Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Östra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-28, 14:27
Flinga Flinga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 29
Standard Analipsi & Anissaras

Hej, funderar på en höstresa från Luleå...utbudet är inte så stort, den här gången funderar vi på att inte ta flygstol utan ta resa med hotell... Hur är de här orterna? Lugna eller stökiga? Vi har mest varit runt paleohora och rethymon tidigare. Är det någon som varit här och har något att berätta så skulle jag vara glad
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-28, 20:26
Jorgen Jorgen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 40
Standard Sv: Analipsi & Anissaras

Analipsi är lungt och jag misstänker att det är mycket lungt på hösten..
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-30, 14:57
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Analipsi & Anissaras

Citat:
Ursprungligen postat av Flinga
Hej, funderar på en höstresa från Luleå...utbudet är inte så stort, den här gången funderar vi på att inte ta flygstol utan ta resa med hotell... Hur är de här orterna? Lugna eller stökiga? Vi har mest varit runt paleohora och rethymon tidigare. Är det någon som varit här och har något att berätta så skulle jag vara glad
Hej!

Var i Analipsi för tre år sedan och bodde då på Elpida! Jag kan verkligen rekommendera både Analipsi och Elpida. Analipsi är en liten och väldigt lugn ort. Tar man sig utanför huvudgatan så hittar man underbara tavernor, bl a Arhistelios som man inte får missa. Vi hyrde bil och åkte runt en del. Stränderna var OK, men vi höll faktiskt mest till vid poolen då barnen, då 9 och 12 år, föredrog den. Elpida är ett litet lugnt hotell med pool, trevliga ägare och underbar omgivning! Vi var supernöjda med våra veckor i Analipsi och har funderingar på att åka dit igen. Vi lärde känna många trevliga greker, som det vore kul att återse! Vill man ha en lugn semester är Analipsi rätt val enlig mig!

/Ulrika
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-06-10, 09:27
Mackan Mackan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Österåker
Inlägg: 5
Standard Sv: Analipsi & Anissaras

Citat:
Ursprungligen postat av Flinga
Hej, funderar på en höstresa från Luleå...utbudet är inte så stort, den här gången funderar vi på att inte ta flygstol utan ta resa med hotell... Hur är de här orterna? Lugna eller stökiga? Vi har mest varit runt paleohora och rethymon tidigare. Är det någon som varit här och har något att berätta så skulle jag vara glad

Hej

Vi bodde i Analipsi v 22 och på ett hotell som heter Elena Apt och det var mycket bra om man har barn.
Själva byn är lugn och det finnns sandstränder och börjar man gå mot Hersonissos så finns det ännu mer sandstränder.

Jag kan rekomendera Analipsi.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT