Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-03-30, 15:45
Supermorsan Supermorsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 1
Standard Resa med en 2-åring...vart?

Hej på er,
jag är ny här på forumet och tänkte fråga er mer erfarna Greklands-resenärer om lite råd.

Jag och min sambo har varit en gång till Grekland, då besökte vi Kreta och tyckte väldigt mycket om det. Nu planerar vi att åka ner med vår 2-åring i början av juni, denna gången har vi lite planer på Rhodos. Vi vill gärna åka till en lite större ö som är barnvänlig och det har jag förstått att just Rhodos ska vara?! Eller finns det bättre alternativ?

Om vi skulle åka till Rhodos, ska man åka till öst-eller västkusten? Har hört både positivt och negativt om ställena. Blåser det mycket på västkusten? Är Kalithea på östkusten helt dött? Vi vill ha ett hyfsat fint hotell med bra pool-område, eftersom lillkillen nog föredrar poolen framför havet, men vi vill ändå ha nära till fin strand. Vill kunna gå ut och äta och mysa lite på kvällarna, inget våldsamt röj men inte heller folktomt om ni förstår vad jag menar.

Många har ju rekommenderat Sunwing resort här på forumet, men det tycker jag är för dyrt. Vi har tittat lite på Virginia, Sea Melody och Atlantica Princess. Ris och ros om de ställena?

Det var många frågor det här men jag hoppas någon orkar ge goda råd och rekommendationer! Tack på förhand!

Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-03-30, 23:25
Mantass avatar
Mantas Mantas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Täby
Inlägg: 9
Standard Sv: Resa med en 2-åring...vart?

För två år sedan åkte jag och min sambo till Rhodos, tillsammans med vår son. Han var då drygt 1 år.

Vi valde bort resorten av flera anledningar, bl a att det var för dyrt och valde att bo i Rhodos stad - Hotel Constantin.

JIHOO! Vilken fullträff!!! Nära till bad i stan, möjligheter till bussutflykter till andra delar av ön, fantastiska människor i stan. Alltid hjälpsamma t ex vid restaurangbesök och på köpet ett antal roliga ögonblick när man bad restaurang- och barpersonal om hjälp att värma välling.

Vi kände oss riktigt väl omhändertagna som barnfamilj i Rhodos stad och som du kan se på bilden trivdes Valdemar både i poolen på hotellet och i havet.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-03-31, 00:44
Lopez Lopez är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Inlägg: 183
Standard Sv: Resa med en 2-åring...vart?

Ett annat perfekt resmål om man åker med barn är Votsalakia på Samos. Lugnt och stilla med härliga stränder. Perfekt både för barn och vuxna.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-04-05, 03:51
Iréne Iréne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 80
Standard Sv: Resa med en 2-åring...vart?

När vi hade småbarn åkte vi till moromor. Där lämndes barnen i deras ömma vård, och vi fortsatte till Arlanda ock Kreta. En underbar semester!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-04-06, 15:46
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Resa med en 2-åring...vart?

Jag har varit så många år på Rhodos o det är inga problem o köra med barnvagnar på gatorna eller på trottoaren..Pratade med en fast boeden nere på Rhodos som har bott där i 27 år o hon sa det finns inte många hål i gatorna eller på trottoarerna.. Det är hur många barnfamiljer som helst som åker till Rhodos stad för dom trivs bra där....Önskar er trevlig resa till Rhodos o det underbara folket...Har idagarna fått flera påskkort ifrån mina både grekiska o svenska vänner där nere...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT