Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-19, 11:08
Despina 08 Despina 08 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 50
Standard Min första båtluff! hjälp...

Hej alla glada!
Planerar min första båtluff med min sambo och söker nu lite tips från er proffs på detta forum! Vi åker till Aten den 27 juli och vill sedan vidare till Milos. Därefter skulle vi vilja åka till Santorini och sedan till Amorgos. Efter Amorgos åker vi tillbaka till Aten och därefter buss till fastlandet där släkten bor.

Har kollat på inrikesflyget från Aten till Milos och det verkar vara ett bra alternativ trots att jag är lite flygrädd! men men... man måste ju våga här i livet. Frågan är; hur är båtförbindelserna mellan Milos och Santorini?? och från santorini till Amorgos?? Hur lång tid tar det mellan dessa?? Vilka hemsidor finns för att se dessa båttider??

Ja ni ser, jag är en nybörjare när det gäller denna typ av resor och känner mig lite smått nervös redan nu!

Med vänliga hälsningar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-19, 11:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Min första båtluff! hjälp...

Citat:
Frågan är; hur är båtförbindelserna mellan Milos och Santorini??
De är ganska bra under högäsong, nästan varje dag, resan tar i regel mellan tre och fyra timmar, kan också ta längre tid, och kortare om det sätts in snabbåtar.

Citat:
och från santorini till Amorgos??
Daglig förbindelse under högsäsong. Resan tar drygt två timmar.

Citat:
Vilka hemsidor finns för att se dessa båttider??
Här kan du kolla båttiderna...

Observera att tidtabellerna inte är up to date ännu, det dröjer ända till maj innan det är det.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-19, 19:36
Despina 08 Despina 08 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 50
Standard Sv: Min första båtluff! hjälp...