Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-08-06, 14:25
an5 an5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 61
Standard Rethymnon Daisy.

Hej !!

Är det någon som har erfarenhet av detta hotellet?
Hur är de små enrumslägenheterna?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-08-06, 20:48
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Hotellet ligger en bit utanför Reth...men på behagligt promenadavstånd..underbart hotell,,vi bodde där förra hösten ,hade en 2 rummare så kan dessvärre ej uttala mig om 1rummare,men verkar va fräscht överlag..Tveka inte!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-08-06, 22:07
an5 an5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 61
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Låter kanon Vi är två vuxna som åker så det är inga problem att ta sig en promenad in till själva Rethymnon.
Måste passa på att få fråga lite mer om hotellet. När det står att utsikten är mot innergård/trapphus för de små enrumslägenhetrna som vi tänkte boka hur är den utsikten? Sedan står det att det är störande trafik. Kände du att det var ett problem? Hur är miljön runt hotellet ? Står att det ligger i ett bostadsområde. Finns det nån supermarket i närheten? Kollade med apollo och de små lägenheterna de hade kvar var med terass eller balkong. Hur stora är balkongerna och hur är terassen. Oj det blev många frågor Hoppas du kan ge mig svar på någon. Tack!!!
Förresten hur är stranden nedanför? Finns det några resuranger i närheten? Nä nu får det räcka med frågor för ett tag iallafall...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-08-07, 06:19
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Stranden är fin..balkongerna mot trapphuset har kanske inte roligaste utsikten..vår 2 rummare hade terass(lite nedsänkt),skulle nog välja terass istället för balkong mot trapphuset.Trafiken hörde vi inget av,restauranger och supermarkets i närheten.Terasserna har eftermiddagssol men vi flyttade helt sonika upp till hotellets stolar utanför receptionen med medhavd dricka,skuggigt och skönt under parasoll.Kan ju vara en nackdel att ha terass,man kan ju inte ha öppet på nätterna,och gissar på att A/c kostar nu,när vi bodde där så hade vi bokat privat,det var inget Apollohotell då och A/C kostade inget extra.

Senast redigerad av Athanasia den 2009-08-07 klockan 06:36. Anledning: tillägg
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-08-07, 11:32
an5 an5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 61
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Tack för dina svar. Ja AC kostar extra men det räknade jag med. Sedan måste man bara ha AC annars blir det svettigt..PUST!!.
Det var synd att utsikten inte var den bästa.Förstod det men tyvärr verkar alla små enrumslägenheter ha den utsikten. Det var bästa rabatten på priset på just de lägenheterna. Nåja man får det man betalar för .
Hela resan för två skulle gå på ca 7800 för en vecka från Luleå.
Finns det nått annat hotell som nån kan rekomendera i Rethymnon. Det är Apollo som ska ha dem i sitt utbud. Kan ju vara värt att lägga till en slant om man får ett bättre hotell. Men annars tror jag att Daisy är helt ok.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-08-07, 16:15
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Hej! Här kommer en n orrlänning till. Vi har åkt med apollo och bott på Bio och Pegasus båda mycket bra och bra lägen. Men det blir ju säkert dyrare vet inte när du skulle åka. Vi åker 3 sept med Fritidsresor och bor på hotell Ilios mittemot Bio.

Lycka till
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-08-07, 18:35
an5 an5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 61
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Ja vi norrlänningar behöver verkligen få komma bort till sol och värme. Fast idag ska jag inte klaga solen skiner från en klarblå himmel.

Vi har varit på Kreta tidigare. Två gånger i Platanias Ideal Beach och Indigo Mare två kanon hotell. Sedan har vi också varit i Aggi Apos. och bodde på Apollo Club Stellinga Village. Det var också ett fint hotell.

Nu kände vi lite för att prova Rethymnon. Men jag tycker det är svårt att hitta nått prisvärt hotell. Många ligger utanför själva stan och vi skulle helst vilja ha att man kan gå in till "city" på kvällarna.Bio verkar vara ett kanon hotell men som sagt där rusar priset iväg. Tror det är ett populärt hotell för det är rabbat på alla hotellen utom just Bio. Vi har funderingar på att åka den 27/8 från Kallax.

Men nu måste jag säga att jag har tur. Har även kikat på just Pegasus. Tycker det ser jätte fint ut. Så jag har några frågor angående det. Katos Stalos hur stort är det? Finns det ett utbud av resturanger affärer eller måsta man åka till Chania för att få lite liv och rörelse?
Hotellet ser som sagt fint ut har du nått du kan berätta om det?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-08-07, 19:09
an5 an5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 61
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Hej...igen

Hittar inte hotell Ilios i Rethymnon.Är det apollo som har det via kallax??
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-08-07, 19:10
an5 an5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 61
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Om man skulle läsa ordentligt . Det står ju klart och tydligt fritidsresor..FÖRLÅT.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-08-07, 21:35
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Kan ju inte utbudet från Norrland..men säger igen Daisy´s är bra!!..Melmar..Marilyn...

Senast redigerad av Athanasia den 2009-08-07 klockan 21:36. Anledning: kom på ensak
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-08-07, 21:39
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Vi åker ner 27 aug ..till Reth stannar 2 veckor ..kanske en spontanträff då...om Ni är där..
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-08-08, 22:24
an5 an5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 61
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Vore trevligt.Ni kanske har lite tips man kan ha nytta av vad gäller Rethymnon. Vi har aldrig varit där tidigare. Men än är inget bokat. Vi funderar och funderar Svårt att vet vilket hotell och var på Kreta man ska åka. Fast Rethymnon står högt på listan
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-08-11, 14:13
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Hej igen1
Ja hotell Pegasus var jättebra med toppenläge vid standen dock mycket trafik men det är det ju just efter standpromenaden. Killen som har hotellet sköter även om stranden framför dock måste man betala för stolarna fastän man bor på hotellet!! Vi jade en tvårumslägenhet och hade ett rum mot havet med balkong. Tror att det fanns enrumslägenheter också. Kato Stalos känner jag inte till det ligger väl utanför Chania? Vi har varit i Rethymnon varje år sedan 2004. Tycker att det finns allt på nära håll. Bra strand, gamla stan och den moderna stan med hotellen. Samt en härlig strandpromenad man kan även gå runt borgen .
Vet inte vad du ville veta mer, men vi åker den 3 sept i 2 veckor. Jag kan verkligen rekommendera Rethymnon.
Vi kanske ses. Lycka till med hotell valet.
Citat:
Ursprungligen postat av an5 Visa inlägg
Ja vi norrlänningar behöver verkligen få komma bort till sol och värme. Fast idag ska jag inte klaga solen skiner från en klarblå himmel.

Vi har varit på Kreta tidigare. Två gånger i Platanias Ideal Beach och Indigo Mare två kanon hotell. Sedan har vi också varit i Aggi Apos. och bodde på Apollo Club Stellinga Village. Det var också ett fint hotell.

Nu kände vi lite för att prova Rethymnon. Men jag tycker det är svårt att hitta nått prisvärt hotell. Många ligger utanför själva stan och vi skulle helst vilja ha att man kan gå in till "city" på kvällarna.Bio verkar vara ett kanon hotell men som sagt där rusar priset iväg. Tror det är ett populärt hotell för det är rabbat på alla hotellen utom just Bio. Vi har funderingar på att åka den 27/8 från Kallax.

Men nu måste jag säga att jag har tur. Har även kikat på just Pegasus. Tycker det ser jätte fint ut. Så jag har några frågor angående det. Katos Stalos hur stort är det? Finns det ett utbud av resturanger affärer eller måsta man åka till Chania för att få lite liv och rörelse?
Hotellet ser som sagt fint ut har du nått du kan berätta om det?
Svara med citat
  #14  
Gammal 2009-08-11, 18:46
an5 an5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 61
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Hej!!
Det blev lite missuppfattning från min sida. Jag trodde du menade Pegasus som är i apollos utbud ock ligger i Kato Stalos. Jag är så inkörd på apollosutbud eftersom det är dom som kör via Kallax. Vi har tidigare varit utefter Chania kusten och det skulle vara trevligt att pröva Rethymnon.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2009-08-12, 15:30
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Hej Hej!
Nej jag menade hotell Pegasus i Rethymnon. Har du bestämt dej ännu? Det är ju inte så långt kvar till den 27:e!!!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2009-08-12, 16:00
an5 an5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 61
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Nja.. inget bokat än. Sedan väntar jag på klara besked om ledighet.Får veta på lördag.Får se vad sonm finns kvar då?? Tyvärr har det billiga alternativet på Daisy bokats .Så nu får det bli att man tittar på lite andra alternativ. Synd att Bio är så dyrt. Platane hur är det att bo därute. Verkar "finare" hotell där. Sedan är det väl inte allt för dyrt att ta sig in till själva Rethymnon på kvällen. Finns det ett sådant utbud i Platane så man inte behöver in varje kväll??
Svara med citat
  #17  
Gammal 2009-08-12, 17:19
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Citat:
Ursprungligen postat av an5 Visa inlägg
Nja.. inget bokat än. Sedan väntar jag på klara besked om ledighet.Får veta på lördag.Får se vad sonm finns kvar då?? Tyvärr har det billiga alternativet på Daisy bokats .Så nu får det bli att man tittar på lite andra alternativ. Synd att Bio är så dyrt. Platane hur är det att bo därute. Verkar "finare" hotell där. Sedan är det väl inte allt för dyrt att ta sig in till själva Rethymnon på kvällen. Finns det ett sådant utbud i Platane så man inte behöver in varje kväll??
I platanes är det numera ganska så utbyggt vad det gäller turism, massor av hotell, tavernor och barer och även nattklubben room69 (som av ngn anledning heter heter Baja dagtid och då man kan betala inträde för att få tillgång till ett mycket fint poolområde) finns i närheten. I förorten efter Platanes (numera nästan ihopbyggt), Adele, finns också nattklubbar och barer. Enligt många grekiska vänner är det på nattklubbarna i förorterna som "det händer" men så klart finns det bra nattliv inne Rethymno också.
Att ta en taxi från Platanes in till centrala Rethymno kostar ca 5€.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2009-08-12, 20:43
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

förorten Misiria..Dimitrios Village...närmare än Platanes

Senast redigerad av Athanasia den 2009-08-12 klockan 20:44. Anledning: stava fel..:-)
Svara med citat
  #19  
Gammal 2009-08-14, 03:09
an5 an5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 61
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Okey,det låter som om det finns ett hyfsat utbud av "nöjen" i platanes. Tror säkert det räcker för oss.Sedan kan man varva med att åka in till rethymnon nån kväll.
Ska titta lite på hotellen som finns där.
Kollar även in på utbudet efter Chania kusten. Svårt att bestämma sig
Nåja Kreta blir det iallafall om nu allt klaffar med ledigheten förstås.
Kommer säkert nån fråga angående nått hotell som kan verka intressant. Så vi hörs på en stund.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2009-08-21, 01:37
an5 an5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 61
Standard Sv: Rethymnon Daisy.

Hej. Vet inte om man vågar skriva att det inte blev nån Kreta resa. Vi hitta en riktigt billig resa till Fig Tree bay i Cypern. Har aldrig varit till cypern så det ska bli kul att se nått annat. Men Kreta finns kvar så jag lär säkert besöka denna underbara ö igen. Tack iallafall för all information jag fått.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT