Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2020-05-30, 14:33
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 747
Standard Resan

Ikväll ska jag öppna dörren till vår studio, en av 8 på lilla Epavilis i Parga. Väskorna kånkas in och balkongdörren öppnas upp. Dofterna av citron och apelsinträd slår emot mig. Se en pool som lyser turkosblå i den lummiga trädgården. Ägaren går omkring och vattnar grönskan med en slang.
Drar på mig en sommarklänning, plockar med mig en 20 eurosedel och går ut. Tar mig ner för smala gränder med kullerstenar under flipflopsen. Målet är butiken som har allt. Det doftar grill och jag hör skratt och musik från tavernorna. Vinden är ljum och värmen behagliga 25 grader.
Utanför butiken står snurrorna med bleka vykort givakt.
Tomater och meloner trängs på hyllan vid ingången och kylen brummar högt. Innehavaren sitter och pratar i mobilen. Det luktar rök och parfym.
Köper vatten, öl och frukostmat.
Går ner mot torget. Solbrända och glada människor strosar runt med egna mål.
Jag riktar mina steg mot muren vid stranden. Tar de 5 trappstegen ner till sanden och når havet under minuten. Vattnet är ljuvligt varmt.
Sätter mig ner en stund och spanar ut mot den lilla ön med kapellet, som lyser svagt. Jag ryser av lycka och tar ett djupt andetag. Första kvällen!! Och den har bara börjat!!
MEN...så här blev det ju inte
Fast ungefär så har jag föreställt mig denna kväll den 30/5 om inte ett virus hade förstört allt!
/ Kajja
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT