Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-03-11, 17:49
Misja Misja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Athen
Inlägg: 11
Standard Säkra resvägar till Grekland!

Jag ser att många skriver om och undrar om alternativa resvägar till Grekland och jag kan bara säga det att åka färja från Venecia Patra via Korfu/Igomenitza är det bästa alternativet. Man kan välja mellan Blue Ferrys, Minoan Line eller Anek Line om man vill känna sej för men jag och min fästmö föredrar Minoan Line med bra personal och ett trevligt bemötande och god service. Vill man inte ha hytt så sover man lika bra i dom stora Tv rummen på golvet om man tar ett täcke och ligger på. Man sparar ca 2500-3000 Kr om man gör så. Varför betala nära 3000 Kr för att sova några timmar! Är det värt det? Vist man kan åka andra vägar om man inte vill åka färja men men är dert värt risken om oturen är framme? Som txm i serbien får du bara föra igenom 2000 euro genom tullen vilket inte upplyses om! När man deklarerar i tullen och är ärlig och inte tänker på det och uppger vad man har så riskerar man att få dessa pengar utöver dom 2000 euro beslagtagena av tullen. Åter igen är det värt att ta risker? Efaristå poli Misja & Madelaine
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT