|
|||
|
|||
färjor.....
hej alla erfarna
är det olika färjebolag som är med i "Ferrys i n greece" och "GTP"... hittar en färja från Syros till Rafina med GTP men enligt "Ferrys in g" ... finns det inga färjor alls den dagen...? ? blev fundersam...vad stämmer? /emma |
|
|||
|
|||
Sv: färjor.....
Prova Paleologos: https://www.paleologos.gr/
I vissa lägen bättre än GTP, tycke jag. GTP funkar inte bra för öar som är "off the beaten track" (Samothraki, Agios Efstratios, Kythera, Thassos, etc). Därmed inte sagt att Syros är en sådan ö. Jag har inte längre samma förtroende för GTP och kollar alltid andra alternativ. |
|
||||
|
||||
Citat:
Vad gäller småöar, är det oftast bättre att gå in på rederiets egen webbplats. Där brukar det ofta framgå om de har lagt ut årets tidtabell. Eller så kan man helt enkelt slå dem en pling. /Netwolf |
|
|||
|
|||
Citat:
GTP är trevlig, finns olika sätt att göra sökningar o s v, men jag förlitar mig inte på det, kollar alltid andra hemsidor. Och i vissa avseenden är Paleologos överlägsen GTP! |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta. |
|
||||
|
||||
Instämmer! Jag har också då och då varit lite skeptisk till resultatet av mina sökningar på GTP. Nu har jag fått ett bra alternativ som nu är inlagt bland mina favoriter. Tack för tipset!
Där har jag dessutom www.openseas.gr som jag bl a använder ibland innan årets tidtabeller är klara. Då kan man på openseas kika på hur färjorna gick föregående säsong. Masse |
|
|||
|
|||
Det är riktigt. Jag tror openseas är unik när det gäller just denna detalj. Använder under vintern när jag börjar grovplanera inför årets första öluff som startar i mitten av maj. Under april gör jag finjusteringar med aktuella och uppdaterade tidtabeller.
Senast redigerad av RobEri den 2019-04-27 klockan 16:36. |
|
|||
|
|||
Tack för tips! ska kolla upp avgångarna!
/emma |
|
||||
|
||||
Citat:
/Thoper |
|
|||
|
|||
Inställd färja!följer upp min gamla tråd...tyvärr har fast ferries tydligen tagit bort den båt vi utgått ifrån och planerat vår rutt efter så kan man väl inte göra nu är det bara att försöka snickra ihop en ny rutt för att komma fram till vår startö i skaplig tid! känns sisådär.... skulle åkt fr Rafina-Naxos med vanlig fin sakta färja p morgonen, ...nu finns endast svindyr stor katamaran superspeed på em som jag inte alls gillar, å framme p kvällen. hotell är bokat i Rafina natten innan (inte ombokningsbar) ….
/emma som just nu känner sig lite trött.... |
|
||||
|
||||
Det förstår jag. Vilket datum ska ni åka?
|
|
|||
|
|||
den 23/5 . planen är att anlända t Naxos p dagen då vi ska vidare norrut... nu har vi lyckats klura ut att vi nog kan ta oss till Mykonos och därifrån vidare till N. lite pyssel och knåp men vi är glada om vi kommer iväg p morgonen och inte behöver vänta till 15 ca....Och med byte p M så ska vi anlända p Naxos 14.30!
/emma |
|
||||
|
||||
Det låter ju jättebra.
Om ni har en stund över kanske nu hinner se lite av vackra Chora på Mykonos. |
|
|