Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-07-19, 11:06
ÅsaE ÅsaE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 11
Standard Vilket hotell ska vi välja??

Planerar att åka till Karpathos för första gången nu i augusti. Vi tänkte bo i Pigadia och boka via apollo, men kan inte riktigt bestämma oss för vilket hotell vi vill bo på. Är det någon som har något tips? Vi väljer mellan Atlantis, Romantica och Zephyros.

// Åsa
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-07-19, 11:52
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Vilket hotell ska vi välja??

Har inte bott på något men OM jag skulle välja skulle det bli Atlantis eller Zephyros.

Atlantis ligger närmast stan av de tre, precis i utkanten där stranden börjar. Fint läge, fin utsikt. (vet dock ej om alla balkonger vetter åt framsidan men jag TROR det).

Zephyros och Romantica ligger längre bort, lite utanför centrum. Zephyros ser fräschast ut av de två och ligger inte precis vid vägen vilket Romantica gör.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-07-19, 12:11
Jonas E Jonas E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 96
Standard Sv: Vilket hotell ska vi välja??

Åker till Karpathos den 27/7 och kommer att bo på Atlantis, det vi fastnade för var läget.
Nära både centrum och strand, det är inte helt fel med två småbarn!

/Jonas
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-07-19, 21:20
Mia-Maja Mia-Maja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 1
Standard Sv: Vilket hotell ska vi välja??

Hej Åsa!

Jag var med min familj på Karpathos i juni och vi bodde på Zephyros. Det är ett lugnt och trevligt hotell. Ägarna är välvilliga och hjälpsamma. Det blir en familjär stämning eftersom hotellet är så litet. Poolområdet är fräscht och den lilla baren (ett bord, en drinkkyl och en frysdisk) säljer öl eller glass eller vad man vill ha vid poolen. Under de två veckor vi var där blåste det mycket just vid poolen, förmodligen på grund av det något oskyddade läget. Det var skönt med fläkt, men också lite jobbigt. Hotellet är inget för partysugna, för det var tyst och lugnt på kvällarna, vilket jag tyckte var jätteskönt Hotellrummen är fräscha, men ganska spartanskt utrustade.
Om (eller snarare när) jag åker tillbaka till Karpathos väljer jag gärna Zephyros igen, både för att det är mysigt och för läget (i princip vid stranden och gångavstång till stan. De andra hotellen du frågade efter vet jag inget om. Jag är övertygad om att det blir bra hur du än gör, med tanke på det charmiga resmål du har valt.

Lycka till!
Mia
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-07-20, 19:01
ÅsaE ÅsaE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 11
Standard Sv: Vilket hotell ska vi välja??

Tack för era svar!!

Det blir nog hotell Atlantis, jag tror att vi kommer trivas bäst lite närmare stan!

// Åsa
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-07-20, 22:40
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Vilket hotell ska vi välja??

Det ville jeg ha valgt også..., selv om jeg ennå ikke har vært der, men har lest meg til mye...

Ia , som lander på Karp. den 2/8
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-07-22, 16:24
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Vilket hotell ska vi välja??

Av de hotell du har nämnt skulle jag också välja Atlantis; de andra två ligger alldeles för långt bort från staden för min smak. Från Atlantis har du bara ett stenkast ner till början av stadsstranden, och ett lika långt (kort) stenkast in till centrum av Pigadia. Perfekt läge mittemellan.

Karin
nyss hemkommen...
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-07-23, 13:15
ÅsaE ÅsaE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 11
Standard Sv: Vilket hotell ska vi välja??

Det låter som Atlantis har perfekt läge! Nu är det iallafall bokat och klart
Den 10 augusti bär det av!!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-07-23, 16:54
mytsberg mytsberg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 12
Standard Sv: Vilket hotell ska vi välja??

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Atlantis ligger närmast stan av de tre, precis i utkanten där stranden börjar. Fint läge, fin utsikt. (vet dock ej om alla balkonger vetter åt framsidan men jag TROR det).
Atlantis er et bra hotell, men ikke alle balkonger er vendt mot framsiden med havutsikt. Noen er også vendt mot baksiden og poolen.
Jeg har ikke bodd der selv, men noen venner av meg bodde der i 2005 og var fornøyd. Enkel men ok frokost og pool hvis man ønsker det......men sjøen er jo best da
Atlantis ligger veldig fint til. Kort avstand til strand, buss og sentrum.
Ønsker dere en fin ferie på Karpathos og er sikker på at dere vil bli fornøyd
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT