Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-27, 22:30
Despina 08 Despina 08 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 50
Standard Det börjar närma sig...

Hej alla glada. Nu har vi kommit en bit på vägen med våran reseplanering. Vi har bokat resan till Aten den 25 juli och flyget till Milos den 26 juli. Nu är det boendet i Milos och en tusen massa andra saker att boka känns det som...

Angående boende i Milos så har vi funderat på hotel Delfini? Vi hittade även något som hette "katerina rooms", som var ett budgetalternativ. 55 Euro per natt enligt ägaren. Rummen låg i Adamas, helt ok på bilderna men direkt inget att hurra över. Någon som bott där och kan ge en åsikt??

Sedan funderar jag på om man ska boka båtbiljett från Milos till Santorini härifrån Sverige för att vara på den säkra sidan att man kommer med på båten? Vart kan jag göra det i sådana fall?

En annan fundering gäller om vi ska hyra bil eller moped? Vi har båda körkort sedan 5 år tillbaka, men vi är ganska "unga", tror ni att de kan neka oss att hyra moped?

Sist men inte minst.. självklart ska vi ta denna omtalade båttur runt ön, men hur mycket kostar det på ett ungefär?

Hoppas någon har tid att besvara dessa funderingar.
Sedan vill jag också önska er alla Grekland älskare en glad påsk och Xristos Anesti! Eftersom det är den grekiska påsken idag
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-27, 22:53
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Det börjar närma sig...

Citat:
Ursprungligen postat av Despina 08 Visa inlägg
Sedan funderar jag på om man ska boka båtbiljett från Milos till Santorini härifrån Sverige för att vara på den säkra sidan att man kommer med på båten? Vart kan jag göra det i sådana fall?
Jag kan inte tro att det skulle vara fullt på den sträckan, många som kommer från Pireus kliver ju av båten på Milos och då blir det väl platser lediga.
Citat:
Ursprungligen postat av Despina 08 Visa inlägg

En annan fundering gäller om vi ska hyra bil eller moped? Vi har båda körkort sedan 5 år tillbaka, men vi är ganska "unga", tror ni att de kan neka oss att hyra moped?
Om det är 5 år sedan ni fick körkort så kan ni knappast vara för unga för att få hyra bil, däremot måste ni ha A-behörighet i körkortet om ni ska hyra moped.


Mvh Janérik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-28, 21:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Det börjar närma sig...

Citat:
Ursprungligen postat av Despina 08 Visa inlägg
Sist men inte minst.. självklart ska vi ta denna omtalade båttur runt ön, men hur mycket kostar det på ett ungefär?
Här är en tråd från 2006 där det står lite om priserna, då kostade rundturen 20 €, är antagligen några euro dyrare i år.

Moped blir nog svårt att hyra om ni bara har bilkörkort, Milos är känt för att följa de "nya" uthyrningsreglerna, man måste ha körkort för motorcykel. Men ni kan hyra både bil och fyrhjuling.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT