Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-09-25, 18:05
Kermit Kermit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Helsingborg
Inlägg: 175
Standard Pythagorion

Sitter och tittar på resor och hotell till pythogorion och har lite frågor om avstånden! Vi vill ha gångavstånd både till hamnpromenaden och till en hyfsad strand som inte ligger i hamninloppet! vet att det är klappersten och det är helt ok men var ungefär skall man bo för att slippa ha bil! vi skall bara ha en avkopplande semester. gärna förslag på hotell, vi åker antingen med Apollo eller ving! helst lägenhet men annat tips är också ok. många hotell som ser ok ut ligger i mitt tycke långt från centrum men nära bad är det så ? eller kan man få hela kakan!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-09-25, 18:16
Kermit Kermit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Helsingborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Pythogorion

Ups! Vingresor åker inte dit!! Fritidsresor ska det va!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-09-25, 22:02
Inger Inger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Bjursås Falun
Inlägg: 378
Standard Sv: Pythogorion

Du kan få hela kakan, allt är nära där.


Inger som tyckte mycket om Pythagorion
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-09-25, 22:58
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Pythogorion

Jag har bott fyra gånger på Athina med Fritidsresor och återvänder gärna dit!!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-09-28, 16:49
Kermit Kermit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Helsingborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Pythagorion

ok tack för svar! vi har tittat på Fito Bay någon som bott där?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-09-28, 16:52
Kermit Kermit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Helsingborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Pythogorion

vi har också tiitat på det hotellet men jag tycker rummen ser så små ut!! vi åker med en 16 åring nämligen !! hotell Athina altså!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-09-28, 18:55
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Pythagorion

Vill ni bo inne i själva Pythagorion kan ni kolla på Remezzo hotell som finns hos Fritidsresor. Det ligger lite upp i byn med fantastisk utsikt. Där finns familjerum också. Vi var in där och tittade på hotellet i våras, det såg jättetrevligt ut. Familjen som äger Remezzo har även 3 studios nere på hamnpromenaden i det hus dom själva bor i. Där bodde vi 1 vecka i maj, det var också väldigt bra. Det måste man boka själv, finns inte med Fritidsresor, men annons finns här på Kalimera.

Maria
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-09-28, 20:32
Kermit Kermit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Helsingborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Pythagorion

ok Maria skall kolla detta!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-09-28, 20:38
Minervas avatar
Minerva Minerva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 38
Standard Sv: Pythagorion

Hva med å bo på et hotell som ligger i vestre del av det sentrale Pythagorion? Da får dere gangavstand til den store stranden, samtidig som dere får alle fordelene ved å bo i sentrum (restauranter, butikker, m.m.). Både Athina og Remezzo ligger langt oppe - jeg har bodd enda lenger oppe, på Astra Village, og det var flott! - men det er lang vei fra disse hotellene til stranden du tenker på, og slitsomt å gå opp der etter et strandbesøk.

Etter min mening ser leilighetshotellet Manos Studios ut for å være et godt alternativ med Fritidsresor (Star Tour her i Norge). De har store 2-roms leiligheter, får god kritikk, og spaserturen til og fra stranden er uten stigning. Jeg kan godt tenke meg å bo her neste gang jeg er i Pythagorion.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2014-09-28, 22:24
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 767
Standard Sv: Pythagorion

Vi bodde på Fito Bay för två år sedan o tyckte det var kanon. Visst är rummen små men väldigt fina. Frukosten är riktigt bra, stranden likaså. Bra restaurang där vo ofta åt lunch. Promenaden in till Pythagorion välbehövlig.
//
KR
Svara med citat
  #11  
Gammal 2014-09-29, 02:33
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Pythagorion

Ja du. Är man tre är det nog trångt på athina även om jag bott ensam i trebäddsrum. (Mot tillägg så klart). Där finns i alla fall tre bäddar i två av rummen med markterass, vilket jag föredrar eftersom det är mysigt, två trappsteg till poolen och man har svalt på rummen även vid Samoshetta. Jag tycker inte backen är jobbig, men det är ju en smaksak, och då mina knän ändå plågade av artros. Men i min smak är Fito bay för långt ifrån byn. Det finns panorama till exempel som är fint. Och remezzo
Svara med citat
  #12  
Gammal 2014-09-29, 02:36
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Pythagorion

Dias (Fritidsresor) ligger också nära!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2014-09-29, 07:29
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Östersund
Inlägg: 714
Standard Sv: Pythagorion

Hotel Labito ligger ju bra, centralt till både bad och allt man behöver.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2014-09-29, 17:31
Kermit Kermit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Helsingborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Pythagorion

Tack alla för svar! skal kolla upp alla alternativ! Anledningen till av vi funderar på Fito Bay är vår dotter som helst vill ha pool! hade det bara varit vi två så hade vi kunnat bo var som! en sista fråga om Fito Bay! är det bara landsväg längs gångsträckan till byn? eller finns det någon affär eller restaurang på vägen!
Svara med citat
  #15  
Gammal 2014-09-30, 08:57
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Östersund
Inlägg: 714
Standard Sv: Pythagorion

Ja bara landsväg. Du har resturang på fito bay. Som vi upplevde bra. Samt en på kouros bay som är granne med fito. Resturangen på Kouros är bra. Sedan har du några i Potokaki och dit går ni på 10 minuter. Potokaki har i våra ögon allt. Bad caféer mat samt en liten minimarket.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2014-09-30, 13:46
Kermit Kermit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Helsingborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Pythagorion

Ok låter bra att det är minimarket i närheten behöver ju köpa vatten lite då och då! Tar oss en funderare ang hotellet 20 min är rätt lång och gå i värmen! Sen ska man ju hem oxå! Dottern vill fortfarande ha pol!
Svara med citat
  #17  
Gammal 2014-09-30, 17:03
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Pythagorion

Hade jag varit som ni hade jag funderat på att ta två rum bredvid varandra på Athina. Det kostar 1500 cirka att bo ensam i en tvåbäddslägenhet
Svara med citat
  #18  
Gammal 2014-10-02, 07:03
Kermit Kermit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Helsingborg
Inlägg: 175
Standard Sv: Pythagorion

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Hade jag varit som ni hade jag funderat på att ta två rum bredvid varandra på Athina. Det kostar 1500 cirka att bo ensam i en tvåbäddslägenhet
Har undersökt detta men tyvärr fanns det inte två rum när vi skulle åka. får nog bli Fito Bay och lite motion
Svara med citat
  #19  
Gammal 2014-10-02, 07:20
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Östersund
Inlägg: 714
Standard Sv: Pythagorion

Citat:
Ursprungligen postat av Kermit Visa inlägg
Har undersökt detta men tyvärr fanns det inte två rum när vi skulle åka. får nog bli Fito Bay och lite motion
Fito bay är ett bra val. Trevlig resa
Svara med citat
  #20  
Gammal 2014-10-02, 12:43
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Pythagorion

fito bay såg underbart ut!!! Är man trött å varm när man varit i byn på kvällen är det ju en baggis att ta en taxi. Det gjorde jag de kvällarna mina knän var extra ansatta av reumatism (och värme och trötthet)! Kostar 5€ verkar det som, oavsett ... ni kommer att få det toppen! Jag håller med din dotter. Pool är nice. Trevlig resa
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT