Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2014-07-06, 19:17
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Reser ensam denna gången...

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Det var jo ikke snakk om hver kveld.... jeg sa noen kvelder...


Men det er som du sier, vi er alle forskjellige... Enkelte kvelder synes jeg det er deilig å ikke gå ut om kvelden, bare sitte å slappe av på balkongen, men dette er jo noen kvelder i løpet av en treukers-periode... da spiser jeg sen lunsj... og har aldri følt meg ensom eller alene verken til lunsj eller middag... det er heller det at jeg lett føler meg ukomfertabel om jeg føler at folk iakttar meg...
Jeg er normalt ganske sjenert av meg, så ting som er "bare-bare" for noen trenger ikke å være "bare-bare" for andre ... men det hindrer meg heldigvis ikke i å reise alene


Å skrive kort er også en fin syssel når man sitter og venter på maten
Sorry, jag läste lite slarvigt ..jag kan också sitta på balkongen enstaka kvällar under mina semesterveckor, särskilt då jag varit ut på någon lång vandring..då orkar jag inte gå ut sent på kvällen..då blir det en sen lunch och lite gott vin på balkongen...det är njutning det också!!

Men försöker vara så social som möjligt när jag känner för det...det är ju också en alldeles speciell stämning när man går ut lite senare om kvällarna!

Sunny
Svara med citat
  #42  
Gammal 2014-07-08, 14:43
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Reser ensam denna gången...

Jag var på en "ensamresa" till Karpathos för några veckor sedan Brukar göra det då och då
Den här gången gick jag till kyrkogården den första morgonen och nä jag skulle därifrån så mötte jag en ung tjej vid grinden. Hon hade sett bilder från kyrkogården och ville se den med egna ögon. Detta var hennes första tur till både Grekland och Karpathos förstås Jag frågade ifall hon visste något om Grekiska begravningar osv. och hon visste inget, så jag berättade det lilla jag vet Sedan följdes vi till stan och fikade och det blev lite så att jag blev hennes "personliga guide" på ön Hon följde med mig till "mina" ställen och fick nya vänner Testade massa Grekisk mat som hon gillade Ouzo tyckte hon inte om, men Retsina gick bra Musik och dans gillades också, så nu har Karpathos fått en återvändare tillLite tack av mig
Jag talade om för henne att on inte behöver hänga med en pensionär, men det ville hon och vi hade hur kul som helst


Så summan av detta: Våga ta kontakt med folk om du vill ha sällskap, det kan bli riktigt bra


Riitta
Svara med citat
  #43  
Gammal 2014-07-08, 19:06
Mooncandle Mooncandle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Inlägg: 32
Standard Sv: Reser ensam denna gången...

Tack för din berättelse Riitta!
Svara med citat
  #44  
Gammal 2014-07-10, 18:06
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Reser ensam denna gången...

Rätt så, Ambassadör Samuelsson !!!
Fint å bussigt att du tog hand om tjejen och visade runt...
Tar för givet att du också berättade om den trevliga,svenska hemsidan K*****A oxo
Mikke
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT