom att dom ger den lille gossen massage
rhodosfanasten, ursäkta mig, så tokigt det kan bli
både fan o sate i namnet.
sjöborren.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-11-06, 09:27
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Åter ifrån Rhodos

Den 17 augusti 2008 kl 18.30 då är bordet beställt på Yamas o då börjar man två underbara veckor nere på Rhodos o få äta Yamas goda mat.

En dag får man ta taxi till Tassos beach o ligga där o sola o bada o snorkla i det underbara havet.. Gud vad man längtar dit hoppas att vintern går fort o tiden lika så..

Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-11-07, 15:16
kadria kadria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Bryssel, Belgium
Inlägg: 10
Standard Sv: Åter ifrån Rhodos

Jag kommer förmodligen också att vara på Rhodos de sista två veckorna i augusti 2008, längtar redan! Då jag är ensamresenär vore det kul att träffa någon att äta middag med eller bara dricka lite vin med en kväll och prata Rhodos. Vi skulle kanske kunna ordna med en Kalimeraträff också!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-11-09, 10:47
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Visby
Inlägg: 120
Standard Sv: Åter ifrån Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
rhodosfanasten, ursäkta mig, så tokigt det kan bli
både fan o sate i namnet.
sjöborren.

Lite smått förvirrad jag med
Mitt citat mitt i allt
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-12-26, 18:26
AnMi AnMi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 58
Standard Sv: Åter ifrån Rhodos

Yamas låter som ett kanonställe! Vart ligger detta paradis? Inne i Rhodos Stad eller?

V letar nämligen efter nått bra ställe att äta på...
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-12-27, 09:51
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Åter ifrån Rhodos

Yamas ligger inne i Rhodos Stad på October street 28 snett emot en bensin station som ligger på hörnan.

På julafton fick jag julkort via mail ifrån yamas på Michalies lille son o så söt han har blivit. Tänk när man kommer ner i augusti så springer lille junior.

Pratade även med en väninna nere på Rhodos julafton o då hade dom 20 grader varmt o strållande solsken o skulle äta julmat.

Längtar ner o nu är det 233 dgr kvar till avresa.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT