Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna > Egina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-03-15, 14:25
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Lite av varje

Hej igen.

Nu är jag igång igen. Jag har lite olika frågor. Vi är ett större sällskap på 15 st inkl barn. Vi kommer att bo i Vrohia under 1 v i mitten av sept. Jag undrar lite hur långt det är till Egina stad? kan man promenera dit? Vet ni om det finns några bra och prisvärda Tavernor ( Föredrar tavernor) ? Vi tänkte fixa en lite fest då många av oss i sällskapet fira 170 år i jämna år. Jag tänkte överraska dom en en rolig fest ute (det är min familj).
Sen undrar vi om det finns någon större livsmedelsbutik i närheten?
Mitt mellersta barnbarn vill besöka Templet. Går det någon bra buss dit?
Sen tänkte jag på de större Ungdomarna i sällskapet. Hur är nattlivet i Egina stad? Finns det något diskotek eller någon speciellt rolig bar med musik?
Nu blev det många frågor. Men jag tänkte att jag frågor alla som jag kommer på just nu. Ha det gott // Helen
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-07-15, 14:46
Flisan74 Flisan74 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 3
Standard Sv: Lite av varje

Hej!
Vet inte om du redan har fått svar på dom här frågorna...men jag skriver ändå. Nu var det ett par år sedan vi hyrde hus i Vrohia men då fanns det en taverna där har för mig att den hette Kristinas taverna. Mysig familjeägd och dom fixade det mesta som man önskade. Vet inte var i vrohia ni har hyrt hus, vi hyrde villa kolona där ifrån var det inte så långt ca 700m ner till Marathonas och ett jättefint supermarket. Det fanns även ett bageri lite längre bort från supermarket. Till templet går det buss inne från stan, men vi hyrde bil och åkte runt så jag har inte kolla på hur ofta bussarna går.
Hoppas att ni får en härlig vecka!
/ Erika
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-07-29, 13:54
clementine clementine är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Oslo
Inlägg: 6
Standard Sv: Lite av varje

Hej Trisha,
i Vrohia är det toppen-fint, det tar ca 30-40 min att gå in till stan därifrån, men det går att beställa taxi-bilar om det behövs. Numret till de står nere i hamnen vid hästarna med vagn.
Sen är det som Flisan74 skriver, det finns supermarket och bageri, men Kristina tavernan är stängd, åkte förbi där i förra veckan. De flesta restaurangerna ligger nere på stranden, ta gärna turen till Christian & Ammo, han är en otroligt trevlig fransman med en toppenmysig restaurang. Det går säkert fint att ha lite fest hos honom kvällstid, kolla med honom
Vad gäller ungdomarna i sällskapet är det antingen Ellinikon Vintage vid fängelset (lite krångligt att hitta men alla vet vart det är, eller Inn on the beach, det ser man på höger sida när man kommer från Vrohia/Marathonas. Även Avli är en favorit för oss, massa trevligt folk
Bussarna ska gå som vanligt ( vi såg de gå rätt ofta) När ni kommer till Aegina hamn, gå ner till busshållplatsen till höger och ta kort på avgångstiderna

Ha en jättefin semester på underbara Aegina! Saknar ön varje dag!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-08-10, 00:01
maglemer maglemer är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 10
Standard Sv: Lite av varje

Vad gäller Afeatemplet går bussarna mellan Egina stad och Aghia Marina förbi nedanför, det finns hyfsat många turer varje dag.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-08-11, 17:09
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Sv: Lite av varje

Tack snälla ni för era svar. Hjälper mig en massa. Man vill ju att det ska bli bra samtliga i sällskapet. Vi blir 15 st. Vi blir allt från mig på 55 till minsta barnbarnet på 7 mån <3.
Jag har förstått att Egina är en ö som man blir förälskad i. Vi vill visa barn m respektive och barnbarnen vårt Grekland som vi ser varje år. Nu vi vill vi ge resten av familjen blodad tand vad det gäller det underbara Grekland.Tack än en gång // Helen
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT