Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2019-10-02, 18:25
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Kokkari eller Pythagorion

Rubriken kom upp på Kalimeras startsida. Så klart gick jag än en gång in och läste utdragen från Kalimeras Samossida. Och frågan känns ju lite kul tycker jag. Kanske har den också besvarats tidigare i andra trådar, men det har jag missat. Så därför är jag bekväm upprepar Jannes fråga Kokkari eller Pythagorion?

Vi har besökt Samos ett antal gånger. En gång med 1v boende i Pythagorion, sedan någon gång med transferövernattning i Pythagorion. Mitt intryck av byn är att den är helt klart väldigt mysig. Trevlig hamnpromenad, lagom stort mm mm. Dock känns det som en aning för mycket tingeltangel här och där. Men då är jag lite småpetig. Men .....

.... så läser jag beskrivningen av Kokkari. Och då känner jag utifrån det jag läser att Kokkari stämmer väldigt väl in på det som vi gillar. Så min slutsats är att om vi ska bo på Samos igen (och vi inte av transferpraktiska skäl väljer Pythagorion) då vill jag väldigt gärna bo i Kokkari!!!!

Så nu bollar jag frågan vidare till er andra Kalimeravänner som vet mera om Samos än vad jag vet. Vad väljer ni? Kokkari eller Pythagorion? Och i så fall varför?

Masse
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT