Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2021-10-17, 17:42
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 849
Standard Rhodos

I tisdags kom vi till Rhodos Anledningen till att vi lämnade Kykladerna var att vi skulle överraska min svägerska som fyllde 75 år och var på Rhodos med sin dotter
Vi hade via dottern fått veta att dom två skulle vara på Meltemi nere vid Elli Beach på kvällen för att fira jubilaren i all enkelhet
Jag och maken bor alltid på Kristinas Rooms liksom våra släktingar Nu skulle vi bo på deras nya fina Kristinas Apartments och kunde därför checka in utan att dom såg oss Vi höll kontakt med dottern och begav oss till Meltemi i god tid Väl där satte vi oss med ryggarna mot ingången På så vis blev det en total överraskning när vi vänder oss om då dom anlände Min lilla svägerska blev helt stum och med masken på så var det bara två tårögda ögon som syntes Vi hade en jättetrevlig kväll såklart med mycket god mat Kvällen fortsatte med att vi gick till en bar och såg matchen mellan Sverige och Grekland tillsammans med några greker

Vad man annars kan säga om Rhodos är att här är otroligt mycket folk!!
Har varit här många gånger vid denna tiden under årens lopp men aldrig sett så många turister Roligt för grekerna men vi tycker det är för mycket folk

Igår gjorde vi en biltur ner till Kattavia och åt hos sheriffen och hans fru på tavernan Penelope Det är en sådan där tradition som vi har sedan många år God mat och mycket mat och alltid flera rätter on the house

Vädret har varit lite ostadigt men vi har klarat oss från de regnskurar som kommit genom att befinna oss på rätt plats 😉

Vi har kunnat badat och sola och temperaturen på 23 gr är perfekt för mig

Nu åker vi till Tilos på tisdag och stannar där 8-9 dagar

Jag lägger in lite bilder senare i mitt album lite senare ikväll eller imorgon

//maji
Svara med citat
  #2  
Gammal 2021-10-17, 18:32
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Rhodos

Förstår att hon blev stum. Vilken rolig överraskning!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2021-10-17, 20:36
nickelena nickelena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Lysvik
Inlägg: 893
Standard Sv: Rhodos

Så himla kul att ni överraskade på detta viset! Underbart!

Lena
Svara med citat
  #4  
Gammal 2021-10-18, 11:32
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Rhodos

Sådana grejer är ju jättekul att göra!

Masse
Svara med citat
  #5  
Gammal 2021-10-18, 17:49
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 255
Standard Sv: Rhodos

Nu har jag gjort det igen … skriver och glömmer sen trycka på skicka svar. Blir så trött. Nu får det bli kortare.

Masse! Tänk så trevligt det var när ni överraskande oss på Leros. Har inget emot fler överraskningar…

maji! Vi tyckte inte det var så mycket folk som ni tyckte. Men det kommer bli betydligt mindre med folk på nästa ö. Vi hoppas ni får många fina dagar med sol, bad och god mat. Vattentemperaturen har legat stadigt på 26 grader.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2021-10-18, 18:55
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg

Masse! Tänk så trevligt det var när ni överraskande oss på Leros. Har inget emot fler överraskningar…
Ha ha!

Det var exakt vad jag tänkte på när jag läste Maji´s story här.

Det var så rackarns kul! Maria som hälsade er välkomna till vårt boende pekade med hela armen och ropade gång på gång ...."Platanos!!! Platanos!!! Platanos!!!" och pekade förvisso på Platanos där i bakgrunden, men också på oss som satt 20 meter längre bort och väntade på er. Och till sist sänkte ni blicken från Platanos och fick syn på oss. Och äntligen kunde vi ses och skåla med ett glas bubbel och få trevliga dagar tillsammans.

Kul med överraskningar i Grekland!!!!

Masse
Svara med citat
  #7  
Gammal 2021-10-18, 23:22
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 849
Standard Sv: Rhodos

Ja det är jätteroligt med överraskningar 😂
Vi har haft härliga dagar här på Rhodos men nu ser vi fram emot Tilos i 9 dagar
26 gr i vattnet är perfekt Här mätte vi det till 24 och det var skönt det också
//maji
Svara med citat
  #8  
Gammal 2021-10-19, 09:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Rhodos

Så underbart att överraska folk så där. Det har vi också gjort några gånger, bland annat på Samos ett år när en vän fyllde 50 år och inte visste att vi var på ön.

Er resa är något som jag skulle kunna kopiera. Naxos och Pension Sofi, Rhodos och Kristinas Rum, och snart Tilos, som jag inte vet var ni ska bo.

Nio dagar på Tilos: kan inte bli bättre!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2021-10-19, 22:02
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 849
Standard Sv: Rhodos

Ja det är inte svårt att tycka om dessa platser och goa människor 🥰
Vi bor på Apollo studios hos Andreas och Irini Nära torget och bageriet
//maji
Svara med citat
  #10  
Gammal 2021-10-19, 22:07
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 849
Standard Sv: Rhodos

Varför visar tiden 21:02? När tiden här är 23:02🤨
Borde väl åtminstone varit 22:02😅
//maji
Svara med citat
  #11  
Gammal 2021-10-20, 14:17
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Varför visar tiden 21:02? När tiden här är 23:02🤨
Borde väl åtminstone varit 22:02😅
Det är av livets mysterier.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2021-10-21, 18:41
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 849
Standard Sv: Rhodos


//maji
Svara med citat
  #13  
Gammal 2021-10-30, 23:47
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 849
Standard Sv: Rhodos

I torsdags på όχι-dagen lämnade vi Tilos efter nio dagar där Härliga o trevliga på många sätt Det är bara det att den där riktigt goa känslan hade svårt att infinna sig…..
Nåväl tillbaka på Rhodos och Kristinas Rooms i gamla stan Här finns den där känslan faktiskt Även efter 43 år😅 ja Kristinas fanns inte då förstås Mycket har förändrats och mycket saknar man men det känns lite som att komma hem varje gång man kommer hit Rhodos är absolut inte vår favoritö det är den för stor och stökig för men den har något som gör att man mår bra här
Nåväl vi hyrde bil på fredagen och åkte till Kopria Beach på västkusten o solade några timmar Åt gott på Jonny’s taverna och åkte sedan vidare till Profitias Ilias Så vackert att åka där i bergen och de små byarna
På kvällarna har vi varit på några av våra favorittavernor Kardasia, To Megiston och At Thomas samtliga i gamla stan Undantaget är lunchen idag som vi åt på fina Meltemi nere vid Elli Beach
Imorgon flyger vi hem efter 29 härliga dagar med början i Artemida en natt sedan Naxos Kofounissia Naxos igen En natt på Santorini sedan Rhodos Tilos och nu Rhodos 3dygn innan vi landar på Landvetter imorgon
Nu får vi leva på dessa veckor ett tag innan vi förhoppningsvis kan åka till Grekland i april igen
Jag skall lägga in lite bilder i mitt album
Tack alla ni som visat ert intresse för vår resa!

//maji
Svara med citat
  #14  
Gammal 2021-10-31, 01:15
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Rhodos

Det gläder ett Rhodos-hjärta, att du känner dig hemma där!
Svara med citat
  #15  
Gammal 2021-10-31, 05:32
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 885
Standard Sv: Rhodos

Tack så väldigt mycket för dina rapporter och bilder! Så fin Rodos ser ut! Förstår nog att ni känner er hemma där. När man känner till de rätta platserna gör det ju ingenting om ön annars t.ex. har mycket turister och så. I år säger de ju att turistsäsongen har varit bra nu på hösten och varat längre än tidigare.

Ha en bra resa hem!

/ Anne
Svara med citat
  #16  
Gammal 2021-10-31, 10:09
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Rhodos

Kul att få återse Tilos genom dina bilder. Det verkar dock mera ödsligt jämfört med när vi var där. Skulle nog vara lite för sent på säsongen för att jag skulle undvika lappsjuka.

Masse
Svara med citat
  #17  
Gammal 2021-10-31, 11:28
Sol och havs avatar
Sol och hav Sol och hav är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Ort: Örby
Inlägg: 510
Standard Sv: Rhodos

Åh vilken underbar resa ni har gjort!
Det är så kul att få se era bilder!

Maria
Svara med citat
  #18  
Gammal 2021-10-31, 14:06
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Nu får vi leva på dessa veckor ett tag innan vi förhoppningsvis kan åka till Grekland i april igen
Tack snälla för alla rapporter och alla fina bilder.

Välkomna hem.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2021-11-01, 12:50
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 255
Standard Sv: Rhodos

Välkomna hem! Ja, i vinter får vi sitta framför kakelugnen i sällskap med en ouzo, titta på bilder och minnas. (Har tyvärr glömt hur man lägger in bilder på forumet).

Nu har även min andra iPhone gått till sista vila och ligger i vår mobila kyrkogård, i en av chiffonjéns många små lådor som snart är fullbelagda. Det är nog så att jag inte ska ha vare sig: iPhone, iPad, lap top, dator och allt vad det heter. Och Ingenting med lösenord och användarnamn. Huset kryllar av sladdar, laddare, kontroller och dosor. Varför heter det trådlöst? Sen en Appel-tv …

Från det ena till det andra, så bestämde jag mig för några veckor sedan att använda Instagram igen efter varit borta därifrån en tid. Var mina bilder tagit vägen vet jag inte men borta är dom. Frågade dottern om råd och fick till svar - dom kan inte försvinna. Du har ett lösenord …
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT