Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-04-20, 07:54
ac ac är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 5
Standard Korfu igen.....

Hej!
I september bär det av till korfu igen för 4:e gången. Vi har aldrig hyrt bil där utan förlitat oss på bussarna som är helt ok. Men i år tänkte vi hyra bil en vecka. Utgångspunkt blir Gouvia som ligger bra till för att ta sig till olika platser på ön. Ska vi hyra bil genom fritidsresor eller på plats? Nån som har erfarenheter av dettta?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-04-21, 14:16
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Korfu igen.....

Citat:
Ursprungligen postat av ac Visa inlägg
Hej!
I september bär det av till korfu igen för 4:e gången. Vi har aldrig hyrt bil där utan förlitat oss på bussarna som är helt ok. Men i år tänkte vi hyra bil en vecka. Utgångspunkt blir Gouvia som ligger bra till för att ta sig till olika platser på ön. Ska vi hyra bil genom fritidsresor eller på plats? Nån som har erfarenheter av dettta?
Jag har någon gång hyrt genom resebolaget vilket visade sig betydligt dyrare alternativ en att boka själv. Många år bokade jag på plats och även genom grekiska väner till rätt bra priser. De sista 10 åren så bokar jag på nätet hemifrån och provar olika uthyrare och bolag. Priset per dag har varierat mellan 19 till 24 euro för en storlek Hyundai Accent. Så vet du dagar när du ska hyra bil så hyr från Sverige på nätet.

PANAKAKIS
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-04-26, 19:52
ac ac är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 5
Standard Sv: Korfu igen.....

Tack för svaret. Har kollat runt lite på nätet och detta med försäkringar är lite luddigt. Kollade hollidaycars.com och hittade National car rental. Men känns lite olustigt att lämna kreditkort som deposition. Då kan det ju dras avgifter efteråt..... har du några erfarenheter av detta? Känns ändå tryggare att välja ett "känt" uthyrningsföretag.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-04-26, 20:06
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Korfu igen.....

Citat:
Ursprungligen postat av ac Visa inlägg
Tack för svaret. Har kollat runt lite på nätet och detta med försäkringar är lite luddigt. Kollade hollidaycars.com och hittade National car rental. Men känns lite olustigt att lämna kreditkort som deposition. Då kan det ju dras avgifter efteråt..... har du några erfarenheter av detta? Känns ändå tryggare att välja ett "känt" uthyrningsföretag.
Jodå det kan vara lite knepigt att de drar en deposition på kortet men jag har inte någon som försökt att utnytjat detta. Det sprider sig snabbt om det är ogentligheter med uthyraren.

PANAKAKIS
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-05-01, 15:43
Jamdidam Jamdidam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 0
Standard Sv: Korfu igen.....

Jag tycker det är skönt att boka hyrbil via charterbolaget istället för av någon mer okänd biluthyrare på plats. Då har man liksom en svensk part att prata med om något uppstår.

Hyr man bil en hel vecka och bokar bilen i samband med att man köper resan tycker jag man brukar få riktigt bra priser av charterbolagen.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-05-02, 13:56
Ma-Pia Ma-Pia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 64
Standard Sv: Korfu igen.....

Vi har hyrt hos lokala uthyrare varje gång vi varit iväg ca 10 år. Har fungerat jättebra har aldrig blivit lurad på varken pengar eller nåt annat. Tycker att greker är väldigt ärliga. Försäkringarna brukar inte var så krångliga som det låter, inte köra offroad och anpassa sej till trafiken.
Jag för min del tycker det känns bra att gynna de lokala.
Blir säkert bra hur ni än bestämmer att göra.
Lycka till.
Korfu om 106 dagar o då ska vi hyra bil.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-05-11, 07:41
ac ac är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 5
Standard Sv: Korfu igen.....

Tack för alla svar. Håller med om att man ska försöka stödja dom lokala uthyrarna och det kommer vi oxå att göra. Tänkte boka bilen via nätet så jag letar fortfarande efter uthyrningsfirmor. Men det är nog som du säger....vi blir nöjda hur vi än gör. Längtar så att få åka ner igen. Men det är några månader kvar då vi åker i september. Har besökt ett tiotal öar men kommer tydligen alltid tillbaka till korfu.......
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-05-11, 08:48
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Korfu igen.....

Citat:
Ursprungligen postat av ac Visa inlägg
Tack för alla svar. Håller med om att man ska försöka stödja dom lokala uthyrarna och det kommer vi oxå att göra. Tänkte boka bilen via nätet så jag letar fortfarande efter uthyrningsfirmor. Men det är nog som du säger....vi blir nöjda hur vi än gör. Längtar så att få åka ner igen. Men det är några månader kvar då vi åker i september. Har besökt ett tiotal öar men kommer tydligen alltid tillbaka till korfu.......
Även om du hyr på nätet hemma så blir det en lokal uthyrare som får beställningen men för dig ett bättre pris. Att hyra direkt av resebolagen får du räkna med att flera ska käna på affären och därför högre pris.

PANAKAKIS
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT