Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-01-29, 17:38
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Om Kreta

När det gäller Kreta så är alla välkomna att ta hem filmen om Kreta med min vän Cliff i huvudrollen som speaker och aktör. Avsnittet "The Journey" är det bästa och visar Kreta från dess bästa sida.
Filmen finns på min egen sida under "Links" och heter "Xania a crossroad to civilizations".
Du måste ha ett torrent-program för att kunna ta hem den. Om du inte fixar detta så skicka ett PM så kan jag posta filmen åt dig i stället.
Detta är gjort i samråd med Kretas och Xanias turistråd.

//Ulf
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-01-29, 19:07
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 602
Standard Sv: Om Kreta

Ulf,
då gör jag det direkt.
Din hemsida var grym och det känns svårt att bärga sig med filmen.
Dessutom är jag en ovan tekniker och ser ditt erbjudande som suveränt!

Sköt om dig!

Paul
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-01-29, 19:13
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 602
Standard Sv: Om Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av pollebosse Visa inlägg
Ulf,
då gör jag det direkt.
Din hemsida var grym och det känns svårt att bärga sig med filmen.
Dessutom är jag en ovan tekniker och ser ditt erbjudande som suveränt!

Sköt om dig!

Paul
Jag fortsatte och försökte direkt, det fungerade.
Så nu blir det en högtidsstund för oss!

Paul
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-02-04, 17:13
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 881
Standard Sv: Om Kreta

Den finns oxå på YouTube!!
lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-02-07, 11:42
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 739
Standard Sv: Om Kreta

Vi fick denna dvd hem till vår postlåda.
Tack Uffe!!!!
Vi kopplade dvd:n till vår TV. Sen njöt vi till fullo och befann oss i Chania-distriket ett bra tag.
Ni som gillar Kreta uppmanar vi att ta hem filmen!
Birgitta.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-02-07, 13:58
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Om Kreta

Tack Yannis för de orden.

Nu kommer version 2 av filmen och den är numera nyklippt och omgjord. Ligger ute från ca 18:00 idag. Den här gången är det lite om Ekoturism, olivolja och vintillverkning. Lars har helt rätt i att det finns klipp på YouTube, men om ni ser efter så har mina förtexter och sluttexter då de efter mycket krigande är baserade på originalskivorna. Crossroads har även 4 språk, engelska, grekiska, tyska och franska. Det här är något jag håller på att utveckla för att hålla på med i framtiden. Däremot så kommer jag inte att svensktexta något av materialet då det är rena skolengelskan som talas.
Jag har idag ett ideellt samarbete med Indigoview Ltd. som producerar och filmar. Företaget är lokalt baserat och stationerat i Xania. Regissören Theo Papadoulakis är huvudägare tillsammans med Marinella Vlachaki. Han är även mannen bakom To Nisi (The Island) IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1708523/?ref_=tt_trv_cnn Jag diskuterar just nu om att få köpa den första utgåvan på DVD för mitt eget stora nöje. Om jag nu inte kan vara på plats fysiskt så kan jag i alla fall vara på Kreta mentalt. Först var det ett häftigt bråk om rättigheter och avgifter för att distribuera och klippa om film, men när det till slut gick upp för dem att jag arbetar ideellt och gör detta för att försöka få lite nya besökare så gav de med sig. Bråket handlade om att få betalt för ”promotion” (reklam) en gång till. Turistrådet i Xania har redan betalt en massa pengar för detta och det var mitt argument. Jag jämförde det med att dela ut turistbroschyrer och samtidigt kräva betalning för broschyren. För 3 veckor sedan så damp det ner ett stort kuvert med kopior direkt från källan! Trägen vinner!
Mina nya projekt som ligger i klippbordet kommer just nu från MinoaInfo. Ytterligare ett lokalt företag i Xania. Det är roadmovies från Xanias omgivningar. Vägar som många av er säkert redan åkt, men aldrig filmat. Det här blir ett collage med blandat godis! Det finns inga kommentarer till filmerna, men jag har klippt ihop massor med härlig grekisk musik som ackompanjemang till filmerna.
Jag är ingen regissör, men jag är producent! Filmandet får proffsen sköta, och mitt jobb är att sy ihop det och presentera resultatet för en publik! Jag har som ni vet söat in på Kreta, men det har sina orsaker. Om det här slår väl ut så kan jag fundera på andra öar, och då söka producenter lokalt.
//Ulf
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-02-07, 14:40
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 739
Standard Sv: Om Kreta

Bra jobbat Uffe! Vi är glada över det.
Birgitta.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-02-07, 17:26
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Om Kreta

Nu är den nya versionen släppt!
Det är bara att gå in och ladda ner den...
Om du inte vet hur man gör eller misslyckas så skicka ett PM med namn och adress så postar jag en skiva! Om du vill bidra med något så tar jag gärna emot lite frimärken då jag bekostar allt själv...

//Ulf
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-02-07, 19:21
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 602
Standard Sv: Om Kreta

Hej,
fixade inte det hela tidigare utan fick ta det via you-tube.
Kan du posta en skiva till mig?
Skickar också ett privat med...

Paul
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-02-08, 17:15
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Om Kreta

Nu är det flera som har frågat var filmen finns, så här kommer det en direktlänk: http://www.wiman.gr/links/Xania%20a%...20MkII.torrent
Hoppas det blir lättare då. Detta är så kallad laglig fildelning, och filmen ligger på en server i Iráklion hos Papaki.gr vilka har varit min Internetleverantör sedan 2003. Ni som kan fildelning har säkert hört talas om ordet "seeda"! Det behöver ni inte göra här, det är bara att ladda ner och sedan stänga av...

Hmm... bor i Sverige och har sina datorer i Grekland. Prata om att jag inte har lämnat ön!

//Ulf

Senast redigerad av UlfWiman den 2013-02-08 klockan 17:46. Anledning: Lovikkavantar på händerna...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-02-08, 19:24
Berras avatar
Berra Berra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Falun
Inlägg: 360
Standard Sv: Om Kreta

Jag har precis sett filmen, mycket givande framför allt när vi ska vistas på Kreta 3 av våra 4 veckor i september. Tack Uffe

//Berra
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-02-09, 15:16
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Om Kreta

Nu har jag gjort en release på min ”Road Movie of West Crete”.
Den är ett experiment, likt en elektronisk karta med små guldfärgade ringar på.

När du trycker på en ring så får du en åktur i området. Allt till ackompanjemang av härlig grekisk musik. Okända artister och några kända. Skivan innehåller 354 minuter film & musik så jag har fått pressa kvalitén något… men det är ett experiment!

Ta hem den och bedöm själva! Ni som har beställt skivor av mig får den med som en bonus. Recensera den gärna.

Här är i alla fall länken:
http://www.wiman.gr/links/Road%20Movie%20of%20West%20Crete.torrent

Ha det bäst.
//Ulf
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT