Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Arne & Birgittas hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2021-07-10, 18:47
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 761
Standard Sv: Catch your dreams...

Ha det fint i Sverige!

Senast redigerad av kirtor den 2021-07-10 klockan 18:54.
Svara med citat
  #42  
Gammal 2021-07-10, 19:05
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2015
Ort: Vimmerby
Inlägg: 508
Standard Sv: Catch your dreams...

Tack Birgitta för alla fina bilder och rapporter från din Kretaresa. Jag beundrar dig enormt för ditt mod att resa ensam och blir grön av avund och längtan efter att resa till Grekland. Paleochora, Loutro, Chora Sfakia, så mycket minnen från alla orterna. Vandrade med full packning mellan Loutro och Chora Sfakia, en ganska jobbig och äventyrlig vandring. Hyrde moppe för första och sista gången i Paleochora, slutade med en krasch in i en klädbutik, stor uppståndelse, men jag klarade mig utan skador. Blev dock en ganska dyr historia med moppen. Oj, så mycket minnen som dyker upp, roliga och mindre roliga.
Hoppas din resa hem går bra, och njut av den norrländska sommaren, vi har en fantastisk natur i vårt avlånga land.
Själva avstår vi Grekland i år, tyvärr det gör ont, men vi satsar på lite Sverigeäventyr i stället.
Kerstin
Svara med citat
  #43  
Gammal 2021-07-11, 13:20
Marcos avatar
Marco Marco är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Vänersborg
Inlägg: 211
Standard Sv: Catch your dreams...

Tack Birgitta för dina rapporter och dom fina bilderna! Härligt att få se bilder från Chora Sfakion, även fast jag var där ganska nyligen. Hade tavernan Three Brothers öppnat nu i Chora Sfakion? Det var enda stället som var stängt när jag var där.
Svara med citat
  #44  
Gammal 2021-07-11, 15:24
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Catch your dreams...

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Denna gång har jag inte skickat några vykort, eftersom dom förra inte har kommit fram ännu, avsänt från Amorgos för över en månad sen. Janne, vad ska vi göra med den grekiska postgången? Eller svenska? Det var bättre på vår tid!
Ja, du Birgitta. En sak är säker, Posten var i alla fall bättre på vår tid!

Tack snälla för alla rapporter och alla fina bilder. Det känns som att jag har lite i Grekland trots allt. Nu får du njuta av vackra Sverige i sommar.
Svara med citat
  #45  
Gammal 2021-07-12, 06:21
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Catch your dreams...

Tack så väldigt mycket för alla rapporter och bilder, Birgitta! Alltid en njutning att läsa.

Hoppas din hemresa gick smidigt.

/ Anne
Svara med citat
  #46  
Gammal 2021-07-12, 10:10
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Catch your dreams...

Så snabbt en semestervecka går. Det var trevligt att få vara med igen både via text och bild! Varför stannnar du inte lite längre och vid en bättre tidpunkt än juli? Det är ju tillräckligt varmt i Norrland på sommaren numera! Jag ser fram emot din (och vår) nästa resa! För vi rapporterar!
/ Jannis
Svara med citat
  #47  
Gammal 2021-07-12, 11:10
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Catch your dreams...

Så härligt att du fått täckt ditt Greklandsbehov med hela två resor inom en månad, Birgitta.
Vill du till Gavdos, kan din oktoberresa vara perfekt tidpunkt. 5 timmar kan också vara OK om du inte vill stanna över natten, men läs om ön så du vet om du vill öst eller väst. Du hinner med både lunch och ett dopp i havet, som är så klart och ljuvligt (och inte behöver vara jobbigt att gå i). Men stanna inte bara i hamnen!
Hoppas det blir av denna gången.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT