Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-05-16, 09:16
Mimmi Mimmi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tyresö
Inlägg: 96
Standard Agathonissi

Hej!
Om 3 veckor har jag tänkt befinna mig på Agathonissi!Är det någon som varit där och vad gillade ni i så fall ön? Tips på boende mm?
/Mimmi som längtar såååå... till Grekland
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-05-16, 09:55
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 320
Standard Sv: Agathonissi

Citat:
Ursprungligen postat av Mimmi
Hej!
Om 3 veckor har jag tänkt befinna mig på Agathonissi!Är det någon som varit där och vad gillade ni i så fall ön? Tips på boende mm?
/Mimmi som längtar såååå... till Grekland
Har ännu inte varit där men kommer om min resplan funkar att vara där från 1/6. Kanske hinner jag med att få iväg något tips innan du kommer dit.

Delar längtan.
bosse 2+
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-05-16, 10:57
Mimmi Mimmi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tyresö
Inlägg: 96
Standard Sv: Agathonissi

Jaså, du skall också dit! Fast, du hinner som sagt före mig...Men, solen och havet skall väl räcka till oss båda, för i Grekland brukar dessa inte vara bristvaror!
Skoj om du hinner skriva några tips innan jag åker, fast vad jag förstått så är det en så pass liten ö att man ganska snabbt får koll på den!?
Ha det så trevligt på din resa!
/Mimmi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-05-16, 18:52
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Agathonissi

, fast vad jag förstått så är det en så pass liten ö att man ganska snabbt får koll på den!?!
/Mimmi[/QUOTE]

Ja när jag var där för tre år sedan så fanns det högst fyra ställen att bo på o tre ställen att äta på o detta på en sträcka av 800 m.Men mysigt var det jag trivdes jättebra.Cia
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-05-16, 20:17
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Agathonissi

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler
Ja när jag var där för tre år sedan så fanns det högst fyra ställen att bo på o tre ställen att äta på o detta på en sträcka av 800 m.Men mysigt var det jag trivdes jättebra.Cia
Det KAN alltså bli en improviserad "Dodekanesian-Kalimera-Date"? Även maken och jag tänker besöka den lilla pärlan för första gången. Vi har bara passerat på vår "väg" till Patmos för fyra år sedan. Men, NU ska vi "hemsöka" de riktigt små öarna har vi tänkt. Kanske vi ses, vem vet??

/Birgitta
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-05-17, 07:58
Mimmi Mimmi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tyresö
Inlägg: 96
Standard Sv: Agathonissi

Ja, det tycks bli riktig invasion där i år!!! jag har också passerat denna ö på väg till Patmos för ca 10 år sedan, och redan då blev jag helt "sjuk" på denna lilla ö. Resrutterna har dock varit andra de senaste luffarna, men i år har jag tänkt styra kosan tillbaka till dessa ställen igen.
Vi kanske ses där?!
/Mimmi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-05-26, 10:36
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 761
Standard Sv: Agathonissi

Agathonissi er for oss en av de beste øyene vi har vært på. Vi er på plass stort sett hvert år og vi er ikke bare innom, men bor der ihvertfall en uke. Fantastisk perle. Vi drar nedover i midten av juni. Sjekk hjemmesidene våre som det er link på her på Kalimera under resmål A-Z. Der kan dere lese en del om øya.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-05-26, 11:25
Mimmi Mimmi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tyresö
Inlägg: 96
Standard Sv: Agathonissi

Hej!
Ja, jag har varit inne på er sida och den är verkligen fin! Nu är det bara en dryg vecka kvar, sen hoppas jag stiga iland på Agathonissi!
Fast iband känns en vecka som väldigt lång tid....
/Mimmi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT