Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2022-06-08, 09:59
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard På väskfronten intet nytt …

Dröjer inte många minuter efter att vi kommit hem från vår resa förrän smutstvätten bildar färgglada öar kring mina fötter. Överst i blå högen ligger kalimeratröjan, solblekt med ouzosvimp och oljefläckar. I vita högen ser jag blusen med honungsfläcken vilken får mig att längta tillbaka till Tilos och Omonias filodegsinbakade fetaost med flytande honung och sesamfrön. Medan tvättmaskinen arbetar tömmer jag resten av väskans innehåll.
- Det är sista gången jag släpar på din resväska. Den orkar knappt rulla. Köp en mindre, en sån här, säger min man och pekar på sin nyinköpta väska. Med tanke på hur svårt det var att upptäcka hans tygväska bland alla andra grå, gröna och svarta tygväskor på bagagebandet. Nej! Däremot en tuggummirosa resväska …
Svara med citat
  #2  
Gammal 2022-06-08, 11:05
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 673
Standard Sv: På väskfronten intet nytt …

Du tycks inte lida av väskebrist iaf...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2022-06-08, 13:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: På väskfronten intet nytt …

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Överst i blå högen ligger kalimeratröjan, solblekt med ouzosvimp och oljefläckar.
Så ska en Kalimeratröja se ut när man kommer hem.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2022-06-08, 16:12
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: På väskfronten intet nytt

Alldeles riktigt Netwolf! ))

Janne! Min mans tröja får hänga med några år till. Min egen däremot tycks ha krympt i tvätten.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2022-06-09, 20:50
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 179
Standard Sv: På väskfronten intet nytt

Själv har jag en knallröd väska med ett gult och svartrandigt band om, ser ut som om den innehöll kärnkraftsavfall! Den syns överallt, har till och med sett "folk" rygga tillbaka när den kommer på bandet Nå, ingen kan tro att den är deras i alla fall Enda problemet är möjligen att den är både stor och tung (får köpa till extravikt varje år) men mycket får jag med hem....
Catlady, som har en vildsint kliande "res-tarm".......
Svara med citat
  #6  
Gammal 2022-06-10, 09:16
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: På väskfronten intet nytt …

Är glad att det, än så länge, inte är fler som har ljusrosa resväskor. Behöver inte ens ha namnbricka, heter det så? Tyngden när den lämnar rullbandet säger att den är min. För säkerhets skull kollar jag att det står Doris -med guldbokstäver- vid handtaget.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2022-06-10, 09:53
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 497
Standard Sv: På väskfronten intet nytt …

För 15-20 år sen, reste jag med en väska med ovanligt mönster. Den var beige med oranga och röda hotell och hus samt svarta katter på taken. Jag älskade den och behövde aldrig vara orolig för att någon skulle stjäla den på båtarna eller ta fel väska på rullbanden. Trodde jag. Tills jag såg en kvinna ta min väska och knata iväg mot utgången. Jag rusade iväg och försökte övertala henne att väskan var min. Min namnlag verkade inte ens övertyga henne. När hennes egen dök upp på bandet, likadan men en storlek större, sa hennes väninna ”Hon har nog rätt”. Kvinnans mumlade ” det är ju bara jag som har en sån väska”. 🤣U reser jag med en enfärgad svart och ingen har tagit den. 🤗
Svara med citat
  #8  
Gammal 2022-06-10, 10:44
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 673
Standard Sv: På väskfronten intet nytt …

Bytte min svarta mot en grön för nåt år sen och när jag stod vid bandet, så kom inte väskan. Nästan alla hade fått sina innan jag ju kom på att min numera var grön - och då såg jag den...

/NW
Svara med citat
  #9  
Gammal 2022-06-10, 22:44
Sol och havs avatar
Sol och hav Sol och hav är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Ort: Örby
Inlägg: 510
Standard Sv: På väskfronten intet nytt …

😄🙃
Ja så kan det gå!

Maria
Svara med citat
  #10  
Gammal 2022-06-11, 11:28
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: På väskfronten intet nytt …

På tal om grön väska. Vi har en limegrön kabinväska som min man en gång packat inför en resa - föredrar att resa lätt - och som han av någon anledning checkat in. Det var vid framkomsten, när vi fått väskorna, jag fick en känsla av att vi kanske borde kolla väskan. Eftersom vi aldrig tidigare checkat in ett handbagage, var väskan varken försedd med namn eller rosett. Det jag såg när jag öppnade väska var inte ett par kalsonger utan en bh … eller som man sa förr bysthållare.

Så kan det gå …
Svara med citat
  #11  
Gammal 2022-06-12, 08:44
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: På väskfronten intet nytt …

Jag tycker det är roligt att studera andras resväskor på bagagebandet. Mycket vanligt med de där svarta mjuka i tyg som jag själv aldrig varit ägare till. Någon gång har jag sett en sån där riktigt gammal brun resväska full med en massa klisterlappar på länder och städer man varit i, kul!
Jag föredrar dem i hårdplast och som alltid varit mina följeslagare så länge jag rest. Kommer även ihåg när jag hade en utan hjul som man snällt fick gå och bära, hade nog avsevärt lättare packning på den tiden.

Lite kul fakta om resväskans historia kan man läsa här
Svara med citat
  #12  
Gammal 2022-06-12, 14:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: På väskfronten intet nytt

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Janne! Min mans tröja får hänga med några år till. Min egen däremot tycks ha krympt i tvätten.
Det är en biverkning som vissa drabbas av.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT