Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-06-21, 10:28
Zefirah Zefirah är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 2
Standard Sv: Ni som skall till Skiathos!! Vart skall Ni bo? När åker Ni?

Åh, tack så mycket för rapporten Jakob!
Skönt att det finns kylskåp, vi var lite oroliga för att det inte skulle finnas. Helt okej att man får dela med grannarna, eftersom vi är tre par som har hela hotellet för oss själva (eller nja, nästan då ifall tanten bor där).
Det låter som att hotellet är bra, skönt!
Hur långt tar det att gå in till stan ungefär?
  #22  
Gammal 2006-06-26, 01:54
parmaoil parmaoil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Skövde
Inlägg: 5
Standard Sv: Ni som skall till Skiathos!! Vart skall Ni bo? När åker Ni?

Svår fråga
Det beror lite på kondition, vägval och vad som är centrum. Ca 5 min upp till Akropolis bhp och därifrån ett par minuter till änden av Papadiamantis skulle jag gissa. Bär ju inte klocka på semestern...

Förresten, om jag inte skrev det tidigare, så behöver ni ngt för att bekämpa myggorna. Rekommenderar citronljus på balkongen och en väggplugg med antimyggvätska.
  #23  
Gammal 2006-06-26, 08:51
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 110
Standard Sv: Ni som skall till Skiathos!! Vart skall Ni bo? När åker Ni?

Hej!

Tre veckor kvar tills semester, jag har redan börjat nedräkningen. Sedan bär det av till Skiathos den 18 Juli. Någon som bott på Hotel René? Och i så fall, hur var det?
  #24  
Gammal 2006-07-10, 11:54
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Ni som skall till Skiathos!! Vart skall Ni bo? När åker Ni?

Jag åker d 21 aug till Skiathos o hotell Gallini...
  #25  
Gammal 2006-07-10, 18:27
snorfuss avatar
snorfus snorfus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 74
Standard Sv: Ni som skall till Skiathos!! Vart skall Ni bo? När åker Ni?

Vi åker den 4 september, med apollo o ska bo på lägenhetshotell fiorella.. Längtar intensivt ...
  #26  
Gammal 2006-07-14, 08:22
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 110
Standard Sv: Ni som skall till Skiathos!! Vart skall Ni bo? När åker Ni?

SISTA dagen på jobb, sedan är det semester... och som om dett inte skulle vara nog så bär det av till Skiathos tidigt på tisdag morgon, ibland känns livet bara så rätt.
  #27  
Gammal 2006-07-14, 09:18
KosAnns avatar
KosAnn KosAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 202
Standard Sv: Ni som skall till Skiathos!! Vart skall Ni bo? När åker Ni?

Ha en riktigt skön resa.
Annika som har 19 dagar kvar till Kos.
  #28  
Gammal 2006-07-21, 20:41
solis solis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Jönköping
Inlägg: 8
Standard Sv: Ni som skall till Skiathos!! Vart skall Ni bo? När åker Ni?

Hej!
Vi skall till Skiatos och Skopelos den 18 sept. Det är härligt att höra allt gott om öarna. Har varit på många Grekiska öar och älskar Grekland. Blir härligt att besöka två nya öar.
solis
  #29  
Gammal 2007-07-13, 20:58
Gilas avatar
Gila Gila är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 13
Standard Sv: Ni som skall till Skiathos!! Vart skall Ni bo? När åker Ni?

Hej! Jag har bott på Villa Ritza 25 juni-2 juli. Trivdes kanonbra. Jag tycker inte det var lyhört (som Paramaoil tycker) och att det spelar lite musik från strandbaren mellan kl 10-18.30...då var i alla fall jag aldrig på hotellet...utan på någon strand, eller i vattnet :-) Tanten som driver det lilla hotellet är i alla fall supertrevlig men dålig på engelska. Det är gester och enstaka ord som gäller. Hon månar verkligen om sina gäster. När jag och min syster kom hem sent en natt och kom bakvägen via stranden så pratade vi väl lite högt...då kom tanten ut i nattlinnet och med telefonen i handen och frågade lite försynt om allt var bra....en dag behövde min syster alvedon eller liknande...då gick jag och knackade på hos tanten och fick komma in i hennes lägenhet...hon plockade då fram en plåtask fylld med diverse tabletter...jag tog den jag kände igen någorlunda...
Trädgården är otroligt vacker med änglatrumpeter och stora hortensior och vackra perlargoner (jag "råkade" få med mig ett skott...*hi..hi.*). Det finns en dusch utanpå huset där man kan skölja av sig efter en dag på stranden. Kylskåp o frys finns, dock lite trångt där det står i hallen utanför de 3 rummen. Finns dock möjlighet att göra iskuber.Svalkande gott. Vi bodde i rum 2 och där fanns ingen vinöppnare. Så jag köpte en enkel sådan som jag lämnade kvar. Mygg fanns det gott om...och äckliga halvvilda magra kattor. Vi sov första natten med öppen dörr och fick då besök av en katt...som rev min syster på benet...efter det sov vi med stängda dörrar....och det enda som anföll oss var myggen. Jag tror ni kommer att gilla Villa Ritza om ni inte har höga krav på hotell utan bara vill ha en skön säng, dusch och tak över huvudet. Ska ni in till stan är det närmast att gå längs stranden och sen upp via en taverna som ni passerar igenom...följ sen vägen och gå en trappa upp så hamnar ni på vägen till stan...
  #30  
Gammal 2007-07-13, 23:11
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Ni som skall till Skiathos!! Vart skall Ni bo? När åker Ni?

Trådet är ett år gammal, därför låser jag den. Starta gärna nya trådar med Skiathosfrågor.

inkfish/moderator
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT