Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-29, 20:03
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Tisdag 29/5

Tisdag 29/5


Och solen har sin gång, citat Ernest Hemingway. Jag har läst nästan alla hans böcker. Äntligen sol och blå himmel utan moln klockan 08.00. just nu 23° inne och 21,6° ute, luftfuktigheten är på väg nedåt. Idag måste jag ta ut pengar, har bara 15€ kvar i fickan. Ok det är ingen kris men jag vill inte använda kort så det är bäst att ha kontanter på sig. Jag har en geting här som inte vill lämna mig ifred utan surrar runt mig hela tiden. Något byggnadstekniskt jag har funderat på är ett hyreshus som byggs 200m från mig. I vintras var det en enormt stor jordhög där de höll på att gjuta pelare till den andra våningen. Lite senare kom golven att gjutas till plan två och i dagsläget resten till plan tre. Sedan kom en stor grävskopa och började gräva i jordhögen och då kom det fram ett golv på tre meters djup till garaget samt ett hissfundament. Undrar när de göt detta och varför det fylldes igen. Det verkar i mina ögon väldigt ologiskt att först gjuta och sedan fylla igen och därefter gräva ut igen. Jag har skrivit lite om detta tidigare då det är ett ställe jag skulle kunna tänka mig att bo på då det är massor med armeringsjärn i betongen. Inte minst då det finns hiss för då skulle jag kunna bo på toppen. Bekymret är att lägenheterna är från 100m² och uppåt och det är lite väl stort. Den översta våningen ska ha tre lägenheter med takterasser och det verkar bli mycket fint enligt ett prospekt jag tittat på. Sedan är nästa hake att lägenheterna är köpeslägenheter och jag har ingen aning om vad de kan kosta, gissar på en smärre förmögenhet. Käkade en bra och tidig middag på Ozon sedan en prommis hem till Tv´n.

Uffe
  #2  
Gammal 2007-05-29, 20:21
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Tisdag 29/5

Du ska se att det är nåt från antiken de hittade i jordhögen.

Sen har jag just läst din berättelse nr 5, mycket intressant det där med sjukhuset. Jag har ju jobbat hela arbetslivet på sjukhus men sen jag gick i pension har jag knappt varit innanför dörrarna på sjukhuset här! Bara för mindre men akuta problem och då fick jag väldigt bra bemötande. Andra jag talat med är inte alls nöjda. Så kan det vara. Vicka på fötterna, dagens råd!

Senast redigerad av Monica P den 2007-05-29 klockan 20:54. Anledning: tillägg
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT