Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-04-08, 16:01
ah ah är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 3
Standard prisjämförelse

Hej! undrar om det verkligen är så dyrt att handla mat och äta på restaurang så det står i katalogerna!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-04-10, 16:34
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: prisjämförelse

Citat:
Ursprungligen postat av ah
Hej! undrar om det verkligen är så dyrt att handla mat och äta på restaurang så det står i katalogerna!

Där vi ätit under alla våra resor har det alltid varit mycket billigare än det skulle ha varit att äta på restaurang här i Sverige.
Förra gången vi var på Kreta åt vi för 4-5€ varje kväll när vi var där 2003 och då varierade vi mellan 6st olika ställen om jag inte minns fel och det var minsann inga dåliga restauranger vi var på heller.
I apollos katalog står det i år att en öl kostar 35kr så jag frågade min pappa vad han betalat för ölen under våran senaste resa , han kom dock inte ihåg exakt men inte den kan ju inte ha kostat 35kr , vilket motsvarar 4€ ungefär och det skulle isf varit samma pris som maten så det stämmer absolut inte.
Att handla mat är oftast billigare men vissa varor som juice och yoghurt
som Elisabet säger kan vara något dyrare , men om man letar lite finner man nog dessa varor till snarlika priser i jämfört med Sverige också.

Dessa erfarenheter hoppas jag inte ha ändrats så dramatiskt på 2,5-3 år nu bara.......men det tror jag inte heller......vi får väl se i juli när det bär av till Kreta.......


Martinifk
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-04-11, 08:16
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 370
Standard Sv: prisjämförelse

Håller med föregående "talare"!

I somras åkte bara jag och "gubben" men året innan när vi åkte med våra två barn så gick middagsnotan på ca 30-40 EUR. Då åt vi jättebra med några förrätter, huvudrätter, öl och vin till de vuxna och barnen drack oftast 2 läsk eller juice till maten. Det kommer man inte undan med i Sverige precis...

Stinab
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-22, 18:06
Katharinas avatar
Katharina Katharina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 122
Standard Sv: prisjämförelse

Verkligen inte skulle jag säga. Vet inte var de hittar de där priserna. Har de senaste åren varit på Kos och man äter en middag för runt 6-8 €, vilket jag tycker är helt okej. Det är ju lunchpris i Sverige. Ett glas vin kan man få för 15 - 20 kronor och här hemma får man betala runt 50 - 70 kronor för ett glas och det på helt vanliga restauranger.

Läsk är på många håll dyrare där nere, men vi brukar alltid ta någon tur till en stormarknad och då kan man handla till bra priser. Har också märkt att ost och skinka od håller samma priser som här.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT