Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-06-29, 19:39
Sussi Sussi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Surte
Inlägg: 18
Standard Restaurang i Rethymnon

Hej alla Kalimeror!
Är det någon som har ett bra tips på en bra restaurang i Rethymnon? Skall åka dit i september för att fira min svägerskas 50-års dag. Det skall vara en restaurang med grekisk mat. För 6 år sedan var jag på rest. Chevalier (som hade toppengod mat) men jag vet inte om den finns kvar. Är det någon som vet? Tacksam för alla tips! Toppen hade varit om det dessutom fanns levande musik...

Hälsningar från Sussi
(nyligen hemkommen från Halkidiki/Chanioti, som förresten har fått sitt namn från den man som grundade byn. Han var från Chania.)

PS Gounakis och Kiria Maria känner jag redan till
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-08-25, 20:20
ovetts avatar
ovett ovett är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 35
Standard Sv: Restaurang i Rethymnon

Jag skulle kunna rekommendera flera stycken. Jag och min särbo (MonkanS här på Kalimera) var där i juli och besökte flera stycken. De vi gillade mest var Agrimia och Lemon Tree Garden (som hade en bra service med att servera vatten en het dag UTAN att ta betalt).Även Dome och Stavros var bra där jag åt en rätt med kanin så jag blev rejält mätt (jag är en stor karl 183 cm över havet). Stavros, Lemon Tree garden och Agrimia ligger i gamla stan.
På Agrimia fick vi till och med en ouzo utan kostnad bara för att min särbo lärt känna ägaren där för att antal år sedan .
Sista kvällen där fick vi en flaska raki som avskedsdrink. Snacka om service
Jag kan även rekommendera Pagliaccio (utefter strandpromenaden) men det är en italiensk restaurang (men deras pizzor går inte av för hackor )
De har även grekiskt om man vill ha det (tror jag)...
Jag säger bara lycka till
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-08-26, 21:34
Lotta N. Lotta N. är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Överlida
Inlägg: 30
Standard Sv: Restaurang i Rethymnon

Är det någon som har ett bra tips på en bra restaurang i Rethymnon? Skall åka dit i september för att fira min svägerskas 50-års dag. Det skall vara en restaurang med grekisk mat.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-08-26, 21:40
Lotta N. Lotta N. är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Överlida
Inlägg: 30
Standard Sv: Restaurang i Rethymnon

Hej det förra inlägget blev lite fel om man säger så.
Blev bara så glad när jag såg att det är någon mer som fyller 50 i september och ska fira i just Rethymnon.
Då är vi två! Tänk om vi hamnar på samma ställe och tänk om det är samma dag.


Hej hej kommer att ta del av restaurang tipsen alltid lika kul

Hälsningar Lotta
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-08-26, 23:48
KarinBs avatar
KarinB KarinB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 10
Standard Sv: Restaurang i Rethymnon

Hej. Bakom kyrkan 4 Martyrer ligger Mesostrato, där många greker äter.Har alltid varit nöjd där. Och sen finns Alkis restaurang, men den ligger långt bort på strandpromenaden. Men Eleni lagar god mat, så det kan vara värt en kvällspromenad. Musik vissa kvällar. En av sönerna är mycket duktig bozoukispelare.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT