Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-12-20, 10:21
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Viking Airlines AB- ARN-beslut kommit!

Idag kom beslutet från ARN (Allmänna reklamationsnämnden) om kompensation enligt EU förordning 261/2004 vid Viking Airlines ABs inställda flyg,Athen-Stockholm i våras.Nämndens avgörande:Nämnden rekommenderar Viking Airlines AB att genast betala EUR 200 till .... Nämndens bedömning:I förevarande fall är det ostridigt att resenären inte underrättades förrän dagen före avresa........Ärendets nummer är 2006-5119 för den som vill läsa hela bedömningen. Jag tycker det är skönt att ARN har visat flygbolaget att de inte kan behandla oss resenärer hur som helst!
Agda
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-12-20, 13:36
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Viking Airlines AB- ARN-beslut kommit!

GRATTIS! Det är en stor vinst, inte bara för dig, utan för alla resenärer. Detta visar att flygbolagen MÅSTE lära sig att följa EU-förordningen. Dessutom kanske de börjar lära sig att kunderna/konsumenterna blir mer och mer kunniga i vad som gäller.

Sedan är det ju bara att hoppas att de verkligen betalar. ARN:s beslut är ju bara en rekommendation som företagen inte måste följa. Men de hamnar på "svarta listan" om de inte gör det... Berätta gärna att du verkligen fått pengarna sedan.

Peter

Senast redigerad av Peter den 2006-12-20 klockan 13:38.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-01-17, 11:04
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Viking Airlines AB- ARN-beslut kommit!

Nu har de betalat,men det har tagit tid. De har inte svarat på mail (2stycken)inför uppföljningen till ARN och de betalade 7 dagar efter deadline för uppföljningen. Därför vet jag ej om det varit påtryckningar från ARN.
Jag hoppas att det skall vara till fördel för andra och stävja att vi resenärer blir vårdslöst behandlade av flygbolagen. Om Viking Airlines inte hade varit så nonchalanta och direkt otrevliga från första stund,redan när de meddelade inställt flyg så hade jag aldrig drivit det vidare. Jag uppmanar andra att göra anmälningar, det är inte att bråka! Det tar inte mycket tid och energi att fylla i pappren som behövs. Men det kanske hjälper oss att komma i tid till semesterorten eller hem igen, så som vi har tänkt oss när vi bokade resan.
Agda
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT